globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka jako neutrál? je to možný?
 
28.10.2009 v 22:59
Zdravím, možná dost blbý dotaz, ale je u nás o kolí hodně dlouhý kopec dolů a jezdim tudy zkoro každý den...moje motorka má 6kvaltů a neutrál klasika jen mezi 1-2 a tak když jedu z kopce a mám tam vytočenou 6 tak bych rád tam měl neutrál (brzdí mě motor bez plynu) ale je blbost tam kopat neutrál, to by převodovka brečela, tak se chci zeptat zda by nák neškodilo držet celej kopec dolů spojku. asi blbý dotoz, ale zkusím se zeptat:)

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 13:04 | Nahoru | #121
Libor67> Jak říkáš, je to individuální

Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 13:49 | Nahoru | #122
OMFG

Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 14:22 | Nahoru | #123
u moderních automobilů není důvod vyřazovat - s kvaltem je dávka benzínu/nafty bez plynu = 0,prd - pokud bylo v nějakém testu že to vyšlo výhodněji, tak max. z hlediska větší ujeté vzdálenosti na N, možná by s fabkou víc uspořili, kdyby hodili N a chcíply motor, ale posilovač brzd a řízení by se jim rychle odvděčil

u motorky jí sice nemačkám, ale jednu sychravou projíždku jsem pravidelně vymačkával, aby nedošlo k deceleraci moto, když jsem hřál pravou rukou kolena spolujezdkyni... jelo to od 50 do 30 s vymačklou spojkou a neviděl jsem problém - to už víc dle mě dostane na prdel, když jí někdo bude pálit, určo něco přenáší i v rozeplém stavu - je tam i olej, hřát se může, nesmí se škvařit...

jediný co to pak chce dát nějaký ty meziplyny a vydrbat se z pětky na trojku bez ztráty kytičky rachotících zubů

Naposledy editováno 02.11.2009 14:22:32

Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 14:37 | Nahoru | #124
Ježiši kriste to je dotaz ty jo to by zasloužilo do síně slávy!
Když necháš zařazenou rychlost bez plynu a pokud máš v autě/motorce FI (vstřikování), motor papá 0 litrů benzínu, chapišto?

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 20:56 | Nahoru | #125

Petrmoto>K tomu Tvému blá... dopiš, že dojde k uzevření ventilů, jak tu taky někdo psal a staneš se Motorovou Superstáááár.



K jakýmu uzavření ventilů? Psal jsem že do motoru který má vstřikování se nevstřikuje žádný palivo. Prostě při brzdění motorem motor nespálí ani kapku paliva. Motorová brzda má především klapku která uzavře výfuk, pokud vim žádný ventily se neodpojujou.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 20:59 | Nahoru | #126

Maradonna>a co jsi tim chtel ty chytráku říct? první si pořádně přečti a pak odpovídej. bavíme se o tom co ukazuje palubak za jizdy při vyřazenem kvaltu. ja ho umim ovladat i cist , za to ty neumíš jak vídim ani cist natoz pak ho ovládat. zdar



No vždyť já se s tebou nehádám. Když při brzdění motorem necháš zařazenej kvalt a nebudeš přidávat plyn, tak na "Mom. Verbrauch bys měl vidět 0l/h. A verbrauch, tedy průměr by měl zůstat stejnej.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 23:09 | Nahoru | #127
roberto.cz> Ahoj, já nevím jak chladíš, ale já po jízdě nechám motor chvíli vrkat bez záběru na volnoběh aby se ochladil (u auta i moto-4takt 1000). Při vypnutí motoru, třeba za jízdy a z kopce, dojde k místním přehřátím, protože teplota součástek je trochu vyšší a najednou přestane cirkulovat chladící kapalina (u kapalinou chlazených motorů).

Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 23:17 | Nahoru | #128
vyrazovani v aute je kokotarna k prdu u motorky na kvadrat - sestku a nazdar, ovladatelnost s neutralem a plynem je nebetycna ... skoda slov

Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 10:55 | Nahoru | #129
Ty jo, tazatel z vás musí bejt pěkně zmatenej. Ptal se na motorku a vy tu řešíte auta. Ne každej koho baví jezdit na mašině je mechanik. Každý nějak začíná a kde jinde by se měl dovědět odpovědi na své dotazy než tady od zkušenějších. Prostě motorky nejsou ve 99,9% případů stavěné na to aby se vyhazoval kvalt při jízdě z kopce. Taky mě na začátku jednou napadlo to zkusit, když mi docházel benzín a potřeboval jsem setrvačností dojet k benzínce. Už to nikdy neudělám když jsem slyšel jak převodovka brečí. Byl jsem fakt idiot, že mě to vůbec napadlo.

O to jestli mi auto ukazuje l/h nebo l/100km a v jakém režimu se tu s nikým hádat nebudu. Nemá to cenu. Vím co vidím na palubce a stav mi vyhovuje. Někdo tu zmínil Fabii, já jezdím Octavií, jel jsem i Audinou A4 i Passatem a všechny to měli stejné. Ono by ty bylo i divné kdyby auta z jednoho koncernu měli jiný princip měření. Takže stejně to bude mít třeba i Lambo.
Mimochodem myslím, že Mercedes E320 to má taky stejně jako ty co jsem zmínil, ale ruku do ohně za to nedám, jen si myslím, že když jsem to měl půjčené tak bych si asi všiml, kdyby tam bylo něco jinak než na co jsem zvyklý.

3 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 15:43 | Nahoru | #130
Nechápu proč by se měla při vymáčknuté spojce spojka ničit. Jezdím takhle z kopce pořád a šetřím palivo. Připadá mi logické využít při jízdě z kopce gravitaci a ne zbytečně spotřebovávat benzín a tahat motor přes zuby. Můj Intruder má v manuálu spotřebu 5,5 l, já jezdím za cca 4,3 - 4,5 l právě proto, že z kopce držím spojku, nebo to někdy rozjedu na kotel, chytnu spojku, když mi rychlost klesne pod určitou úroveň, zase přidám a tak dokola. Když jsem byl letos v Alpách, několikrát jsem nahoře v horách, když jsem sjížděl z nejvyššího bodu dolů do údolí jen motorku nastartoval, nechal tam neutral a jen sjel celou cestu dolů cca 9 - 10 km jen na ten neutral. Rychlost jsem měl kolem padesátky a jen jsem se kochal nádhernou krajinou. Je pak jasné, že když dojedu až do místa, kde se silnice zvedá a nejde už jet na neutral, musím počkat až mi rychlost klesne, či přibrzdit, abych mohl zařadit dvojku a nešlo to přes zuby.
Jo a trochu počtů: Mám na Intruderu najeto necelých 21 tisíc km za rok a čtvrt, když jsem každých 100 km ušetřil litr benzínu, to máme 210 l benzínu při průměrné ceně 27 korun mi dává ušetřených 5670 Kč.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 15:53 | Nahoru | #131
Ota_M> OMG..!

Já jsem se dneska nebyl projet na motorce a ušetřil jsem tím minimálně tři kila, za jedinej den, to je hustý..

Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 16:34 | Nahoru | #132
já jsem dneska jel třikrát na červenou a nenechal jsem se chytit - ušetřil jsem na pokutách

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 17:34 | Nahoru | #133
Ota_M> no pokud má Introš jednolamelovou suchou spojku (což má z motorek BMW a MG pokud vím), tak pak by spojce jízda s vymáčknutou spojkou vadit vskutku neměla ... u vícelamelových spojek to už tak veselý nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 17:39 | Nahoru | #134
Ota_M> ? Tak to si nedovedu moc představit jet dolu z kopce na neutrál..Hele a proč si teda vůbec startoval? To bys ušetřil ještě vic to jen dolu roztlačit a vést se ne?:)

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 18:30 | Nahoru | #135
Sefo> však on to jel dolů na vyhozenou bez motóooru - takhle jsem jel v KRNAPU z kopečka a jako hezký, samo se to roztlačilo na 70km/h ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 23:01 | Nahoru | #136
Petrmoto> Nevím co jsi tím myslel otevři si autoservis.
Možná k tomu jednou dojde, jinak jestli pochybujete tak se učím druhým rokem
obor Autotronik, tak jen říkám co jsem tak pochitil ve škole.

Jinak k tý spojce - když sem dělal jízdy v autoškole a stál sem dýl na semaforu tak mi vždycky instruktor říkal ať nestojím na spojce a kopnu tam neutrál, že prej to tý spojce nesvědčí. Nevím proč, se asi vymačkaj pružinky.

K tý motorový brzdě, teď si nejsem jistej, ale myslim že se přestanou otvírat sací ventily, když by mělo dojít k sání, tak vlivem zavřených ventilů vzniká podtlak a tím to brzdí. Fakt si tímhle ale nejsem jistej, možná sem vedle.

Naposledy editováno 03.11.2009 23:05:39

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

3.11.2009 v 23:30 | Nahoru | #137
Patrik-1> tak ono to nedělá zcela dobře spojkovýmu ložisku kord když přenáší velké plošné tlaky s minimem maziva... a vlastně celému vypínacímu ústrojí od té vypínací páky co tlačí na ložisko - záleží na konstrukci...



Naposledy editováno 03.11.2009 23:37:40

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 01:08 | Nahoru | #138
Vymačkávat spojku a držet jí celou cestu z kopce je podle mě vrchol debility, ten kdo to obhajuje tak prosím. Tohle je můj názor, protože nač takhle namáhat spojku.... Kdyby to bylo tak supr, proč o tom nikde nic nepíšou? Nebo o tom něco neřeknou v autoškole, když je to u někoho tak normální věc, protože by všem mrdala za chvíli spojka!
Vůbec nevím proč se to tu tak řeší, prostě si kopec sjeďte už od začátku na neutrál, nebo s posledním kvaltem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 09:37 | Nahoru | #139
Riddick> Pro mě je teda vrchol debility jet z kopce na neutrál, protože bych musel pod kopcem motorku rozjíždět od druhé rychlosti, tzn. nechat motorku zpomalit na nějakých 15km /h. ( Mám neutrál jen mezi jedničkou a dvojkou ... ) Hopsat z kopce na nejvyšší kvalt je taky debilní, protože to cuká, trpí ventily a zbytečně to brzdí. Přidávat plyn je nelogické, potřebuji spíše brzdit. Holt trošku jiný úhel pohledu a stejně silná slova.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 10:38 | Nahoru | #140

Libor67>Riddick>Hopsat z kopce na nejvyšší kvalt je taky debilní, protože to cuká,

Pokud to cuká, máš moc nízké otáčky, podřaď o kvalt níž.

trpí ventily

Proč by měly trpět ventily? Co to je za blbost?

a zbytečně to brzdí. Přidávat plyn je nelogické, potřebuji spíše brzdit.

Tak chceš nebo nechceš brzdit? Rozmysli se.

Naposledy editováno 04.11.2009 10:38:55

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 10:54 | Nahoru | #141
já teda celou debatu moc nechápu, ale když chci jet z kopce, tak si tam neutrál můžu nakopat i z šestky a ničemu to nevadí, nebo ne? Nazpátek to samý. A to pominu že stačí trochu vytočit dvojku a pak vyřadit, málokdo by chtěl jezdit z kopce 160. I když na motorce tak samozřejmě nejezdím.

A soudy že u auta neutrál taky nikdy mi hlava nebere. Kdybych chtěl jet šetřivě třeba na dálnici s mírnýho kopečka, tak mi to s kvaltem nikdy rychlost neudrží, musel bych vždycky přidat plyn. Nehledě na to že každý auto brzdí motorem jinak, některý skoro vůbec a některý dost, se starou fiestu vyřazuju poměrně často protože s kvaltem bych daleko nedojel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 10:58 | Nahoru | #142
Číkus> co na tom je k nepochopení? - potřebuje jet z kopce určitou rychlostí, když tam vrazí nižší kvalt, bude přibržďovat víc, než potřebuje, když na vyšší kvalt přidá, pojede rychleji, než potřebuje..

je tady někdo, kdo si něco zničil tím, že vymačkával spojku za jízdy? počítám, že ne - takže se tady jen teoretizuje a míchaj do toho jabka hrušky z aut jsem ochotnej připustit, že to nedělá dobře ložiskům, budiž, ale že by to nějak způsobilo opotřebení lamel? směšný, když si člověk představí, jak spojka funguje a kdy dochází k jejímu největšímu opotřebení, tak nějaký občasný vymačknutí tomu nemůže udělat naprosto nic.

Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 11:06 | Nahoru | #143
Libor67>Riddick>Hopsat z kopce na nejvyšší kvalt je taky debilní, protože to cuká,
Pokud to cuká, máš moc nízké otáčky, podřaď o kvalt níž.
Důsledkem tohoto bude ještě větší brždění motorem, to nechci.

trpí ventily
Proč by měly trpět ventily? Co to je za blbost?
Když je motor pod optimálníma otáčkama, motor tzv. tarokuje, tím prý trpí ventily. Jak jsem koupil, prodávám.

a zbytečně to brzdí. Přidávat plyn je nelogické, potřebuji spíše brzdit.
Tak chceš nebo nechceš brzdit? Rozmysli se.
Potřebuji zachovat povolenou maximální , nebo optimální rychlost. Poměrně zbytečná poznámka ...

Nechci se s nikým hádat a už vůbec nikomu vnucovat svůj styl jízdy. Spojku mám v pohodě, jezdím plynule, spotřebu mám akorát, já jsem spokojen a nepovažuji se za debila.

Naposledy editováno 04.11.2009 11:07:40

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 11:10 | Nahoru | #144
Němec>

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 11:41 | Nahoru | #145
no až se vám tam objeví zatáčka, ze který se budete potřebovat vytáhnout plynem, budete se divit. Nebo jiná situace, kdy je třeba náhle přidat.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 12:50 | Nahoru | #146
Číkus> ukaž mi táhlej kopec, kde se náhle objeví zatáčka navíc do zatáčky člověk většinou zpomaluje = nakope tam nižší kvalty a za zatáčkou obvykle přidává. tzn. se tu myslím spíš řeší vymačknutí na rovným úseku, než to, co dělal můj děda a sice vyhodit neutrál a pak to drtit kopcem pod brzdama v zatáčce. a v tomhle případě je to spíš defenzivní jízda, než nějaká střelba, takže počítám ani nenastane situace, kdy je třeba přidat a má to být otázka bytí či nebytí vteřiny či dvou :)

brát to jak to tu vykládáte, tak i samotný řazení rychlostí za jízdy škodí motocyklu - protože v úhrnu to jsou hodiny a hodiny, kdy motorka jede a člověk drží spojku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 13:43 | Nahoru | #147

Patrik-1>
K tý motorový brzdě, teď si nejsem jistej, ale myslim že se přestanou otvírat sací ventily, když by mělo dojít k sání, tak vlivem zavřených ventilů vzniká podtlak a tím to brzdí. Fakt si tímhle ale nejsem jistej, možná sem vedle.


přestanou se otevírat sací ventily jo? to asi ne ne?
já nejsem automechanik, vycházím jen z techniky pro autoškolu na C+E, ale tam se psalo že motorová brzda je buď : klapka co zavře výfuk, elektrodynamická, kdy se brzdí el. polem co působí na rotor na hřídeli a ještě jedna kterou si nepamatuju
rozhodně si neumím představit že se přestanou zvedat sací ventily (a už vůbec ne jak bys to chtěl udělat, bys musel mít ventily zvedaný elektricky nebo nějak nezávisle a ne přes řetěz nebo táhlo jako u OHC a OHV)

Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 13:45 | Nahoru | #148
a pro všechny, přileju trochu do ohně, včera jsem jel vozem s palubním počítačem, Renault Megane a ten přátelé ukazuje spotřebu 0 L/hod jak při brždění motorem z kopce, tak při neutrálu z kopce, tak při vymáčknutý spojce z kopce

Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 17:41 | Nahoru | #149
To co ukazuje palubák není přesný, je přece nelogický, aby při neutrálu nic nežral. Něco tam přece jít musí, aby se udržel alespoň volnoběh, jenže palubák toto buď nezaznamenává, nebo nezná. Obvykle je to cca litr na jednu hodinu.
Co se týče brždění motorem, tak v tuto chvíli by do spalovacího prostoru neměla spadnout ani kapka paliva(bavíme-li se o normálních motorech s řídící jednotkou)a motor jen maže, ale nespaluje a jeho komprese brzdí kola.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

4.11.2009 v 19:24 | Nahoru | #150

paja.butcher>přestanou se otevírat sací ventily jo? to asi ne ne?
já nejsem automechanik, vycházím jen z techniky pro autoškolu na C+E, ale tam se psalo že motorová brzda je buď : klapka co zavře výfuk, elektrodynamická, kdy se brzdí el. polem co působí na rotor na hřídeli a ještě jedna kterou si nepamatuju
rozhodně si neumím představit že se přestanou zvedat sací ventily (a už vůbec ne jak bys to chtěl udělat, bys musel mít ventily zvedaný elektricky nebo nějak nezávisle a ne přes řetěz nebo táhlo jako u OHC a OHV)


Na náklaďáku motorová brzda funguje tak, že se nevstřikuje žádný palivo a uzavře se výfuk. Už jsem to tu jednou psal. Žádný sací ventily se neodpojujou.

Naposledy editováno 04.11.2009 19:24:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist