Natsu>fockewulf> Jenze takhle hlaska se hodne zneuziva proti vyznamu, ktery si popsal. A prave z toho ruznorodeho vykladu mi vztavaji chlupy a je me zle. U nas kdyz se vypocita prumerny leadtime pro danou objednavku,.. rekneme, ze zakaznikovi se slibi neco za mesic (naplanovano po prepoctu vsech moznych casovych prodlev, cas potrebny pro dodani, zapojeni, nakonfigurovani apod.) A zakaznik je debil a rekne, ze ho to nezajima, ze to chce za tyden. Tak sef je taky bohuzel debil, a rekne nas zakaznik nas pan... Za stejnou mzdu, se budes drit ty, a budes robit prescasy.. a beda ti, jestli se to nestihne, to dostanes pokutu. lol.. no kvalita
Pak ale netahej a nemotej problém se šéfem do problému se zákazníkem
Dave81>Stev> Přesně tak, zákazník touží po co nejvyšší kvalitě za co nejnižší peníze. Hranice musí určit obchodník. Jinak by se nechal sedřít z kůže :)
Protože co je účelem podnikání????? Ne uspokojit zákazníka, to jsou pohádky.
účel podnikání je tvorba zisku, to ví každá lama.....
ale tady v ČR jde dělat zisk i s chováním vepřových hovádek, protože český zákazník je vděčný zákazník, což je bohužel zvykem z dob minulých, kdy lidi byli rádi, že vůbec něco sehnali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
fockewulf>
Zkusím to napsat abys to i ty pochopil.V bodech
*kde jsi vzal nové špice
*když jsi zjistil, že ti chybí 7 špic, volal jsi majiteli a domluvil ses sním?
*proč to místo týdne trvalo měsíc, když dodavatel špice nedodal a Honda je měla za draho?
je to pochopitelné i do Brna?
Nechci se mýlit, ale ty "nové" nebyly "nové" ale pouze "staré použitelné" původní Alespoň tak jsem to pochopila, jistá si nejsem
Zbytek se mi zdá jasný
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Dave81>souhlasím že podnikatel musí umět říct ne. Jak jsi psal, spousta to řekne až po zaplacení zálohy. Jinak íl podnikání je zisk, resp. zvyšování hodnoty firmy. Toho se ale z dlouhodobého hlediska dosáhne právě uspokojováním zákazníků, samozřejmě s ohledem na náklady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Karlie>Feri>Aaaaaaaaaaa Karel je zase chytrej jak radio.
Cením si toho, že jsi vytyčil jen mě Budeš asi můj dlouhodobý fanoušek
Na druhou stranu to chápu, na tomhle foru musí chytrej člověk vždycky nutně vyniknout, neni to tu nijak těžký
Dlohodobý fanoušek určitě ne, to si moc fandíš.
Jen mě dojímá, jak musíš mít ve všem a za každou cenu pravdu....
Natsu>fockewulf> Jenze takhle hlaska se hodne zneuziva proti vyznamu, ktery si popsal. A prave z toho ruznorodeho vykladu mi vztavaji chlupy a je me zle. U nas kdyz se vypocita prumerny leadtime pro danou objednavku,.. rekneme, ze zakaznikovi se slibi neco za mesic (naplanovano po prepoctu vsech moznych casovych prodlev, cas potrebny pro dodani, zapojeni, nakonfigurovani apod.) A zakaznik je debil a rekne, ze ho to nezajima, ze to chce za tyden. Tak sef je taky bohuzel debil, a rekne nas zakaznik nas pan... Za stejnou mzdu, se budes drit ty, a budes robit prescasy.. a beda ti, jestli se to nestihne, to dostanes pokutu. lol.. no kvalita
Viz ostatní,pokud šéf neumí vysvětlit zákazníkovi, že to nejde nebo mu říct, že "bohužel nejsem schopen zajistit to do týdne, jsme nejlepší v oboru a nestihnem to dřív jak za měsíc" když zákazník začne s kecama, že jinde to umí do týdne, tak ho tam poslat a popřát hezký den. Tohle dělá brácha v jedné IT firmě a mají to povoleno od šéfa ->samo se pak drtivá zákazníků vrátí, bo zjistí, že jinde si spíš pohorší
a o tom to je, český pseudopodnikatel vidí kutálet se korunky, tak naslibuje hory doly a pak nestíhá...
Naposledy editováno 30.06.2009 13:52:23
Stev>vonZahn>Natsu> v dnešním konkurenčním prostředí si právě zákazník může diktovat podmínky. Ta filozofie "náš zákazník náš pán" vyjadřuje že musíš myslet v 1. řadě na zákazníka a snažit se mu maximálně vyhovět. Součást toho je samozřejmě i kvalita služeb, ale i úroveň komunikace, atd. Zákazníka nezajímají tvoje problémy s dodavateli ani žádné jiné výmluvy. Chce co nejlepší produkt/služby v odpovídající kvalitě za odpovídající peníze.
jj, a proto včera mlíkaři blokovali provoz Sice je to extrémní příklad, ale nic není tak černobílý. Polemizoval bych už jen s tím, že zákazník chce odpovídající kvalitu za odpovídající peníze. Kvalita sedí, peníze ne
no jeden spolužák ve výrobě mlíka dělá, na litru teď tratí skoro 2Kč, loni touhle dobou 2Kč vydělávali. A cena z pohledu zákazníka je OK? LOL cena klesala z 10ti na 6?Kč/l a mlíko a jogurty stojí furt stejně
Karlie>vonZahn>Natsu> v dnešním konkurenčním prostředí si právě zákazník může diktovat podmínky. Ta filozofie "náš zákazník náš pán" vyjadřuje že musíš myslet v 1. řadě na zákazníka a snažit se mu maximálně vyhovět. Součást toho je samozřejmě i kvalita služeb, ale i úroveň komunikace, atd. Zákazníka nezajímají tvoje problémy s dodavateli ani žádné jiné výmluvy. Chce co nejlepší produkt/služby v odpovídající kvalitě za odpovídající peníze.
Moc často s tebou nesouhlasim, ale tohle bych líp nenapsala
Jak pise Stev a Dave81, prodejce neskace, jak zakaznik piska.... Dulezity je taky cas, potrebny pro provedeni. Kdyz neco planujes (planning management) musis zapocitat spoustu elementu, jako napr. vyroba toho a toho, dodani tamhle toho, zpracovani, kontrola + si nechat naky cas na reseni problemu, ktere se muzou vyskytnout. V konecnem vysledku ti vyjde, ze cele to bude trvat tyden. Zakaznikovi bude slibena zakazka za 2 tydny, za urcitou castku. To je dane a menne pouze v pripade, ze si zakaznik priplati. Takze kratsi cas, vice penez, ale zaroven vetsi stres, pracovni nasazeni a riziko, ze to nemusi vyjit jak je planovano.
Proc to tak nekdy nefunguje, je snad nenazranost obchodniku, slibi cokoli jen aby uspokojili pozadavky, i kdyz predem vedi, ze to nebudou moci splnit. Nedokazou rict, ne bohuzel, do 2 dnu je to nerealne. Za 7 to bude mit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Natsu>tvuj/muj/svuj pan ses ty/ja/sam.
to se mi libi , sikovny ...
ale zakaznik/klient ma "vzdy" pravdu ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
vonZahn>
souhlasím že podnikatel musí umět říct ne. Jak jsi psal, spousta to řekne až po zaplacení zálohy. Jinak íl podnikání je zisk, resp. zvyšování hodnoty firmy. Toho se ale z dlouhodobého hlediska dosáhne právě uspokojováním zákazníků, samozřejmě s ohledem na náklady
A ja myslel, ze nejdulezitejsi je budovani firmy ze vnitr, mit dobre uderniky, co odvadi kvalitni a dobrou praci, a sou radne ohodneceni, a ne ze je budu zdimat dle prani zakaznika. lol, asi ziju v naky spatne naivni predstave.
To víš, kdysi sem povinně dělal referát ze Smithe a taky sem děsně chytrej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Feri>
Dlohodobý fanoušek určitě ne, to si moc fandíš.
Jen mě dojímá, jak musíš mít ve všem a za každou cenu pravdu....
Reagoval jsi v této diskuzi, tedy předpokládám, že jsem musela v této diskuzi něco takového udělat Proto bych tě chtěla požádat, aby jsi mi napsal, kde v této diskuzi jsem musela mít za každou cenu pravdu (a neměla jsem jí)
Protože pakliže pravdu mám (a někdo jiný mi tvrdí, že ne) a dokážu si jí obhájit, nevidim problém pravdu psát a stát si za ní Protože o tom diskuze v zásadě je - diskutovat, argumentovat a shromáždit podklady pro případnou výslednou daného "problému"
Tedy zopakuji otázku: Kde jsem zde musela mít za každou cenu pravdu? A prosím, nepleť si vedení diskuze na základě argumentů z několika úhlů pohledů s prosazováním vlastního názoru bez možností prostoru pro argumentaci ostatních účastníků diskuze, protože to nedělám Pro případ, že by sis myslel, že ano, pak opět "kde?"
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Tak teď to nechapu ja, dle tvych bodů
Nove špice nedošly vubec
ze starych puvodnich co byly na kole šlo použít jan 7 kusu
A z hondy byly drahe
penize jsem žadný nepožadoval
Karlie>Feri>
Dlohodobý fanoušek určitě ne, to si moc fandíš.
Jen mě dojímá, jak musíš mít ve všem a za každou cenu pravdu....
Reagoval jsi v této diskuzi, tedy předpokládám, že jsem musela v této diskuzi něco takového udělat Proto bych tě chtěla požádat, aby jsi mi napsal, kde v této diskuzi jsem musela mít za každou cenu pravdu (a neměla jsem jí)
Protože pakliže pravdu mám (a někdo jiný mi tvrdí, že ne) a dokážu si jí obhájit, nevidim problém pravdu psát a stát si za ní Protože o tom diskuze v zásadě je - diskutovat, argumentovat a shromáždit podklady pro případnou výslednou daného "problému"
Tedy zopakuji otázku: Kde jsem zde musela mít za každou cenu pravdu? A prosím, nepleť si vedení diskuze na základě argumentů z několika úhlů pohledů s prosazováním vlastního názoru bez možností prostoru pro argumentaci ostatních účastníků diskuze, protože to nedělám Pro případ, že by sis myslel, že ano, pak opět "kde?"
teda zlato, ty zase "řádíš" nemůžu s tebou nesouhlasit
Ellenka>
ale zakaznik/klient ma "vzdy" pravdu ...
nema, ano v tomhle svete je to zvykem, ze ma pravdu, ale dle meho mineni, nema. Pravdu ma ten, kdo tomu rozumi a vi o cem mluvi. Duvodem proc tomu tak neni, je ze vsichni vidi jen prachy, a lizali by i prdele, kdyby jim za to zakaznik platil. Ja verim, ze podnikat by se melo, aby clovek dal ve znamost sve kvality a na zaklade tehle kvalit si vybudoval nakou skupinu zakazniku. Ale to by se asi muselo podnikat jen tak pro zabavu, nebo kdyz uz pro penize, tak bez chamtivosti.
A naprosto me serou tyhle zavedene hlasky a zvyky prijde-li na to..(zakaznik je nas pan/zakaznik ma vzdy pravdu,... ze zvyku, treba - v mistnosti je cepice na hlave neslusnost?WTF?), ktery kazdy pouziva jako svatou pravdu, jen protoze je kdysi nekdo zaved, vetsina je zacala opakovat a oduvodnovat si je vsemozne i nemozne, bez premysleni. Proste je to podle me spatne, a fidli basta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Natsu>
A ja myslel, ze nejdulezitejsi je budovani firmy ze vnitr, mit dobre uderniky, co odvadi kvalitni a dobrou praci, a sou radne ohodneceni, a ne ze je budu zdimat dle prani zakaznika. lol, asi ziju v naky spatne naivni predstave.
Problém je v tom, že ty máš šéfa debila a z toho usuzuješ, že je debil zákazník
Šéf si musí určit podmínky, kterých je schopen a ty zákazníkovi nabízet Neměl by zákazníkovi slíbit něco, co udělat nemůže nebo k tomu nemá možnosti
Tedy stále platí, že zákazník náš pán, ale ve smyslu "jednat seriózně" a udělat, co JSEM SCHOPNÝ a pokud nejsem schopný, zákazníkovi případně poradit, objasnit problém a klidně ho poslat jinam - jak psal Focke, zákazník se beztak většinou vrátí, protože zjistí, že jinde to lepší neni a nebo mu budou lhát a on si naběhne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
alesgsxr>Karlie>
Tak teď to nechapu ja, dle tvych bodů
Nove špice nedošly vubec
ze starych puvodnich co byly na kole šlo použít jan 7 kusu
A z hondy byly drahe
penize jsem žadný nepožadoval
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
a KDE? KDE? KDE? KDE? si vzal ty špice, ty další, ty jiné, jinačí než těch 7 původních?
Rozpletli jste kolo, špice šly do hajzlu, 7 starých zůstalo, čím ste vypletli to kolo, když ste špice neměli? Je to tak těžké pochopit?
fockewulf>
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
a KDE? KDE? KDE? KDE? si vzal ty špice, ty další, ty jiné, jinačí než těch 7 původních?
Rozpletli jste kolo, špice šly do hajzlu, 7 starých zůstalo, čím ste vypletli to kolo, když ste špice neměli? Je to tak těžké pochopit?
Nevzal - neměl, vrátil kolo se 7 půdovími majiteli (myslim)
2 reakcí na tento příspěvek Autosklo PM
Pane nenecham nasebe řvát nebyla to naše chyba ale dodavatele a vy jste si to nenechal vysvětlit mohl jste to mít do dvou dnu nabydnul jsem vam špice komplet sadu z hondy kda to stojí cca 3400.- tak my to řekl prodejce z puvodní ceny cca 1300,- od našeho dodavatele a to ste nechtěl , nechaly jsme 7 špic to je pravda ty ostatní se rosypali buďte rad že jste sy nenabyl hubu. mé jednaní bylo oproti vašemu naprosto korektní pokud mate vyhrady vyte kde mně hledat sem naprosto kdyspozici .
1 reakcí na tento příspěvek Autosklo PM
u mne to tak .. Jak se chovaji ke mne tak s e chovam ja ... a je to ...
nic vic ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Karlie>
Problém je v tom, že ty máš šéfa debila a z toho usuzuješ, že je debil zákazník
Sef to vysvetlit neumi, a zakaznik si to vysvetlit nenecha. Zvlast potom, co ho sef ujisti, ze i nemozne je mozne (ale bohuzel nepracuju v toyote). No sracky kacky blatotlacky.
1 reakcí na tento příspěvek Autosklo PM
Crucio v zásadě poukázal na to, že měl s Alexem "dohodu" Do týdne bude kolo hotový To splněno nebylo
Alex měl problémy a kolo vrátil po měsíci a beztak nebylo hotové
Tady už je jedno, jestli ho Alex kontaktoval s tim, že to ještě nemá hotové a bude to mít, ale bude to trvat dýl (doufám, že si Crucio nemusel volat sám, kde to vázne) a že s tím Crucio případně souhlasil
Jde o to, že z týdne se stal měsíc (tedy Alex v zásadě natahoval termín, aniž by věděl, že ho dokáže splnit - ať už z jakýchkoliv interních důvodů) a kolo nic... A na základě toho se nedivim, že je zákazník "nasranej" - měsíc v prdeli a kolo neni hotový
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Každopádně je to teda tak, jak sem to spíš odmítal pochopit...to je pak na nakopání do prdele odejít po měsíci s kolem, které má 7špic a fuck off
Tohle je pěkný ojeb, který sere i mě, neboť když si někdo domluví (stavebnictví, dodání stroje) termín a ten není dodržen, začne běžet penále....dle smlouvy, škoda jen, že tohle nefunguje i u takovýchhle malých věcí neboť vylámat někomu všechny špice krom 7mi a pak zjistit, že se na mě dodavatel vysere, to je fakt moc.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Karlie>A k té neserióznosti...
Crucio v zásadě poukázal na to, že měl s Alexem "dohodu" Do týdne bude kolo hotový To splněno nebylo
Alex měl problémy a kolo vrátil po měsíci a beztak nebylo hotové
Tady už je jedno, jestli ho Alex kontaktoval s tim, že to ještě nemá hotové a bude to mít, ale bude to trvat dýl (doufám, že si Crucio nemusel volat sám, kde to vázne) a že s tím Crucio případně souhlasil
Jde o to, že z týdne se stal měsíc (tedy Alex v zásadě natahoval termín, aniž by věděl, že ho dokáže splnit - ať už z jakýchkoliv interních důvodů) a kolo nic... A na základě toho se nedivim, že je zákazník "nasranej" - měsíc v prdeli a kolo neni hotový
Ale nepřipsala si, že dostal nabídku na opravu do 2 dnů (za jinou cenu ovšem) a jinak asi fakt nevíš jak ta dohoda proběhla. Zda to byl slib zhotovení, nebo slib pokusu o nějakou rozumnější cenu, která se bohužel nepovedla. Ale zda na to byl zákazník upozorněnej nevíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
Dave81>
Ale nepřipsala si, že dostal nabídku na opravu do 2 dnů (za jinou cenu ovšem) a jinak asi fakt nevíš jak ta dohoda proběhla. Zda to byl slib zhotovení, nebo slib pokusu o nějakou rozumnější cenu, která se bohužel nepovedla. Ale zda na to byl zákazník upozorněnej nevíš.
Nevím, myslím si (teď se alex ohání bezpečností crucia, ale to je podle mě spíš jen na oko), že neměli na kolo hrabat, dokud nemají špice k výměně, já si kolo pletl(necentroval) sám a taky sem špice nesehnal hned, a taky jsem si je nevylámal a nečekal 2 týdny, jestli je někde vůbec seženu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autosklo PM
alesgsxr>Asy jsi nečetl začatek obhajoval jsem proč jsem vratil to kolo vtom stavu vjakym bylo pan namně už tlačil tak že jsem zvolil tuhle variantu přikladam puvodni text třeba ti to doklapne
Pane nenecham nasebe řvát nebyla to naše chyba ale dodavatele a vy jste si to nenechal vysvětlit mohl jste to mít do dvou dnu nabydnul jsem vam špice komplet sadu z hondy kda to stojí cca 3400.- tak my to řekl prodejce z puvodní ceny cca 1300,- od našeho dodavatele a to ste nechtěl , nechaly jsme 7 špic to je pravda ty ostatní se rosypali buďte rad že jste sy nenabyl hubu. mé jednaní bylo oproti vašemu naprosto korektní pokud mate vyhrady vyte kde mně hledat sem naprosto kdyspozici .
Byli jste domluveni na týdnu, ty jsi po týdnu zjistil, že to nemáš a řekl jsi, že to bude trvat déle Ber to jako že se ptám
Po měsíci zákazník logicky už pěnil, protože původně očekával pouze týden
A ty jsi po měsíci teda usoudil, že to nezvládneš a kolo jsi vrátil zpět
Férové jednání by bylo, zjistit si, čeho jsem schopen a ne po měsíci zákazníka informovat, že buď to bude mít "za draho" nebo vůbec To by bylo fér mu oznámit hned nebo dejme tomu dík problémům s dodavatelem po týdnu
V tomhle případě bych se zákazníkovi hluboce omluvila a nabídla mu nějakou slevu na další služby s vysvětlením, že dodavatel to posral a mě to hrozně moc mrzí
Ale třeba jsi to nějak podobně řešil, pokud jsi mu to teda jen nevrátil zpět s tim, že "je ti líto a nazdar"
Natsu>Karlie>
Problém je v tom, že ty máš šéfa debila a z toho usuzuješ, že je debil zákazník
Sef to vysvetlit neumi, a zakaznik si to vysvetlit nenecha. Zvlast potom, co ho sef ujisti, ze i nemozne je mozne (ale bohuzel nepracuju v toyote). No sracky kacky blatotlacky.
Takže špatný šéf, nikoliv zákazník Zákazníka vždy můžeš slušně poslat o dům dál s tím, že ty toho nejsi schopen