1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
Cobra357>
A celou dobu jsem si rikal, ze to byla prekopana 250 Jawa ze 70tych let.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
Ale rozhodne nesouhlasim s tvrzenim ze 638 je lepsi jak 593, prevodovka 350 je absolutne otresna, kvalty vubec nerespektujou prubeh krouticiho momentu, rozestupy rychlosti jsou uplne nanic a aby clovek jel tak jak s vodnikem kterej ma rozumne odstupnovany 5q s lehkym a presnym razenim, tak musi neustale jet na plnej a radit. Motor 638 od spoda tahne nic extra, vodnik ma jazyckovy sani a je to znat, tahne az do maxima, nema tak sileny setrvacniky jako 638 a v tehdejsi dobe jeste i kladivkovy zapalovani, zato v zakladu oddeleny mazani a vodni chlazeni...no a takovej zasadni rozdil je pouzitelna cestovni rychlost, 350 diky kvaltum a prubehu vykonu je ve vysokych otackach uz pri 100kmh a podle stavu motoru se klepe jak ratlik, zatimco tempo ac jednovalec klasne vrni a jeji pouzitelna maximalka je diky prevodovce takova ze se s ni da jezdit i po dalnici aniz by motor byl na doraz ....nikdy bych 638 misto 593 nebral kdybych mel moznost sijen tak vybrat mezi obema ....no a to uz vubec nemluvim o tom, ze jakmile nekde v kopci kor ve dvou dojde dech 4ce tak podkopnuti na 3 znamena vytoceni to maxima, nulove zrychleni - jen hluk a plizenim vpred ....neuveritelny u motorky co se vyrabela jeste v roce 2003 pro evropu.
Itall: zalezi jakej vyfuk si mel na tom Tempu a bylo taky v takovym predpisovym stavu jako ta zminovana 350?
Naposledy editováno 25.05.2009 15:04:54
2 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
Cobra357>Pánové! Přečtěte si laskavě někde jak vzniklo "Tempo" !!
Po sametovém komunistickém majetkovém puči v roce 89 v Jawě nikdo žádný prototyp neudělal!!
Ty motory udělala pražská Technometra a všichni kdo věděli o co jde řvali smíchy když to ty debily napadlo cpát do těch Pragováckejch rádoby endur.Tenhle motor skutečně nikdo po "revoluci" nevymyslel.Ten měl původ zcela jiný.
Nevím Cobro co myslíš tím "rádoby endurem". Pragovka má srovnatelné zdvihy pérování co konkurenční ostré motokrosy té doby a rozhodně se na ní dá v terénu dobře jezdit. Klidně na ní skákám všechny skoky na tratích jako ostatní. Přepákování mám za sedm let provozu a 11000Km jen v terénu - po silnici nejezdím původní a bez větších vůlí. Brzdy Brembo se dodnes nezměněny montují i na královny KTM a ostatní ostrá enudra. Jediná nevýhoda je trošku vyšší hmotnost..
Itall: je to tocivej klapkovej jednovalec, kterej sice tahne odspodu ale radsi ma stejnak otacky, jestli ti vadila 250 tak by ti asi vadil i prubeh vykonu u ostrych 125 jako Mito, RD atd ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
Cobra357>A ještě jednou upozorňuji na fakt, že tenhle motor neměl kromě podobného vzhledu se soutěžními motory JAWA absolutně nic společnýho!!!!!!
Podívejte se laskavě někam na net na soutěžní motor, na to z čeho byl vyroben, na konstrukci převodovky, karterů atd. atd. To by v serii nikdo nikdy nezaplatil!
nechci vám tady do toho kecat, ale je mi zcela jasné, že elektron a titanové šrouby či hořčíkové věci by asi na serii nebyly (výjma sportovních moto JAP. a Ital.), ale předpokládám, že dneska by je zcela zastoupily běžně používané slitini AL.
Pragovce 250 jsem fandil a docela o ní uvažoval, takže nějaké info mám ještě v povědomí, ale že by to byl nějaký šunt si nemyslím (oproti dovozu z číny to byla MOTORKA)
2:Cobra357 - vzpomínáš tu na úspěchy Jawy za dob minulých (za ČSSR), ale v podniku Jawa a ve výrobě (te´d myslím technické postupy, obráběcí stroje, atd) se od cca 60tých let čas zastavil (resp. stroje jsou pořád tytéž), "takže to co bylo dobré za vás" už nyní dobré není?
Trošku nechápu tvůj náhled na Jawu, můžeš nám občejným uživatelům přiblížit nějaký dobrý výrobek Jawy který se vyráběl seriově?
(jen pro info na J50/20,J50/558,J250/559,J350/634,639,640 jsem nějaký ten tisíc km najezdil tak můžu trošku porovnávat)
...souhlas, at na Cobra nejaky zarivy vyrobek vypichne jezdil jsem na vsech typech od fichtla po 639 tak bych se rad poucil mam doma devadesatku, maneta skutra a jezdival jsem na kamaradove 4T ČZ200, tak si myslim ze mam prehled i o tech mene viditelnych zastupcich obou znacek
Naposledy editováno 26.05.2009 19:20:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
Cobra357>No chlapci, pokud máte takový názor že Jawa nedělala v serii žádný dobrý motocykl, tak se asi spolu nemáme o čem bavit! Alespoň mě jako bývalému zaměstnanci VVZ JAWA to tak připadá.
no takhle jsme to nemysleli, šlo nám o to jak tu uvedl Jindra650 "vypíchnout" nějaký seriový typ kterým lze demonstrovat technologickou úroveň a samo i poměr užitná hodnota/cena.
Nejde mi o to srovnávat Califa s Nortonem co se týče konstrukce zpracování apod, prostě bych rád od člověka co se v Jawě pohyboval slyšel nějaký příklad co se "povedlo", samo s přihlédnutím na tehdejší dobu a konkurenci.
btw. trošku nerozumín proč jsme vyváželi Jawu do SSSR když tam už měli kopii ve formě IŽe
...konkretne treba jak dlouho trvalo nez zavedli alternator aspon s relatkovou regulaci, dvojitej ram, bosak - to je kapitola sama pro sebe, nebo kotoucovy brzdy - ale ono by stacilo aspon udelat rozumne veliky bubny ...no a ty miniaturni zmeny co se dely na motoru to je kapitola sama pro sebe, kdyz vemu ze od peraka z roku 47 po 634 z roku 82 se akorat zmenil tvar karteru, valce jsou s hlavama zamenny, klika stejna od kejvacek, prevodovka taky zamenna se spojkou a slo by pokracovat... no a o alergii k pseudoveranum kejvackam a panelkam, ktery tedka zcela zavsivily lokalni veteransky srazy nebudu radsi mluvit vubec a stejne tak o jejich trzni hodnote
...takze vysledek je takovej ze podle me 250 vodnik tedy motor je to nejlepsi co vlastne v jawe vzniklo za nejakych 30 let v seriovy podobe
Naposledy editováno 26.05.2009 21:23:00
1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
...jako ja rozumim tomu ze za komancu neslo skoro nic prosadit, ale aspon tu prevodovku mohli u 350 predelat a ani k tomu nedoslo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
MartinED250>Cobra357> Tak video upni třeba na Youtube.com. Samo se překóduje a komu dáš odkaz, tomu poběží. Kavčák byl moc fajn, příště tam vezmu Praguli - mají vyjímku a mohou soutěžit také. Letos jsem tam byl na Panelce - mám to 250Km.. To jméno pána s žigulem se pokusím zjistit, ale dobový opravdu byl. Na kapotách měl staré zašlé skoro nečitelné reklamy na Jawu..
Tak majitel auta se jmenuje Václav Kvěch, za dob minulého režimu působil v oblasti Jawa endur a jako koníček to má dodnes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa žije!
Naposledy editováno 27.05.2009 10:39:59
1 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!
Přesto všechno myslím, že obchodní označení JAWA ještě může ledasco nabídnout. K tomu by ale bylo zapotřebí několik kroků:
1) Dohnat technický pokrok
2) Zvednout spolehlivost a hlavně
3) Zapracovat na deignu a určení strojů.
Aby se tohle mohlo podařit, tj. napravit poškozenou pověst, dohnat techniku a zlepšit design a to za zachování přiměřeně nízkých cen ... je zapotřebí sehnat silného partnera a záštitu. Třeba BMW. Podobně jako třeba Dacia a Renault a podobně. Pak bych to do dalších 5 - 10 let viděl nadějněji.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa žije!
V.e.n.c.a__zr7s>prototyp je jedna věc a seriová výroba druhá.tady nějakej soudruh rozhodl,že se nebude vyrábět tohle a hotovo.např. jawa minor.skvělej lidovej auťák.výborně se vyráběl po celém světě.soudruh to zatrhl.vrtulníky,kombajny,foťáky atd...o tohle sme kvůli soudruhům přišli.takto to vypadá když politické rozhodnutí zvítězí nad zdravím rozumem.
nejde o rozum ale RVHP a lid to tak prostě chce