Vzhledem k narůstajícím počtům adeptů jedné stopy, začínajících každoročně na českých silnicích, bych se chtěl na následujících stránkách pokusit rozebrat tuto problematiku – řekneme si něco o situaci na silnicích, konstrukci motocyklu, fyzice jízdy, brzdění a dalších věcech ve snaze zvětšit šanci začátečníka projít touto velmi nebezpečnou fází bez vážnější újmy.
Autor : nar. 1961, studoval motorová vozidla a spalovací motory v první polovině osmdesátých let na VUT v Brně – ŘP A1 od patnácti, A od sedmnácti let, praxe na různých typech motocyklů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
nx9005>Che> ses posral,neee!! Nemohl bys mne udelat vycuc tak max. na 5 vet? Tohle v zivote neprelouskam
pár knížek už jsem v životě přečet, ale tohle se mi zdá taky až moc dlouhý :) ale lidi to chválí, třeba se někdy hecnu a dám to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
dva_hrnce>nx9005>Che> ses posral,neee!! Nemohl bys mne udelat vycuc tak max. na 5 vet? Tohle v zivote neprelouskam
pár knížek už jsem v životě přečet, ale tohle se mi zdá taky až moc dlouhý :) ale lidi to chválí, třeba se někdy hecnu a dám to
dlouhý to je, ale stojí za přečtení
jiná otázka je, zda-li to není psáno školním inkoustem...
za prvé bych chtěl poděkovat Che - mu za to, že se snaží pro začínající něco udělat! Nebo spíš pro to, aby co nejvíc z nich v začátku neskončilo a mohli pokračovat..
za druhé si totok povinně přečte ta moja až večer dorazí dom, ptz já jí už půl roku nemůžu vysvětlit že je lepší začít na prdítku (jak ona nazývá motky 125 - 250ccm), snad stejná slova z klávesnice staršího a zkušenějšího motorkáře zaberou..
za třetí nevim co dodat, snad jen aby si to přečetlo co nejvíc lidí kteří to potřebují a mělo to smysl! Neznám tu na fóru nikoho, kdo by obětoval tolik svého času a sepsal tolik o bezpečnosti pro lidi, které vlastně ani nezná a tím by mu (dle typického českého myšlení) mohli být v podstatě u zadnice..
a naposled: souhlasím s tím, že v naší malé zemi to má začínající motorkář těžké opravdu od začátku - tím myslím nevyhovující vybavení autoškol, přístup některých "autoškol" (rozuměj ne instruktorů ale podnikavců) a absence jakéhokoliv dostupného polygonu, kde by si mohl jedinec vyzkoušet chování motocyklu v různých situacích, na různých površích a zažil si základní návyky jak se zachovat v krizovce..
Ano, ta možnost tu je, ale i mě osobně se zdá kurs motoškoly drahý a to už nějakou dobu nejsem student ale zaměstnanec..
Naposledy editováno 18.02.2009 15:00:38
další věc je, že máš určitě naježděno x tisíc kilometrů v autě, takže jsi zvyklý na provoz a všechno co s ním souvisí, řídíš už podvědomě a můžeš se víc soustředit na ostatní věci který souvisí s bezpečnou jízdou..
Ale doporučit mladýmu klukovi kterej jel na půllitru v autoškole, ať se vysere na šestku a koupí rovnou litr, to může jen nezodpovědný hlupák..
1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
650ccm>Che> .............................Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh
pánové jsem rád, že tady na fóru taky občas napíše někdo něco nejenom vtipnýho, ale taky rozumnýho
řidičák na pionýra mám od roku 1989, motorku od 1990, první zkušenosti od 12 let (po loukách lesích polích ...), pak různé ČZ ..... rodina, malá pauza, na 650ccm jsem sedal s velikým respektem, jezdím ji čtvrtým rokem a trvalo mě asi 20.000 km než jsem se ji naučil využívat vážně na doraz, (kamaráda na ZX10R, který ji má 5 let a bojí se na tom, pořeším v provozu (s vyj. dálnice) s prstem v nose ), ale popravdě max. výkon v 95% případů nepotřebuju a těch 5% mě chybí jen při "blbnutí" s kamarády na litrech a víc
Che, tebe s volbou 500ccm na jednu stranu plně chápu, na pohodu to vážně stačí, na druhou stranu pro vyježděné veterány, kteří si občas rádi "zablbnou" v mezích možností se víc hodí něco s výkonovými čísly přes 100..... ale jak to vysvětli těm mladším, aby nechtěli mít všechno hned, že?
Edit: Tady pri cteni, jak muze holka v pohode zacinat na sestce, tise supim, ale nema to cenu resit tady, kde jsou vsichni hrozne chytri
Tak aspon myho brachu podporuju v motorkach uz od jeho 12ti, aby mu v puberte neruplo v makovici a nesednul rovnou na prekonovanyho sporta.
Naposledy editováno 21.04.2009 10:09:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
PavelGT>650ccm>Che> .............................Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh
pánové jsem rád, že tady na fóru taky občas napíše někdo něco nejenom vtipnýho, ale taky rozumnýho
řidičák na pionýra mám od roku 1989, motorku od 1990, první zkušenosti od 12 let (po loukách lesích polích ...), pak různé ČZ ..... rodina, malá pauza, na 650ccm jsem sedal s velikým respektem, jezdím ji čtvrtým rokem a trvalo mě asi 20.000 km než jsem se ji naučil využívat vážně na doraz, (kamaráda na ZX10R, který ji má 5 let a bojí se na tom, pořeším v provozu (s vyj. dálnice) s prstem v nose ), ale popravdě max. výkon v 95% případů nepotřebuju a těch 5% mě chybí jen při "blbnutí" s kamarády na litrech a víc
Che, tebe s volbou 500ccm na jednu stranu plně chápu, na pohodu to vážně stačí, na druhou stranu pro vyježděné veterány, kteří si občas rádi "zablbnou" v mezích možností se víc hodí něco s výkonovými čísly přes 100..... ale jak to vysvětli těm mladším, aby nechtěli mít všechno hned, že?
Naprostý souhlas, jenže dnes si stále více lidí pořizuje motorku jako módní doplněk a součást image . A aby byli IN je třeba něco nejrychlejšího nebo nejsilnějšího nebo nejtěžšího... Na tyhle typy lidí jsou prostě jakékoliv racionální argumenty, byť jsou prezentovány Chem neobyčejně inteligentně, noblesně a trpělivě , jen házení hrachu na stěnu...
2 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
Naposledy editováno 26.05.2009 21:16:47
"Spatne" te to urcite nezauci, ale je to zas neco jinyho a nemuzes to srovnavat se "soucasnejma japonskejma" 250.
2 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
Naposledy editováno 27.05.2009 00:10:40
Jinak pokud jde o Jawy a Cezety, doporucuju spis tyhle weby: CZmania a Jawamania.
Je otazka, co od toho stroje cekas, abys pak nebyl zklamanej...
1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
Generiq> oddělenýmu mazání nevěřit? No počítám že to bude chtít nový pneu , zrcátka, palivový ventil a možná někde trochu chromu. Ještě taky nevím jak je to s TP - cca před 4-mi roky se s tim "něco" dělalo, aby už se nemuselo platit povinný. Jinak jsem to přepočítal a stojí to 24let :) S tlumičema se nic neděje když se takhle ulejvaj? Pokud by mě oprava s přihlášením vyšla do 10tky tak není co řešit.
Edit: Treba tem dvoutaktnim smradochum propadnes, ja se po trech sezonach na japoncich taky udelala "krok zpatky"
Naposledy editováno 27.05.2009 11:11:48
1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč
Che>No já nevím - když sem stavěl a neměl sem prachy, tak sem lítal na japonský dvěpade a přišlo mi to o dost přítulnější než ty vykopávky na hranatejch gumách a s nebrzdícíma brzdama
to jen porovnáváš a nebo hodnotíš mojí myšlenku na tu vykopávku?