Tady jinak link na 5 ruzne rychlych kol z Mostu ...jen pro ucely debaty v tomto vlakne.Casy kol 1:55,1:57,1:52.5.1:54.5 a 1:51.9,nejeto uplne naplno(jen misty),byl provoz,ale je videt ze se takovy cas da podle me relative bez rizika zajizdet.Zajimave pro me z hlediska zlepseni a problemu v ruznych castech trati,je sledovat jednotlivy vyjezd prvnich 3kol ze sikany.1. kolo dvojka razena pri wheelie,2.kolo taktez ale spadla do neutralu,3.kolo zamerne jiz razena v nizsich otackach,ale spabsi akcelerace.... ale i tak vzdy problem stihnou zaradit 3ku jeste pred nastupem levotocive zatacky a byt v odpovidajici stope...
...dale me zajima,jestli zavodnici pred dolikem brzdi tvrde a jiz pred nastupem zatacky do ni pridavaji,nebo se odbrzduje slabeji az do zatacky jako je to temer vsude jinde a akceleruje se az pri opousteni zatacky a vyjezdu nahoru..
..dale jestli se cela pasaz od Matadoru prava,leva,prava projizdi nez jakehokoliv brzdeni...
...jestli je pri zavodnich prevodech a normalnimu razeni potreba 2x zaradit pred tahlou levou pod boxy...
...a posledni,jestli se posledni prava nalitava tak,ze se do ni jede pod plynem,pote zaklapne a hned akceleruje,nebo se do ni jiz nalitava z vysoke rychlosti bez plynu s naslednym dobrzdovanim k tecne a akcelerace?
..jo jeste, jestli se pri prujezdu sikanou obe zatacky dostanete s kolenem na zem,nebo to ani pro rychly prujezd neni nutne...?
Pernovi a dalsim predem dekuji za zodpovezeni
5 kol Most ZX10R
Moje vize s prispenim mapky Plejby:
Bila-plny,nebo temer plny plyn
Cerna-opravdu ostre,maximalni brzdeni v rovnem smeru
Zluta-brzdeni v naklonu do zatacky a v zatacce!
[url=
Naposledy editováno 06.01.2009 12:38:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
"Teorie" - to je můj "obor"!
Často dlouho do noci jsme nuceni se závodníky "odborně" řešit rúzné "důležité" věci spojené s "jízdou"!!
A "konzultace" jsou skutečně náročné, než to "vše" vleze do hlavy!
A všichni by byli dobří "vodiči" pro učení jak jezdit na okruhu!
Akorát,že by brzo ujeli!
[img] hoši , to je sestava!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
Perňa #81>NoFear4>Ducati1098>NoFear4>Ducati1098> hele nevnucuju ti svuj nazor a svoje teorie...ja mam svoje odzkouseny a vim ze jsem sel nekolik sekund dolu jen na zaklade teoretickeho zjisteni a uvedomeni si,pripadne videni z tribuny,jak to nekdo jede....
..jinak dam ted do hlavicky 100MB link na rapidshare,kde je 5 kol z podzimu,v trochu lepsi kvalite,aby jste z toho neco mohli videt a doufam ze mi to Perna pak zkritizuje a treba i poradi...
hele v pohodě chlape...to že se neshodneme, neznamená, že nejsme na stejný vlně....pořáde i tak jezdíš Most o 6s rychleji a to mi stačí jako argument, že ti teoretické rady stačí na zrychlení...co já bych za to dal....
no myslím, že se letos určitě někde potkáme a pokecáme víc než loni a pojezdíme a jen pro zajímavost, jáký bude letošní limit pro most?
Jasny uroco se potkame a proberem to a pozavodime...pro ted jsme ale tady a tak jsem flaknul nejaky muj link na Most tak to zkoukni a muzem debatovat a teoretizovat
Jinak ja si jeste stale myslim ze jsem to zajel se Syslusem pod 1:50 a tim padem by me uspokojilo jedine jet pod 1:49 a pokud nebudu mit kapoty a svetla a budou dobre gumy a brzdy,tak pod 1.48,ale treba to je fantaz magorie uvidime
Každý má tak trochu pravdu, nejde zrychlit bez tréninku, ale ani bez přemýšlení nad tím, "jak to jet správně".. Když pojedu "na hraně", ale špatně, budu blízko pádu, ale bez efektu na dosažený čas. A naopak, když si nechám poradit jiný způsob jízdy, dá se jet třeba stejně nebo líp s menším rizikem. To tam totiž je vždycky, podle aktuálních okolností..
No a pak záleží, který skupině lidí se má "poradit".. Něco jinýho doporučím holce, která jede svoji 3-4 půlhodinu na okruhu s časem přes 2:30 v Mostě a něco jinýho potencionálnímu soupeřovi (viď Fííre ), co to chce posunout pod 1:50 na pohodu ..
Takže všichni, co jedou na sportovní motorce řekněme nad 2:10, nejedou bíle podbarvený části naplno...ať už je důvodem strach, dlouhej heft, málo zkušeností, únava ...nebo já už nevím. Takže tam bych se zaměřil na tohle, jestli opravdu jedu na "plný výkon" stroje, jsou ve správný zalehnutý pozici..další související věcí jsou brzdy - z rychlosti, kterou naberou by se všude měli vejít, když začnou brzdit mezi 200-100m a to všude! 200m na tý cílovce, to je takový mezní bod. Zatáčku můžou nějak projet, jak se cítí na svý maximum, ale už i tak by čas měl být kolem 2:05 a míň. Optimální průjezdy zatáčkou, výjezdy a kvalty, to je až další lekce, si myslím
No a pro ty rychlý...abych nebyl proti sobě, když všechno prozradím, na co čoek přichází léta.
Tady už je každá rada dobrá, protože techniku jízdy tak nějak takhle rychlí borci maj zvládnutou, takže jen poukázat na místa, kde jsou ty vteřiny V tom nemá Ducati1098 pravdu, protože rychlýho se dlouho neudržíš a určitě nejde razit teorii, že když on to projel, tak já musím taky! Jde o zkušenosti a zrychlit co kolo, to 2s při časech pod 1:55 nejde.. Takže zatím to hodím do PM Fíírovi, jak to jedu já a pak se rozhodnem, jestli zveřejnit anebo to namá hlavu ani patu
Jináč Mipe a Dawe, já se nebráním společnýmu poježděníčku. Nemusí nutně znamenat, že jsem rychlejší, třeba vám budu zrovna na brzdy připadat měkkej! :\
A fakt garantuju, že hned na jaře v Brně 2:10 fakt nepojedu! Most napoprvé po zimě taky nevidím moc pod 45.. Nebo na lyžích, na nich rozhýbanej budu dost
jestli můžu pošli mě to pliiz taky, ať se na to můžu juknout moc prosím smutně koukám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
Jízda za zkušeným a vyježděným vodičem,který jezdí výrazně rychlejší časy je i nebezpečná pro "žáka",když se tempo začne zrychlovat a chce se udržet!
Brzdy,nájezdy i výjezdy!
A třeba některý úsek "pomalejší" jezdec může zajet "rychleji!!"
Třeba nájezd a průjezd v Brně pravá za cílovkou a poslední levá na horizontu mě osobně jde a rezervy jsou spíše v pomalých pasážích!
Ale třeba za tebou mohu jet,když se rozjíždíš,a tak maximálně první dvě kola a jen první jízdu na jaře!
Lepší je jet za někým,který to jezdí "mírně" rychleji!
Tzn. cca o 5 s na kolo!
Nebo to musí být jasně domluveno!
A třeba když Sally pořád na mě čuměl a otáčel se ,tak radši jsem zvolnil!
Ale i tak je to do diskuse,protože ten první nejede tu stopu a tempo i styl optimálně a celá jízda je "ořezaná"!
Dobrý je průběžne se s někým "vozit" a potom v depu to zkonzultovat co a jak!
Ale to píšu jen jako svůj názor!
1 reakcí na tento příspěvek Most rozbor trati-zavodnici sem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
Nikotýn>já myslim že i 5s už je dost, nejlépe jet za někym kdo jede o 2s rychleji maximálně, to ti fakt pomůže nejvíc řekl bych
Nějak tak!
Ten kdo jede o 5s rychleji,tak je možnost trochu delší dobu ho sledovat a držet se!
Ale 10 - 15 s to je tak jedna zatáčka a pohled do druhé a je pryč!
Takže optimálni je kroužit a "nalepit" se na někoho vhodného a potom detaily doladit s "rychlýma" v depu co a jak!
Je ale fakt že já třeba jezdil za borcem co to jezdi za 1:48 v mostě a ikdyž to jsou 2 vteřiny tak jsem se neudržel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
Krásní,mladí,chytří a perspektivní!!
Taky by me zajimalo, kdyz by clovek co jezdi cas dejme tomu 1,45 vozil toho co ma cas 2,00 a jezdil sam pomaleji, tj. 1,57 treba... Jestli se od nej neuci spravnej styl a lip jezdit nez od cloveka co jede tech 1,57 na jeho limitu, pze bude mit podobnejsi styl tomu pomalejsimu, ale zas si navykne par zlozvyku. Tezko rict.
Teorie je teorie a praxe je praxe. Nejlepsi je od obojiho neco a spravne to nakombinovat. A uz mlcim a posloucham starsi a zkusenejsi... Ja jsem tu spis v roli tech troubu co se maji neco naucit
1 reakcí na tento příspěvek Most rozbor trati-zavodnici sem
Sám dobře vím, jaký je "neudržet se" a kdybych chtěl, tak to přepísknu na nepravým místě! Zkoušel jsem jet na dohled Číhovi nebo Čermoňovi v Brně v tréninkách stocků a ...to se nedá! Jedno kolo jo, ale postupně odjížděj! Nejen že jedou placku v zatáčce jak sviň (tam ale takovej rozdíl není), maj skvělej výjezd a i nájezdy jsou ostrý hooodně pod brzdama. A na to už je potřeba mít velký zkušenosti s jízdou, gumama a nastavením podvozku ... pokud to nemáš, tak takovej čas nedáš! Ale to jsem odbočil jinam...
1 reakcí na tento příspěvek Most rozbor trati-zavodnici sem
..ele toto se da asi aplikovat jen na relativne vyjezdeneho jezdce,ktery zna stoupu,a dokaze sam zajizdet pravidelne nejaky konkretni cas...a ne ze teprv hleda kudy kam...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
2LEKO>Larry> no hoši , to je sestava!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Krásní,mladí,chytří a perspektivní!!
no samozřejmě
možná nejkrásnější
nejchytřejší
mladí s velkou prespektivou
ale takoví chlapci by měli v době, kdy se ty fotky fotily
už dávno spát...a ne hauzírovat po depu, vyřvávat ve staně a lemtat alkahol
to jinak tak prespektiva může jít .....no víš kam
kukněte na www.czechracing.webnode.cz
i tam najdete na videích a na fotkách nějakou inspiraci k vašim debatám.....včetně Perníka
Naposledy editováno 06.01.2009 10:04:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
Krásní,mladí,chytří a perspektivní!!
no samozřejmě
možná nejkrásnější
nejchytřejší
mladí s velkou prespektivou
ale takoví chlapci by měli v době, kdy se ty fotky fotily
už dávno spát...a ne hauzírovat po depu, vyřvávat ve staně a lemtat alkahol
to jinak tak prespektiva může jít .....no víš kam
Ale i "společenská" část /po závodech/má svoji "sportovní" hodnotu!
Třeba "trénink" posezu je důležitý!/Kamča a Daviďák/
[img] toto je výsledek hodnocení zisku "poháru" Perňi a Venci /Texas Tornádo/!V noci přišel "vítr"!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
majkl31>NoFear4> když ono to ani v těch místech kde jedeš na plno enni vyrovnaný. Na cílovku jsi vyjížděl +- ve stejný nájezdový rychlosti když jsi mě chvilku vodil a na konci cílovky jsi měl třeba 15 - 20m náskok. Jede ti to jako kráva, to ovšem nic nemění na tom, že patřim k těm přizdisráčům co i v těch místech kde se to má cpát do plnejch třeba na chvilku ukápnu
No dobre s cilovkou souhlasim,tam se ten vykon projevi markantne.Ale to neni cast trate kde chceme hledat vteriny...a z meho pohledu bile casti trate nejsou o umeni jezdce,ale vice mene o srdci a mozna jen lehkem treninku a najeti si stopy.
Jenze je potreba najit ty vteriny na mistech,kde je to minimalne narocne na techniku a vykon motocyklu a je to jen o umeni jezdce....cili az budes videt ze na mistech kde je bila cara na mapce,ztratis temer minimalne,coz bys mel,tak bych se soustredil presne na misto kde jsem udelal zlutou...tam na tebe udelam 70%celeho meho naskoku na jedno kolo!
Naposledy editováno 06.01.2009 12:45:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
a ta spoušť.........
to je po Vaškovi Tornadovi...hm..tak to pak jo
koukejte ho zpracovat, ať se vrátí na silnici
Larry>2LEKO> no Kamil je rád že se drží stanu
a ta spoušť.........
to je po Vaškovi Tornadovi...hm..tak to pak jo
koukejte ho zpracovat, ať se vrátí na silnici
Těžko!
To je nyní velký endurista!Ale ruce a mozek ho "svrbí"!
[img]
NoFear4>majkl31>NoFear4> když ono to ani v těch místech kde jedeš na plno enni vyrovnaný. Na cílovku jsi vyjížděl +- ve stejný nájezdový rychlosti když jsi mě chvilku vodil a na konci cílovky jsi měl třeba 15 - 20m náskok. Jede ti to jako kráva, to ovšem nic nemění na tom, že patřim k těm přizdisráčům co i v těch místech kde se to má cpát do plnejch třeba na chvilku ukápnu
No dobre s cilovkou souhlasim,tam se ten vykon projevi markantne.Ale to neni cast trate kde chceme hledat vteriny...a z meho pohledu bile casti trate nejsou o umeni jezdce,ale vice mene o srdci a mozna jen lehkem treninku a najeti si stopy.
Jenze je potreba najit ty vteriny na mistech,kde je to minimalne narocne na techniku a vykon motocyklu a je to jen o umeni jezdce....cili az budes videt ze na mistech kde je bila cara na mapce,ztratis temer minimalne,coz bys mel,tak bych se soustredil presne na misto kde jsem udelal zlutou...tam na tebe udelam 70%celeho meho naskoku na jedno kolo!
Dle mně jsou 3 základní úseky ,kde je možno zrychlovat u nás "amatérů" a co jsem postřehl!
.... brzdy a nájezd do šikany
.... celý úsek od výjezdu ze šikany/dlouhá leva/ až do pravé
.... výjezd z vracáku..........no a to jo skoro půl tratě!
.... ještě nájezd pod boxy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
NoFear4>majkl31>NoFear4> když ono to ani v těch místech kde jedeš na plno enni vyrovnaný. Na cílovku jsi vyjížděl +- ve stejný nájezdový rychlosti když jsi mě chvilku vodil a na konci cílovky jsi měl třeba 15 - 20m náskok. Jede ti to jako kráva, to ovšem nic nemění na tom, že patřim k těm přizdisráčům co i v těch místech kde se to má cpát do plnejch třeba na chvilku ukápnu
No dobre s cilovkou souhlasim,tam se ten vykon projevi markantne.Ale to neni cast trate kde chceme hledat vteriny...a z meho pohledu bile casti trate nejsou o umeni jezdce,ale vice mene o srdci a mozna jen lehkem treninku a najeti si stopy.
Jenze je potreba najit ty vteriny na mistech,kde je to minimalne narocne na techniku a vykon motocyklu a je to jen o umeni jezdce....cili az budes videt ze na mistech kde je bila cara na mapce,ztratis temer minimalne,coz bys mel,tak bych se soustredil presne na misto kde jsem udelal zlutou...tam na tebe udelam 70%celeho meho naskoku na jedno kolo!
jj souhlas, já jsem to asi špatně podal. Mě se jedná spíš o to jak jsi psal, že v místech kde je bílá čára by měly být rozdíly minimální. Je jasný že pokud to tam nejedu pod plnym tak ztrácim, ale když se podíváš kolik procent trati pokrývá ta bílá čára, tak jen na těchhle úsecích ztrácim na tebe cca 30-40m i když to oba pojedem pod plnym si myslim. Ale naprosto s tebou souhlasim, že je potřeba najít ty vteriny na mistech,kde je to minimalne narocne na techniku a vykon motocyklu a je to jen o umeni jezdce....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Most rozbor trati-zavodnici sem
NoFear4>majkl31>NoFear4> když ono to ani v těch místech kde jedeš na plno enni vyrovnaný. Na cílovku jsi vyjížděl +- ve stejný nájezdový rychlosti když jsi mě chvilku vodil a na konci cílovky jsi měl třeba 15 - 20m náskok. Jede ti to jako kráva, to ovšem nic nemění na tom, že patřim k těm přizdisráčům co i v těch místech kde se to má cpát do plnejch třeba na chvilku ukápnu
No dobre s cilovkou souhlasim,tam se ten vykon projevi markantne.Ale to neni cast trate kde chceme hledat vteriny...a z meho pohledu bile casti trate nejsou o umeni jezdce,ale vice mene o srdci a mozna jen lehkem treninku a najeti si stopy.
Jenze je potreba najit ty vteriny na mistech,kde je to minimalne narocne na techniku a vykon motocyklu a je to jen o umeni jezdce....cili az budes videt ze na mistech kde je bila cara na mapce,ztratis temer minimalne,coz bys mel,tak bych se soustredil presne na misto kde jsem udelal zlutou...tam na tebe udelam 70%celeho meho naskoku na jedno kolo!
Bílý místa jsou hodně důležitý a pojedeš je správně rychle jen potom, co dobře vyjedeš z červenýho! Není to jen o síle stroje! Když vyjedu na cílovku o 20km/h rychleji, budu i na konci ±20km/h rychlejší, takže lepší jezdec na 750 se udrží horšího na litru i na rovince... to jsou fakta, všechno není jen o koních, který stejně většina lidí nad 2:00 nevyužije tak jak má!
Jinak Fííre, mně tam asi chybí žlutá ještě v posledním vinglu (ale mám R1 a velký volnoběh, takže to motorem nebrzdí..) a naopak dolík před Matadorem je lepší (pokud se povede a nejsem dlouhej) odbrzdit ještě na rovině a hlavně přesně trefit stopu, ať neztratím rychlost, protože do kopce je potřeba mít optimální otáčky a ne spadnout dolů, páč potom ztrácíš řádově snad vteřiny!
1 reakcí na tento příspěvek Most rozbor trati-zavodnici sem
a od toho se logicky odvíjí to co psal Perňa
Naposledy editováno 06.01.2009 13:09:36