http://www.autofam....estnik&sub=motor
YZF 1000 R Thunderace 4SV,4VF model (1996)
Naposledy editováno 28.11.2008 02:22:54
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
Iridiovky má smysl dávat tam, kde je ke svíčkám mizerný přístup, aby se nemuselo často rozebírat půl motorky kvůli jejich výměně. Jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
1100Virago>Jediný podstatný rozdíl mezi klasickými a iridiovými svíčkami je v životnosti. Zbytek je placebo efekt, který vzniká výměnou za staré svíčky. Každé nové se totiž projevují líp, než ty staré.
Iridiovky má smysl dávat tam, kde je ke svíčkám mizerný přístup, aby se nemuselo často rozebírat půl motorky kvůli jejich výměně. Jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.
Životnost maj fak dobrou, ale zbytek, co píšeš, je dost velký OMYL!
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
Mel sem 2T 125 Cagivu Mito a ta s normalni svickou tocila max 9t ot/min s iridiovou (ta byla predepsana) 12t ot/min, ta normalni to proste nezapalila, u 9 to zaclo vynechavat, vejs to neslo a po 400km byla dead.
U R6 to na obe tocilo stejne (jako ze normalni v pohode az do omezovace - tam zadny rozdil), mozna to slo malinko lip do otacek (zivejsi), ale skoro neprokazatelny, na brzde sem to nemel.
Na R1 je hodim v lete a sem zvedavej, mozna to zkusim vzit na brzdu, at se to konecne nejak objektivne testne.
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
chrosh>Iridium svice na R1 sem objednaval v anglii a za tejden sem je mel na stole za 777,- Kc (4 kousky) vcetne postovnyho z UK. U nas bych je mel s postovnym za 2000,-, z Louise to taky nevychazelo nic moc bez postovnyho.
Od kud si je sehnal? Z ebay, nebo jinde? Napiš mi když tak do pm, díky..
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
Rozmer elektrody 0.6mm u iridiovy svicky a cca 1mm u bezny svicky mi nepripada jako nejakej vyraznej argument pro spolehlivost zapalu. Mozna pro presnost umisteni ve valci, ale to je nepatrna niance - muj nazor. Ja jsem zkousel Iridiovy svicky v TDMku. Mel jsem dojem, ze motorka lepe startovala se slabsi baterkou a kdyz byla zima, ale nemel jsem moznost si to overit. Pokud je cena 5x vyssi nez u standardni svice a vyrobce ji primo nepredepisuje, koupil bych za par korun beznou svicku a radeji casteji - tedy kdyz neni v motoru ke svickam pristup jak k penezum, pak se investice vzhledem k pronadavanymu casu asi vyplati.
Je pravda, že na některejch motorkách se projeví míň, na jinejch za to dost markantně. Nepř v CBF600 to zas tolik nepoznáš, alespoco vím. Znám ale bikera s Ducati, co se jim po prvním odzkoušení "poklonil".
Jenže to by bylo fakt na hodně dlouho a momentálně na to nemám čas to rozebírat.
Gal>Přesně jak psal 1100Virago. Vyplatí se je dávat tam, kde se k nim špatně může, maji jen o něco delší životnost. Ale stejně bych to spíš řešil Briskama.Brisk svíčky vydrží daleko víc jak NGK a podle mejch, a myslim, že nejen mejch, zkušeností sou naprosto v poho. Navíc sou český, takže podporuješ českýho výrobce a za poloviční cenu než NGK.
Jak píšeš zlaté Brisky mám je v mašině už skoro 20tkm a šlapou bez problémů a kus výjde nějakých 150kč a to mají stříbrný hrot ostatní sou ještě levnější oproti NGK
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
moje TL ma origo predepsany NGK cr8E , s tima to chodi naprd, koupil sem novy, ujel asi tisic km a jeden valec nepalil...
nasledne sem zjistil ze 97 stahovali k dealerum a davali cr8ek - dve jiskriste po stranach a na ty mi to funguje bez problemu.. pritom by to melo podle vyse zmineneho pravidla horsi protoze je tam 2 x 1mm elektroda... a co teprv 4 jiskristovy svice atd...
no asi kvalita jiskry vliv na chod nakej ma, mozna trochu i na vykon, ale rekl bych nemeritelnej.pochybuju ale ze by ta kvalita jiskry byla v rozdilu mezi obyc a iridium svici, treba u TL konkretne je mizerna elektrika, komplet to jde pres jeden konektor, prechodovy odpory atd,takze ve finale se nameri na civkach o 1-2 volty min nez na baterce, to uz se asi projevi, zvlast pri spadnuti napeti od starteru. po pritazeni + od baterky na civky si lidi pochvaluji lepsi starty a na brzde nekdo danou upravu zkoumal a nameril asi 1,5ps u TLS a asi 2,5ps u TLR rozdil, ale i tam to podle me je nesmyslna hodnota v ramci chyby mereni a i kdyby tak neni sance v realu 2kone poznat (ja nepoznam 72kW verzi TLS od 92kW verze, pri normalni jizde)
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
Málokdy o tom něco ví i zkušenej mechanik. Kdyby jsem v této oblasti dříve nepracoval, tak bych toho taky moc nevěděl a pravděpodobně bych do iridia ani neinvestoval. Před časem jsem je dával kámošovi da Alfy - má to 2 svíčky na válec. To už by mělo stačit k dokonalýmu zapálení směsi a tak jsem nějakej znatelnej rozdíl ani neočekával. Když pak ale přijel a povídá, že ani laděnej vejfuk se svodama nedal motoru tolik jak iridiový svíčky za podstatně menší investici... A v motorkách je to podobný. Kolikrát už dovedly zlepšit průběh, eventuelně zlepšit výkonový propad v určitejch otáčkách.Ale zázraky to taky neumí.