globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svíčky obyčejné a iridium
 
28.11.2008 v 01:19
Nejsou iridia zbytečně drahá? Jaké máte zkušenosti?
Anketa: Jaké máte v motorce svíčky
Standart
59%
30
Iridia
41%
21
Předchozí
1 2 3
Následující

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 02:03 | Nahoru | #1
jsou drahé, ale dávám co předepisuje výrobce, v mém případě iridium

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 02:08 | Nahoru | #2
state> zkusenosti nemam ale vim ze tuningari si je kupujou kvuli zvyseni vykonu a lepsi spalovani a tim i nizsi spotrebe...

http://www.autofam....estnik&sub=motor

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 02:16 | Nahoru | #3
Iridium svicky maji mnohem lepsi zapaleni smesy ,nejsou s nimi problemy v urcitych teplotach a celkove davaji mnohem lepsi jiskru . Udajne to je znat i na vykonu u nekterych motorek ,ja osobne odzkousene nemam ,ale urcite na nove motorce budou . Slysle jsem na ne hodne chvali od spokojenych uzivatelu a to mi staci prozatim

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 02:22 | Nahoru | #4
Tady mas odkaz na NGK Iridum co se prodavaji do motorek a nejen na to ,projdi si to a uvidis sam .

YZF 1000 R Thunderace 4SV,4VF model (1996)

Naposledy editováno 28.11.2008 02:22:54

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 02:43 | Nahoru | #5
mě tam dost odrazuje ta 2násobná cena... ono dát za svíčky 1100 nebo 2500 je znát....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 03:45 | Nahoru | #6
jetam> Tyhle NGK na ktery je odkaz stoji pro vsechny mota stejna na DK Racing - 565Kč/ks . Jo vyjde to dras to nerikam ,ale jak rikam ,slysel jsem na ne chvalu a chvalu .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 07:27 | Nahoru | #7
Jediný podstatný rozdíl mezi klasickými a iridiovými svíčkami je v životnosti. Zbytek je placebo efekt, který vzniká výměnou za staré svíčky. Každé nové se totiž projevují líp, než ty staré.
Iridiovky má smysl dávat tam, kde je ke svíčkám mizerný přístup, aby se nemuselo často rozebírat půl motorky kvůli jejich výměně. Jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 07:55 | Nahoru | #8
moto.hmoto.cz/cz/svicky-ngk/iridium/Tady jsou docela za slušné peníze...

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 08:10 | Nahoru | #9
Nám na vejšce profesor co učil motory říkal, že mezi normální a iridiovou svíčkou defacto žádnej rozdíl není - měli motor na brzdě a vykazoval stejný parametry, ať už byla namontovaná jákákoliv svíčka...

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 08:39 | Nahoru | #10
1100Virago> Máš pravdu předsedo - to je ten jedinej prokazatelnej rozdíl

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 08:48 | Nahoru | #11
Taky mi to příjde přehnané ty výhody iridiových svíček.Někde píšou že to přídá dva,tři koně.To si myslím že je hloupost a dokonalejší spalováni,to nevím.Ale vím že jsou pětinásobně dražší.

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 09:03 | Nahoru | #12
Přesně jak psal 1100Virago. Vyplatí se je dávat tam, kde se k nim špatně může, maji jen o něco delší životnost. Ale stejně bych to spíš řešil Briskama.Brisk svíčky vydrží daleko víc jak NGK a podle mejch, a myslim, že nejen mejch, zkušeností sou naprosto v poho. Navíc sou český, takže podporuješ českýho výrobce a za poloviční cenu než NGK.

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 09:04 | Nahoru | #13
taky mám IRIDIA - jsou ofic na moji moto

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 09:37 | Nahoru | #14
dal bych tam předepsaný a víc neřešil. Na GPZ stačily NGK za stovku, na VTR jsou předepsaný iridiový, tak jsem dal Denso za 500 ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 10:00 | Nahoru | #15

1100Virago>Jediný podstatný rozdíl mezi klasickými a iridiovými svíčkami je v životnosti. Zbytek je placebo efekt, který vzniká výměnou za staré svíčky. Každé nové se totiž projevují líp, než ty staré.
Iridiovky má smysl dávat tam, kde je ke svíčkám mizerný přístup, aby se nemuselo často rozebírat půl motorky kvůli jejich výměně. Jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.


Životnost maj fak dobrou, ale zbytek, co píšeš, je dost velký OMYL!

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 10:03 | Nahoru | #16
Osobní zkušenost nemám, ale na všech motorkách mám přístup ke svíčkam dobrý. Dokud normální svíčka mě bude stát 90kč a iridium 500, tak raději koupím 5 normálních...

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 10:12 | Nahoru | #17
alesmoto> trochu se rozepis. Jaky muze byt rozdil mezi tim, kdyz smes zapali iridiova nebo klasicka svicka, pokud maji stejne umisteny jiskriste? Bavme se o novych svicich, tedy spolehlivost zapalu neberme v potaz...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 10:40 | Nahoru | #18
alesmoto: Miluju tyhle tajuplné odpovědi bez argumentů...

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 10:40 | Nahoru | #19
Slávek-TDM> spolehlivost zapalu berme v potaz - protoze iridiova svicka ma o dost tenci elektrodu (0.6mm), takze da jiskru s vetsi intensitou, ktera lip zapali smes.
Mel sem 2T 125 Cagivu Mito a ta s normalni svickou tocila max 9t ot/min s iridiovou (ta byla predepsana) 12t ot/min, ta normalni to proste nezapalila, u 9 to zaclo vynechavat, vejs to neslo a po 400km byla dead.
U R6 to na obe tocilo stejne (jako ze normalni v pohode az do omezovace - tam zadny rozdil), mozna to slo malinko lip do otacek (zivejsi), ale skoro neprokazatelny, na brzde sem to nemel.
Na R1 je hodim v lete a sem zvedavej, mozna to zkusim vzit na brzdu, at se to konecne nejak objektivne testne.

2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 10:43 | Nahoru | #20
Iridium svice na R1 sem objednaval v anglii a za tejden sem je mel na stole za 777,- Kc (4 kousky) vcetne postovnyho z UK. U nas bych je mel s postovnym za 2000,-, z Louise to taky nevychazelo nic moc bez postovnyho.

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 11:20 | Nahoru | #21
v manuálu mám výměnu iridia svící po 48000 km, tohle normální svíce nedá, určitě je to kvůli špatnýmu přístupu a zvýšení výkonu výkonu

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 11:24 | Nahoru | #22
rozdíl je v životnosti,

pokud funguje NIKDO ani vědec nemůže zaznamenat změnu, prostě funguje

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 11:28 | Nahoru | #23

chrosh>Iridium svice na R1 sem objednaval v anglii a za tejden sem je mel na stole za 777,- Kc (4 kousky) vcetne postovnyho z UK. U nas bych je mel s postovnym za 2000,-, z Louise to taky nevychazelo nic moc bez postovnyho.



Od kud si je sehnal? Z ebay, nebo jinde? Napiš mi když tak do pm, díky..

2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 11:36 | Nahoru | #24
chrosh> no uprimne, jestli ti normalni svicka zapalovala jen do 9ti tisic, tak urcite nebyla v poradku a byl to problem jednotlivyho kusu.
Rozmer elektrody 0.6mm u iridiovy svicky a cca 1mm u bezny svicky mi nepripada jako nejakej vyraznej argument pro spolehlivost zapalu. Mozna pro presnost umisteni ve valci, ale to je nepatrna niance - muj nazor. Ja jsem zkousel Iridiovy svicky v TDMku. Mel jsem dojem, ze motorka lepe startovala se slabsi baterkou a kdyz byla zima, ale nemel jsem moznost si to overit. Pokud je cena 5x vyssi nez u standardni svice a vyrobce ji primo nepredepisuje, koupil bych za par korun beznou svicku a radeji casteji - tedy kdyz neni v motoru ke svickam pristup jak k penezum, pak se investice vzhledem k pronadavanymu casu asi vyplati.

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 11:41 | Nahoru | #25
1100Virago> Argumentů je mraky. Testy od výrobců, z praxe..
Je pravda, že na některejch motorkách se projeví míň, na jinejch za to dost markantně. Nepř v CBF600 to zas tolik nepoznáš, alespoco vím. Znám ale bikera s Ducati, co se jim po prvním odzkoušení "poklonil".
Jenže to by bylo fakt na hodně dlouho a momentálně na to nemám čas to rozebírat.

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 11:58 | Nahoru | #26
Slávek-TDM> Denso iridium 0.4mm NGK iridium 0.7mm
Běžná svíčka je 2.5mm
Že by to nebyl rozdíl???

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 12:02 | Nahoru | #27

Gal>Přesně jak psal 1100Virago. Vyplatí se je dávat tam, kde se k nim špatně může, maji jen o něco delší životnost. Ale stejně bych to spíš řešil Briskama.Brisk svíčky vydrží daleko víc jak NGK a podle mejch, a myslim, že nejen mejch, zkušeností sou naprosto v poho. Navíc sou český, takže podporuješ českýho výrobce a za poloviční cenu než NGK.


Jak píšeš zlaté Brisky mám je v mašině už skoro 20tkm a šlapou bez problémů a kus výjde nějakých 150kč a to mají stříbrný hrot ostatní sou ještě levnější oproti NGK

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 12:42 | Nahoru | #28
alesmoto> z hlediska obycejneho uzivatele irelevantni... Idyby prosta vymena svicek zvysila vykon o jedno procento (coz ale nelze zmerit vzhledem k moznycm chybam; a strankam vyrobce svicek neverim - byt uvadi vykon + cca 1.4% - viz zde: http://www.densoplugs.co.th/denso_spark_iridiume.htm), tak ridic nepozna vubec nic. Sam uznas, ze ani snizeni spotreby o jeden a pul procenta nelze nijak zjistit. OK, kdyz jezdis zavody, pak ma i mozny drobny zvyseni vykonu smysl, ale normalne se to proste nevyplati vzhledem k cene.

2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 12:58 | Nahoru | #29
by me zajimalo v cem ma vliv ten rozmer elektrody na kvalitu jiskry... co jsem videl tak iridiovy maj prevazne klasicky jiskriste - jedna elektroda rovna, druha ohnuta - L proti...

moje TL ma origo predepsany NGK cr8E , s tima to chodi naprd, koupil sem novy, ujel asi tisic km a jeden valec nepalil...
nasledne sem zjistil ze 97 stahovali k dealerum a davali cr8ek - dve jiskriste po stranach a na ty mi to funguje bez problemu.. pritom by to melo podle vyse zmineneho pravidla horsi protoze je tam 2 x 1mm elektroda... a co teprv 4 jiskristovy svice atd...

no asi kvalita jiskry vliv na chod nakej ma, mozna trochu i na vykon, ale rekl bych nemeritelnej.pochybuju ale ze by ta kvalita jiskry byla v rozdilu mezi obyc a iridium svici, treba u TL konkretne je mizerna elektrika, komplet to jde pres jeden konektor, prechodovy odpory atd,takze ve finale se nameri na civkach o 1-2 volty min nez na baterce, to uz se asi projevi, zvlast pri spadnuti napeti od starteru. po pritazeni + od baterky na civky si lidi pochvaluji lepsi starty a na brzde nekdo danou upravu zkoumal a nameril asi 1,5ps u TLS a asi 2,5ps u TLR rozdil, ale i tam to podle me je nesmyslna hodnota v ramci chyby mereni a i kdyby tak neni sance v realu 2kone poznat (ja nepoznam 72kW verzi TLS od 92kW verze, pri normalni jizde)

2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:03 | Nahoru | #30
Síla jiskry je znatelně rozdílná. Nejlíp je to vidět na termosnímku. Nejde až tak o max. výkon, ale nejvíc se to projevuje při startování, následnému chodu motoru a akceleraci.
Málokdy o tom něco ví i zkušenej mechanik. Kdyby jsem v této oblasti dříve nepracoval, tak bych toho taky moc nevěděl a pravděpodobně bych do iridia ani neinvestoval. Před časem jsem je dával kámošovi da Alfy - má to 2 svíčky na válec. To už by mělo stačit k dokonalýmu zapálení směsi a tak jsem nějakej znatelnej rozdíl ani neočekával. Když pak ale přijel a povídá, že ani laděnej vejfuk se svodama nedal motoru tolik jak iridiový svíčky za podstatně menší investici... A v motorkách je to podobný. Kolikrát už dovedly zlepšit průběh, eventuelně zlepšit výkonový propad v určitejch otáčkách.Ale zázraky to taky neumí.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist