2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
Rozmer elektrody 0.6mm u iridiovy svicky a cca 1mm u bezny svicky mi nepripada jako nejakej vyraznej argument pro spolehlivost zapalu. Mozna pro presnost umisteni ve valci, ale to je nepatrna niance - muj nazor. Ja jsem zkousel Iridiovy svicky v TDMku. Mel jsem dojem, ze motorka lepe startovala se slabsi baterkou a kdyz byla zima, ale nemel jsem moznost si to overit. Pokud je cena 5x vyssi nez u standardni svice a vyrobce ji primo nepredepisuje, koupil bych za par korun beznou svicku a radeji casteji - tedy kdyz neni v motoru ke svickam pristup jak k penezum, pak se investice vzhledem k pronadavanymu casu asi vyplati.
na problem jednoho kusu bych to nevidel, protoze svicek sem vyzkousel vic kusu a zkousel sem i jinou tepelnou hodnotu - takze sem si s tim tehda hral, vyrobce ji predepisoval, takze asi vedel, proc
mohlo to byt zapalovanim atd. (nevim, kolik slo z civky nebo tvar signalu, co jde do civky nebyl tak strmej), takze to hazelo slabsi jiskru a dalo se to dohnat iridiovou svickou
Asi hralo roli i to, ze 2T pali kazdou otacku, takze se pri 12t ot/min musi 200x/s zapalit smes, u 4T jenom 100x/s i kdyz je fakt, ze na zapaleni do ma stejnou dobu jako u 4T (nebo je to mejlka?), pak este je u 2T smes mirne smichana se splodinama, takze se muze hur v tehle otackach zapalit a lepsi jiskra pomuze, ale pak by to platilo u 2T obecne, takze by info o iridiu u 2T bylo vic rozsireny...
Naposledy editováno 28.11.2008 16:14:29