2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
moje TL ma origo predepsany NGK cr8E , s tima to chodi naprd, koupil sem novy, ujel asi tisic km a jeden valec nepalil...
nasledne sem zjistil ze 97 stahovali k dealerum a davali cr8ek - dve jiskriste po stranach a na ty mi to funguje bez problemu.. pritom by to melo podle vyse zmineneho pravidla horsi protoze je tam 2 x 1mm elektroda... a co teprv 4 jiskristovy svice atd...
no asi kvalita jiskry vliv na chod nakej ma, mozna trochu i na vykon, ale rekl bych nemeritelnej.pochybuju ale ze by ta kvalita jiskry byla v rozdilu mezi obyc a iridium svici, treba u TL konkretne je mizerna elektrika, komplet to jde pres jeden konektor, prechodovy odpory atd,takze ve finale se nameri na civkach o 1-2 volty min nez na baterce, to uz se asi projevi, zvlast pri spadnuti napeti od starteru. po pritazeni + od baterky na civky si lidi pochvaluji lepsi starty a na brzde nekdo danou upravu zkoumal a nameril asi 1,5ps u TLS a asi 2,5ps u TLR rozdil, ale i tam to podle me je nesmyslna hodnota v ramci chyby mereni a i kdyby tak neni sance v realu 2kone poznat (ja nepoznam 72kW verzi TLS od 92kW verze, pri normalni jizde)
jak pises s tema 2 elektrodama, ze by to melo byt horsi, tak to tak neni, protoze tam je stredova elektroda porad stejna a zemnici elktroda je tam 2x, takze si to akorad vybere v ten okamzik lepsi (vodivejsi, nemusi byt vzdy nejkratsi) cestu k jedny z nich (nikdy to neda na obe)...