zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
Za mě tam ta 6tka bezpodmínečně chybí jako prase! Znám mnoho případů DR-Z motardů, kde se to točí do mrtva samozřejmě, že ten motor jde to kytek kolem 30 tis. km většina případů co se vysraly! Kdyby byla 6tka točí to míně prostě! U endur v terénu je to jedno.
Nicméně mám takový poznatek, že když jsem měl V-strom 650, tak jsme srovnávali s TA 700, lépe řečeno 6q vs. 5q! A TA točil už nevím přesně kolik ale cca stejně ve 100 km/h na 5tku, jak V-strom ve 100 km/h na 6tku... takže velkou roli hraje i odstupňování převodovky
E: Na DR-Z jsou ty kvalty až příliš blízko u sebe! Na hard enduro dobrý, ale jaksi jí překypuje pár tuků navíc! Na takové soft endurko by mohla ta převodovka být více natažená a 6tka by možná nechyběla.
Naposledy editováno 14.02.2024 08:07:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
HaroldENG píše: Přesně tak, je nedostupná a ještě před cca dvěma týdny nebyl termín, kdy by mohla být. Nakonec se mi podařilo přes jednoho obchodníka sehnat asi jednu z posledních v Německu od Pirelli (prý Metzeler pod ně spadá).
Tak se mi podařilo objednat sadu MC360 u nejenpneu.cz a vypadá to, že mi ji dnes budou doručovat. Cena asi 3600Kč s dopravou. Jakmile je budu mít v ruce, vyfotím a snad v pátek nazuju.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vyrobily DR 350 s parádním traktorovým motorem 6q skvěle odstupňovanej. Potom udělali nástupce DR-Z kterej je ve všem horší. Naprstý propadák! 5q a ještě špatně odstupňovanej, když srovnám s DRkem. Těžké železo a to je mladší o 20 let? Kde je ten vývoj dopředu třeba v tomhle případě? Může mi vůbec někdo vysvětlit proč se všichni prodejci nedrží od prvního modelu toho co udělali dobře a na novej to dají a to co bylo špatně vylepší? oni vzali všechno dobré z DR a zahodili a udělali horší DR-Z. Mě to teda hlava nebere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Treba co se motokrosu tyka tak jsou posledni znacka bez starteru
Dr350 co si pobublava na sestku pri 130 po dalnici bych si ale klidne vyzkousel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Totéž jsem vyzkoušel právě na DR i DR-Z s dlouhým sekundárem a DRko na 6tku jen vrnělo, kdežto DR-Z v zásadě v 80ti km/h končilo lidské otáčky a od 90 km/h to jelo, jak dváca od 70 km/h přetočený motor, že chtěl vyskočit ven z rámu. DRko bylo v tomhle naprosto univerzální mašina a za mě fenomenální
Vybíral jsem právě něco novější za náhradu DRka! Nic není! Nevím proč ti Japončíci nevyrobí něco v tom obsahu? Jak již bylo millionkrát omílané! WR 450 R, KLX 450 apod. Já skončil u KLX 230. Samože slabota, ale mě to stačí nebo-li spokojim se s tím. Stejně s tím projedu, vyjedu více než většina lidí co si myslí, že si koupili KTM a ta jezdí sama (obrazně řečeno). Mnoho lidí si myslí co nejezdí za terén. Já sem vykovanej na DR, XR, DR-Z v těžkých terénech, takže výkon jsem nikdy neřešil. KLX když se podrží, tak letí a myslím si, že 90% hobíků by stačila... Ale dneska chce každý výkon. Samože kdyby dělali KLX 450 (vzduch, stříkačka) tak jdu raději do ní než do 230 ale v evropě nám nedávají na výběr...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Ale je fakt, že ty DRZ mají spíš silniční motor, zdvih kolem 60mm jako čtyřválce.
Na silnici to Sko nejede špatně, s origo převodováním když jedu do kopce 110, přidám a za chvilku mám 130, bez problémů předjíždím do kopce, ale prostě točí to vysoké otáčky, třeba i 9000 v tu chvíli, zní to jak R6. Prostě je to tupé enduro. Na polní cesty je to silné dost.
a pak je samozřejmě rozdíl co kdo považuje za terén a za projetí - mě stačí se na kopec vyškrábat a podívat se do kraje, někoho to na pekaře nebaví a chce to vylítnout a hledá limity a to je o úplně jiném stroji
jinak ta odpověď proč jsou motorky jaké jsou je zcela jednoduchá a jasná - motorku netvoří konstruktér, ale zadání + limity - vedení na základě něčeho (marketing, křišťálová koule cokoliv) stanoví co se má vyrábět - konstruktér pak už dostane zadání jak to má vypadat a jaké má limity/omezení - náklady, složitost výroby, použité materiály atd. a čím dostupnější motorka tím větší optimalizace nákladů klidně na úrovni šroubů, podložek, použití exitujících dílů atd. o tom, že to musí splnit legislativu tj. hluk, emise, schválení na cestu to vše tě dál limituje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Škoda, že nejsou na zadku trošku ty špalky přesazené, takto v rovině možná budou trošku víc klouzat do boku na šikmých svazích. Každopádně lepší legal drapák jsem nenašel.
Dříve jsem jezdil Mitas C-02 a to je tomuto dost podobné.
Naposledy editováno 14.02.2024 16:28:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Slávek-TDM píše: Tak jsou tu. Přední je teda z roku 21, ale protože ji asi za půl roku sjedu, tak mi to nevadí
Proc by to melo vadit, loni na podzim jsem jel okruhovou zadni gumu z roku 2017, a mam na ni v Misanu osobak
Naposledy editováno 14.02.2024 16:50:03
HaroldENG píše: ...
Dříve jsem jezdil Mitas C-02 a to je tomuto dost podobné.
Mě to C-02 nepřipomíná ani trochu. Spíš divného křížence D606 s C-16.
Srovnání jízdních vlastností s C-02 mě zajímá, tu dobře znám. V terénu je o kousek lepší než D606, na silnici je ale dost nekultivovaná. D606 je na asfaltu kultivovaný, jen na studeném mokrém asfaltu nemá moc rezervu přilnavosti. V terénu funguje překvapivě dobře, ale na bahně o malý kousek zaostává za C-02 a Trackerem.
Tedy zadek, přední D606 jsem nezkoušel.
Servisovana u Hondy, je tam navic plechovej chranic morotu, blastery a custom made nosic, o kterem se tu kdysi psalo. Nejake dalsi fotky na https://photos.app....l/XbtuVTA5ziRPfeXy7.
K videni na Praze zapad (Chyne). Dal bych ji tak 85.
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Naposledy editováno 14.02.2024 22:32:17
Ten vysokoprofil není až tak neobvyklý u offroad gum, ikdyž obvyklejší je střední profil 90.
Zato v nízkoprofilu se dělají převážně silniční endurogumy gumy max na šotolinu. Ten nízký profil se úplně nehodí pro členitý terén a jízdu s nižším tlakem.
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vím, my hobíci na CRF250/300L se na tom v mimo asfalt pomalu mrdáme, nepadáme, tak není potřeba ochrana nohou a vlastně ani rukavice ani helma.
25 let jezdím na motorkách ve vojenských kanadách. Skvělé pohodlné body celoročně na chození i na motorku, jenže s ochranou to moc slavné není. Zatím jsem měl štěstí. Párkrát naražená noha, že bolela dva dny, zvrtlý kotník, žádné zranění. Měl bych si koupit boty na motorku předtím než se zraním, ne až potom.
V krámu jsem viděl plejádu enduro bot od "adventure" bot poskytujících stejnou "ochranu" jako kanady, po motokrosové "celopancéřové" přeskáče typu SG12.
Z těch značek mě přišli nejkvalitnější Gaerne díky přišité podrážce (neodlepí se) a materiál vypadal kvalitně.
Zkoušel jsem modely Dakar a Fastback.
Fastback je taková soft alternativa krosových přeskáčů. Spodek kolem chodidla je chráněný plastem, vršek je kůže. Přesky to má až nahoru. Ochrana je jistě perfektní, chodit se v tom dá dost omezeně. Ale furt lepší než krosový přeskáče.
Dakar je cestovnější, bota ze silné kůže, plastová ochrana je kolem paty a kotníků. Přední půlka chodidla, hlavně nárt nejsou moc chráněné. Přesky jsou jen dole, kolem nártu je to jen na sucháč. Chodit se v té botě dá téměř normálně.
Pro vyhlídkové offoradové ježdění mi ten Dakar příjde vhodnější, ale lámu si hlavu, zda tam není falešný pocit bezpečí. Např na co jsou na Fastbacku ty horní přesky?
Máte někdo zkušenost s tím, kdy ty boty musely chránit nohu?
http://shop.razzo.cz...ndurance-black-2022/
https://www.geneze.c...aerne-dakar-gore-tex
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Teraz odpoveď na tvoju otázku, máte nekdo zkušenost s tám, kdy boty museli chránit nohu? Áno, mám. Na enduro + cross od istého času ani nesadám , teda presne ani to skúšobne neštartujem po opravách bez čižiem. Lebo kick, lebo som s jedným kecal na benzínke v Martine a ten mal zlomenú nohu , lebo kick a TT 600, alebo XT? A raz som sa rekreačne viezol na svojej Tenerke a som spadol zo svahu. Motorka ostala hore na mojej nohe, obutej v botaske a ja som ležal dole svahom. Nemohol som sa z pod nej vyhrabať.Najprv som sa z toho rehlil, že aký debil , no po čase ma to už nasralo. No, dnes v modernej dobe štartérov už ani kick nemám.
Ono, aj záleží, aké máš na motorke stupačky, lebo s tými origo cross zubatými si normálne topánky-botasky zničíš. Chcel som ti napísať, že ti tie dakar v pohode budú stačiť, mne sa veľmi páčia, no som si spomenul na môjho chirurga, operatéra čo mi robili nohu po jednom z mojich pádov. Po operácii kolena, mal som potrhané vázy na pravom kolene vnútorný a predný aj zadný skrížený. Pre teba je z toho zaujímavá jedna veta čo povedal chirurg: viete, pri takom zdevastovanom kolene je zaujímavé, že boli zachované žily a cievy potrebné pre výživu nohy. Keby boli viac poškodené , tak ju amputujeme. Niečo ich držalo . Podľa mňa čížma. A práve pred včerom som čakal manželku pred Kauflandom , nesmiem s ňou chodiť nakupovať, lebo jej kladiem do vozíku pálenku, pivo a iné užitočné veci, tak pri tom čakaní kecám s ľuďmi. Tak som tam videl jednáho chromého, pofajčieval tam, tak mu citlivo vravím, čo máte s nohou? A on: nemám, amputovaná nad kolenom. Ja: motorka? On: hej, najprv ju fikli nad kotníkom a potom nad kolenom. Jazdil na Jawe 250, panelka. Zdrbal sa roku pána 1978.
Tak ti radím, kúp a nos čižmy s prackami až hore. A rovno si zisti aj možnosť výmeny tej pracky, oni sú priskrutkované a dajú sa meniť. A keď máš civilné stupačky , tak tam namontuj zubaté, v blate to oceníš, aj to vyzerá fajne. A ja som sa zmrzačil ako hobík, nie na závodoch nie, mrdkanie po lese to bolo.
No, môžem radiť čo chcem, mne tiež doktori dali vyrobiť kolennú ortézu na mieru, kompaktibilnú s čižmou. A myslíš, že ju nosím? Stále ju vidím, keď idem jazdiť , tak je na poličke pri endure.
Hlavne držím palce, nech sa darí.
Naposledy editováno 17.02.2024 08:29:56
Bracha jezdi v trialovejxh alpinestars na surronu a nestezuje si…
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mám ještě i motokrosový přeskáče, ale ve finále jsem stejně jezdil většinou v kanadach od prabosu...ty přeskáče jsem bral jen,když jsem jel do terénu-což mám v plánu dělat i teď...
Já se vlastní zkušenosti ohledně zranění bohužel neobešel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Do terénu jazdím v SG12, stalo sa mi už všeličo, ale zatiaľ OK i po zamotaní špičky nohy do kolesa a pod. Len nedávno som si trochu poskočil na konci výjazdu a dopadol na nohy a bolel ma kotník - ale nič mu je. Príde mi lepšie mať ochranu, hlavne teda SG12 majú aj možnosť enduro podrážky (ja mám klasiku, ale už je dosť "ojazdená" od stupačiek), tak sa nemusíš báť, že sa Ti bude príliš šmýkať. Ale zasa keď jazdíš po ceste a možno jednoduchá šotolina, tak to asi nie je problém.
Naposledy editováno 18.02.2024 01:21:59
krokoš píše: Motorka ostala hore na mojej nohe, obutej v botaske
Mne sa raz bota zasekla medzi radičku a stupačku, pár sekúnd som ležal a premýšľal, ako natočím telo, aby som to uvoľnil, ale potom mi pomohli kámoši. Len taká storka, keď sa mi dostala špička do kolesa, tak to nebol problém, len som potreboval spraviť čelom vzad v leže, lebo som ju mal dosť vytočenú. Ortézy tiež nenosím, plánujem si kúpiť, ale zatiaľ k tomu nedošlo. Kamarátka z endura má, že to stojí za to, ale možno sa rozhýbem, až si zničím koleno.Naposledy editováno 18.02.2024 01:26:36
Metric píše: Deadman> Dakary mám, ale ešte som v nich nepadol. Predtým som mal Alpinestars Toucan, kde som si raz trochu narazil prsty (ktoré dodnes bolia, keď ich príliš ohýbam, ako keď som mal tenisky na 4-kolke, tam sa mi stalo to isté, ale na druhej nohe), tie sa ale začali relatívne skoro rozpadať, takže som ich vymenil za Gaerne.
Do terénu jazdím v SG12, stalo sa mi už všeličo, ale zatiaľ OK i po zamotaní špičky nohy do kolesa a pod. Len nedávno som si trochu poskočil na konci výjazdu a dopadol na nohy a bolel ma kotník - ale nič mu je. Príde mi lepšie mať ochranu, hlavne teda SG12 majú aj možnosť enduro podrážky (ja mám klasiku, ale už je dosť "ojazdená" od stupačiek), tak sa nemusíš báť, že sa Ti bude príliš šmýkať. Ale zasa keď jazdíš po ceste a možno jednoduchá šotolina, tak to asi nie je problém.
Ta slabší ochrana prstů u Dakaru a Toucanu je jeden z důvodů proč váhám. Pákrát se mi stalo, že jsem nohou na stupačce trefil balvan nebo pařez tak, že jsem druhou ránu schytal do paty o rám motorky. Víc z toho ale vždy bolela pata, která v kanadě narozdíl od Dakaru nemá ochranu.
Celopancéřové přeskáče SG12 určitě nechci. Nejvíc hard boty, které jsem ochoten používat, je Gaerne Fastback Enduro. Nejezdím sport ani tratě, potřebuji občas v těch botách ujít i o kousek dál, než jen od stojanu ke kase na benzínce. Málokdy jedu terén jen od domu zpátky domů. Většinou to jedu jako hodinovou zajížďku součástí cesty do práce, na nákup atd. Jednou ročně na dovolené v nich musím vydržet týden v kuse na TET. Musí být tedy pohodlné a dát se v nich alespoň trochu chodit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |