zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Cvakani bych tipnul, ze zpusobovala pruzina, nekde se dotykala… treba…
Jo a cartridge emulator neni cartridge, je to pomerne jednoduchej ventil co se posadi na vrsek pistu, na nej pak dosedne pruzina. V trubce co drzi pist (dampin rod) se zvetsuji diry co v serii funguji jako tlumeni komprese a jejich funkci prebira ten jednoduchej ventil s planzetama. Tim v primitivni vidlici ziskas hi-speed tlumici okruh komprese jako to maji kartridzove vidlice (ty maji ale i hi-speed rebound) - je to soucastka za par tisicovek…
Me to nedalo a zmeril jsem vzdalenost dosedacich pooch v nezatizenem stavu a nameril jsem neco malo pres 108mm… tzn pokud tam nacpu naboj 110mm tak vidlici roztahne o vic jak 1mm. Uz tohle dokaze ovlivnit pasivni odpory a po case hlavne opotrebeni pouzder. Takze bych byl opatrny s tim, ze kdyz je neco nove, je to ok… vyrobni tolerance muzou zpusobovat kompromisni funkci stroju… (a casto je to jedina vec co odlisuje drahe hracky od tech levnejsich)
Ja jsem nepouzil originalni rozperky do maboje, ale vysoustruzil jsem si "custom" aby sedly do vidlice lepe..
Naposledy editováno 21.10.2023 22:42:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Budu si muset udělat nejakej battle plan, protože na sundani předků budu muset motorku pověsit a to nechci podnikat častěji, než to bude nezbytný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
callowsick píše: assassin> no, když nebudu počítat Jawy/ČZ, tak jsem jedinou vidlici delal kdysi na DR650, ale taky jen prepouzdrit, žádný ladění funkce - popravdě v odpružení se moc nevyznám.
Budu si muset udělat nejakej battle plan, protože na sundani předků budu muset motorku pověsit a to nechci podnikat častěji, než to bude nezbytný
Podle fotek tam nemáš centrál, ale máš šusplech - ten to neudrží? Co místo popruhu a zavěšení jen otočit stupačky a dát to na podpěry pro auto?
Také mě čeká úprava podvozku, ale říkám si, že zatím zůstanu jen na změně pružin vpředu a vzadu.
Ale mám svarenou takovou vysokou kozu, motorku dam pod ní a uvážu ráčnu za riditka, nebo bryle (podle toho, co zvedam). S frekvencí použití jednou ročně se to dá
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Slávek-TDM píše: .... Jinak zase jsem jednou nedoradil sestku ...
To se mi stalo už asi 3x, za 4000km.
Nevím, zda bych neměl zkontrolovat aretační kytičku. Na CB měla aretace dost síly na to, aby nezaskočenou rychlost dořadila sama.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jinak pruzinu ti podle zadani natoci v Invel Plzen. Cena kolem 2 tisic Kc za kus.
Slávek-TDM píše: Mr.Dreamer> pokud das tvrdou pruzinu na originalni nenastavitelny tlumic, tak jizdni vlastnosti spis zhorsis.
Jinak pruzinu ti podle zadani natoci v Invel Plzen. Cena kolem 2 tisic Kc za kus.
Je slušná šance, že mi pružiny budou stačit, pokud ne, pokusím se sehnat tlumič bez pružiny, případně prostě budu mít pružinu navíc.
Říkal jsem si, než spekulovat, vyřeším teď problém, že motorka ztratí většinu zdvihu jen tím, že na ní sednu a pak teprve zhodnotím, co dál.
Ten Invel zní skvěle, díky moc!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
assassin píše: Ja bohuzel nikdy nemel motorku s timhle typem tlumeni, takze nemam vyzkouseno na vlastni kuzi, ale ja bych si tam dal "cartridge emulator" - relativne dostuony je od yss - myslim, ze by to projevu te vidlice melo vyrazne pomoci, ale bohuzel, nemel jsem moznost to otestovat…
Dával jsem na Himalayana právě cartridge emulátory od YSS (mají buď samotný nebo v sadě s pružinama a jinejma zátkama pro nastavení předpětí). Trochu blbý je, jak píšeš - že je potřeba zvětšit otvory na původním pístu a tím ho vlastně vyřadit (damping rod - nevím, jakej je česky správnej termín), takže to jednoduše nevrátíš do původního stavu (ale zase je to součástka za pár korun).
A zjistil jsem hlavně to, že můj problém je v tomhle:
assassin píše: Casto se stava, ze si clovek nejakej jev na podvozku spatne vylozi, ikdyz uz problematice celke rozumi. Klasika je pocít z tvrde vidlice - po vymene pruziny za tuzsi casto tan poct zmizi, je totiz zpusobenej tim, ze ta mekka chodila po dorazech - atd.
Protože kdybych nevěděl, že ta vidlice není originál, tak bych to asi nepoznal :) Pocitově to je přesně takhle - přijde mi to hrozně tvrdý a uskákaný a zároveň jsem si "jistej" (teď už teda úplně ne), že to na dorazy nechodí. Ale chápu, že na na tu indickou věc za jednu až dvě vejplaty nemohli dát nic top (proto jsem ani neměl problém s investicí do něčeho, o čem jsem doufal, že to trochu zlepší).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Slávek-TDM píše: O vikendu jsem trochu pojezdil a opet se ujistil, ze udelat ten podvozek na CRF je nutnost. Jinak zase jsem jednou nedoradil sestku Ale celkove moc pekny vikend, v terenu teda jen par km...
Já často nedořadím 5 a 6 Více jezdím na silniční motorce a tam se stačí řadičky jen dotknout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
na sertau co jsem si pořídil na cestu po jižní americe jsem narazil na podvozek z minulého století - prostě trubka s olejem, po letech na plně stavitelných WPčkách to byla fakt změna
celé to měnit smysl nedávalo tak jsem taky použil ty emulátory od YSS - nutno zvětšit díry pro průtok oleje a zkrátit rozpěrku nad pružinou, ale celkově montáž jednoduchá
chování to změnilo, díky planžetovému ventilu to funguje líp v různých teplotách (jel jsem od cca 5° do 45°C) a získalo trochu progresivní charakteristiku, při plynulém zatížení se to tolik nepotápelo a při silnějším tlaku to pružina na ventilu povolila (tam šlo ještě ladit přitažením, povolením matice u pružiny)
celkově mi to přišlo vylepšení, ale samozřejmě pořád je to limitované základní konstrukcí obyč podvozku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
HaroldENG píše: Já často nedořadím 5 a 6 Více jezdím na silniční motorce a tam se stačí řadičky jen dotknout.
Ona tam ta 6ka jde obcas blbe, zvlast kdyz mas petku do kopce rozmotanou skoro na max (nejakych 110kmh na tacho). Ale za ty 2 tisice km se mi to stalo 3x, coz mi asi nestoji za to to resit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
assassin píše: lukas.s> zmerit sag a overit jestli je pruzina ok. No a jak hodne do zdvihu to chodi se da overit i elektrikarskou drcpaskou na kluzaku…
Jo, díky - ty reálný zdvihy zkusím jak píšeš. Pružiny mám teď Öhlins. Jsem asi furt zafixovanej na tu přílišnou tvrdost - měl jsem tady teď bráchovo CRF 300 Rally a tam ten předek jde dolů pomalu už když se na to blbě podívám, u Enfielda je to při propružení na místě znatelně tužší (ale je mi jasný, že z toho se nedá soudit, jak se to bude chovat za jízdy). Moje zkušenosti s tuningem vidlic končí u výměny chčijíciho gufera na V-Stromu - jinak jsem fakt hodně nenáročnej uživatel a u žádný motorky za posledních 25 let jsem až doteď nepotřeboval tohle řešit jinak než zvýšením předpětí když jsem jel nabalenej na dovolenou :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Ma to stelovaci rebound? Nebo zadna klikatka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Originál není štelovací vůbec - teď s novejma zátkama můžu aspoň nastavit předpětí a na těch YSS emulátorech se dá hrát s útlumem komprese (ale musíš ho nejdřív vytáhnout z trubky, není to vyloženě tuning-friendly), tlumení odskoku asi ovlivním jen viskozitou oleje (doufám, že to říkám dobře, už jsem z těch termínů zblblej :))
Každopádně se začínám spíš přiklánět k tomu, co píšeš - když mám celou vidlici venku a pumpuju s tím naprázdno, přijde mi, že by to asi mělo chodit snadnějc. Jenže jak jsem říkal - s tímhle nemám zkušenosti, takže moc netuším, co je normální a co už je moc velkej pasivní odpor.
Naposledy editováno 23.10.2023 15:25:34
Fic6 píše: centrální mx stojan za cca 1000 je k nezaplacení. Než vymýšlet to provizorní zvedání. A navíc moto stojí 99% času na zvedáku, takže šetříš pružiny.
Jen takova technická - spousta vidlic obsahuje “negativni” nebo v anglické terminologii “top out” pruzinu a pri vyvesenych kolech je zase namaha ta…
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Ostatně když si na to vzpomenu, tak bych tu MZ 150 zařadil skoro do stejné kategorie jako CRF250, určitě pokud by byla na motardovejch kolech.
Naposledy editováno 26.10.2023 01:05:24
karelsychra píše: jo, ale v CRF 250L jistě není... A zadní centrál má předpětí, takže není co řešit. Servisní zvedák jsem si byl nucen kvůli CRF pořídit, všechny předchozí motorky měly (mají) hlavní stojan. Ale jak se tak dívám na nový moto, tak tahle tradice už skončila i u naháčů a dalších kategorií motorek bez náhrady. A že by mě moc vadilo vozit sebou ty 2kg co může asi tak stojan vážit? no fakt ne. Vyndání kola a výměna duše někde na silnici u CRF je pro mě těžko představitelná záležitost, pokud by někde v okolí nebyla vhodná podložka pod moto (pařez správné výšky i tloušťky?) nebo aspoň jeden silnej a nemusí být chytrej, co motorku "narve" na pohotovostní stojan tak, aby se daný kolo dostalo od země (tak nějak mažu řetěz). Ale co po vyndání kola, když ten silnej ochabne? :)
Ono nejde ani tak o ty 2Kg navic, ale o svetlou vysku + ze tim centralnim stojanem mizes o neco chytnout.
Ja vozim podperu z berle :
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Páčky a blastry Čína po cca 350,- včetně dopravy , gripy Koso z Louisa za 70€, jsou celkem tenký a ovládání přímo na řidítku, takže žádná dalsi krabička. Řidítka Renthal 722 za 1750,- jsou lehce vyšší než originál a o dost více otevřený, tak pro mne dobrý kompromis v sedu i ve stoje. Zrcátka kulatý sklopný po 350,-. Kryty ránu za necelý 400,- taky z Číny. Ještě mám nenamontovanou USB zásuvku, tu co někdo posílal odkaz, že by měla pasovat přímo na konektor co by měl být schovaný u krku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |