chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....
Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.
Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?
O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...
A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?
No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.
Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že
Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
To co sebou vozíš, tak jak je to velké? Máš to v kufru nebo v toolboxu? (počítám, že pod sedlo žádné dnešní motorky se ty páky asi nevlezou... že)
1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Na tvojom mieste by som prehodnotil celú situáciu a pozrel by som sa aj po iných strojoch, kde za rovnaké peniaze dostaneš viac muziky, liate kolesá, predný 17" alebo 19"...
Ale je to len môj názor, lebo vypletané kolesá s prednou 21" mať kvôli image je nezmysel.
Spise bych se na to podival z te stranky, ze Transalp je proti VStromu naprosto chudy pribuzny a chvili bych si asi pockal na bezdusovou verzi VStroma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Destroyer - to je jednoduché, image neřeším, nevybírám si záměrně 21" kolo a vypletené kola už vůbec ne. Kdyby byly motorky jako např. Strom 800DE a TransAlp 750 ve dvou verzích, s vypletenými koly a pak lité kola (např. 19 a 17"), tak jako např. Strom 650 a Strom 650 XT, tak si vyberu hned ty menší lité kola s bezdušovými pneumatikami a tento příspěvek bych tu ani nenapsal. Věř mi, že o nějaké image mi opravdu nejde
Jenže.... ze zvědavosti jsem se na těch 2 motorkách svezl a přišly mi dobře ovladatelné (nebo až parádně ovladatelné ).
Jinak k tomu co jezdím - ano, vybírám si výlety po asfaltových cestách, aspoň podle mapy si předem myslím, že to budou asfaltové cesty, ale občas se stane, že v nějakém úseky asfalt nemají. Naposledy při výletě v Bosně, ale i ve Slovinsku v horách.
A také u nás se občas stane, že silnice je sice asfaltová, ale je to tankodrom. Mylsím nějakou silnici 2. nebo 3.třídy. Rok jsem teď jezdil na motorce vepředu s 21" a přišlo mi, že ty nerovnosti to kolo lépe bere. Nebo ne? Jinak rád jezdím i po bočních a méně znýmých cestách, rád sem tam něco "objevím", co jsem ještě neviděl
Jo a jak píšeš, abych se podíval po jiných strojích, tak založil jsem si k tomu jinou diskusi, tak mi tam prosím napiš, jaké stroje myslíš.
tady:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=230231
Např. Honda má v kategorii turistických motorek NT1100, Goldwinga, ale podlitrovou motorku ani jednu. Hodně značek nemá cestovní podlitrovou motorku. To je samý naháč, nebo supersport nebo cestovní enduro...
yeuop - to jedeš sám? Nevezeš toho nějak hodně?
Tedy kam jedeš a na jak dlouho?
K těm 80.000 km blahopřeji. Máš ji novou, že? A kolik let?
puffybodie - no to bych právě nechtěl, nechat se odvážet autem
Máš nějaké informace, že by Strom 800DE a TransAlp mohly být s bezdušovými pneumatikami? (a asi na litých kolech?) Ví se, kdy to asi bude?
Naposledy editováno 09.09.2023 21:35:39
Afriku
dvakrát ale vždy nakonec moji chybou , hodně ojeté pneumatiky, jednou náhlý únik a jednou pozvolný , a zase tři roky klid , doufám že to napíšu a nebudu řešit díru v duši
Naposledy editováno 10.09.2023 22:31:03
1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Ja to taky hodne resil, duse pro me byly na silnici no go. A nakonec ma Thruxtona, kterej ma duse, predtim jsem mel Bonnevilla, takze totez a i tak mi to prijde zbytecny, kdyz i Cinan umi dat na motorku drataky s drataka v limci jako bezdusove …
Z pohledu marketingu to jde ale cekat. Jdou na trh prvni po cem je vetsi shanka, proste adventure/enduro motorky a az pak dodaji i vice silnicni verzi. Presne tak jak pises treba u Stroma 650, verze XT a nebo ne. Jen tohle je novinka, tak to spise oznami az pristi rok no.
Jinak jezdim taky hodne zapadle cesty a na te XVZ 1300 jak ti pisu v jinem vlakne. Ale ten podvozek kde se da predpeti dostelovat pumpou totiz prekvapive dobre zvlada ty nase hrozne cesty i v porovnani s beznymi nahaci a tak. Jasne, Vstrom 800DE to zehli uplne jinak, ale to je velikosti kol, zdvihy, vekem podvozkul. Ale co se tyce cest tam kde jsem jel s VStrom 800DE jedu i s XVZ 1300, jen pochopitelne s VStrom se tam da pelasit mnohem rychleji, jenze to je pro mne k nicemu, pak nestihas okoli no.
1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Pet1970 - tak snad jo, asi je to hlavně o štěstí
Animals21 - Takže by si měl člověk před nákupem zjistit, jestli ty ráfky ve vyplítaných kolech mají okraj (nebo "límec") i pro bezdušovou gumu? A pak jen zalepit ráfek, dát tam ventilek a mělo by to být ok?
Vlada - asi nezbude, než to vozit v kufru a nebo v nějakém tom "toolboxu", co si dost lidí na cestovní endura dává....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
To bych nechtěl zažít....
Duši obvykle nevozím, jen lepení na duše. Pokud nejedeš na prázdné gumě tak dlouho, až urveš ventilek nebo ti seskočí guma, tak lepení stačí. Do nějakého prdelistánu, kde nekoupíš duše v každém městě, bych si je ale sebou vzal. Je dobré mít sebou trochu tekutého mýdla, které se kromě tělesné hygieny (bez toho se praví enduristi obejdou ) hodí i na namazání patky gumy, která pak jde výrazně snadněji zout a obout.
Kompresor nevozím, jen malou 25cm pumpičku. Nafouknout to tím jde snadno. Výhoda duše oproti bezdušáku je, že nepotřebuješ velký kompresor na naskočení gumy na patku.
V každém připadě je dobré si dušové gumy přezouvat doma sám. První pokusy obvykle nejdou zrovna dobře a když jsi hodně nešikovný, procvakneš si monpákou duši, takže lepíš znovu.
Doma jsem si přezouval a vyvažoval i bezdušáky. Ty jdou kvůli tuhosti patek a tvaru bezdušového ráfku o dost hůř, ale nic hrozného.
1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Sema - no a to přitom není východní Turecko zas až tak daleko. Mít duše, tak raději si je vézt dvě.... že....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
To na cestě není práce pro někoho, kdo nemá natrénováno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Kohlstein píše: Roman2bk> Sežeň si někoho, kdo má 200kg motorku na dušákách a zkus si to. ... To na cestě není práce pro někoho, kdo nemá natrénováno.
Nebo mu ten člověk ukáže jak na to i bez pohodlí specializovaného vybavení a po třech až pěti pokusech mu to už půjde dobře.
Proto píšu, že dušáky by si člověk měl přezouvat sám.
Nejtěžší v polních podmínkách je obvykle shodit patku. Odšlápnout patou kanady to obvykle nejde. Ideální je opřít o to boční stojan druhé motorky. Dá se to ale i bočním stojanem té přezouvané motorky, když stojí na hlavním stojanu. Pokud hlavní stojan nemá a motorka je bez kola položená v trávě, tak se něco vhodného hledá blbě. Někdy to v nouzi jde shodit zatlučením montpáky kladivem, ale to už je prasárna.
1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Zažil jsem situace, kdy bych chtěl bezduše (třeba malé trny, co pohmatem necitíš, ale při natlakování a zatížení z gumy vykouknou dovnitř a už poněkolikáté udělají dírku, kterou to přes noc uteče). Stejně jako jsem zažil situace, kdy jsem byl rád za dušové (průseky pár cm dlouhé).
Ať to bylo cokoliv a u kohokoliv, vždycky jsme si nějak poradili ať už sami nebo s pomocí místních. Defekt také častot odstartoval řetězec událostí, který nasměřoval výlet jinou cestou (obrazně i místopisně).
taky to vidím jako rozhodnutí v hlavě - tohle bych měl až jako poslední kritérium
ať zvolíš jak zvolíš je dobré být připraven na řešení problému od lepší pojistky s odtahem po rezervní duše, lepení, montpáky s vyzkoušeným postupem výměny
1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
Gumu píchnu jednou za pár let. Častěji čistím bordelem zaseklou plovákovou jehlu v karburátoru, vodu v benzínu, volnoběžný kanálek ucpaný slizem z biosložky, vyklepaný a ztracený šroub, probíjející fajfku, špatný kontakt v elektrice. Dále se může vysrat vodní pumpa, prasknout chladič nebo nějaká hadice. Na nových Hondách často vytečou tlumiče kvůli nekvalitním guferům.
S moderní motorkou pak přichází riziko chcípnutí benzínové pumpy (vozíte si na cesty do prdelistánů rezervní?), vadu kdejakého čidla, chybu elektroniky.
Na barevném display budíků nové motorky může někde na cestě vyskočit hláška "Aplikace Motocykl způsobila neočekávanou chybu a musí být ukončena."
Dál si člověk může prostě rozbít hubu a rozštípat motorku, v horším případě i sebe. Něco biologicky nekompatibilního sežrat a brutálně se zesrat, chytit nějakou nemoc....