paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 12:15 | Nahoru | #7171
HaroldENG> jak jsi vysoký a jsi Kuřim u Brna, nebo jiná Kuřim?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 12:23 | Nahoru | #7172
Bral jsem standard (odkaz ), tedy 415 mm, vysoký jsem 178 cm.

Když jsem koupil motorku, tak se po sundání ze stojánku sama propadla o půlku fakt děs. Při přitvrzení na max to docela ušlo, ale nakonec jsem si udělal podložku.


Nyní po sundání ze stojánku se propadne cca o 1 cm a hlavně mám vysoko motor - konečně pod motorku dám MX stojan. Chtěl jsem nahnat výšku podobně jako jsem měl na WR 450F, což se mi téměř povedlo. Průjezdnost terénem je pro mě důležitá. Tlumič pruží a tlumí dobře, vyhovuje mi to maximálně. Ale problém je s "rebound" kdy nemá tlumení zpátky a po hrbolech se s tím skoro nedá jezdit. Dost to mlátí a hrozně mi to kazí dojem z jízdy.

Nejsem přímo z Kuřimi u Brna, ale z blízkého okolí.

Naposledy editováno 31.07.2023 12:27:49

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 12:48 | Nahoru | #7173

shewcza píše: Mám takový pocit, že Arrow, RP, Ixil atd. jsou podobné "holé roury" jako ten Dominator...


Dnes mi dorazil Arrow Thunder (72528AKN) a takto to vypada aj s DB killerom :

ale mam k nemu aj katalyzator, takze priechodzie to az po ventily nebude

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 12:48 | Nahoru | #7174
Mě u toho origo odpružení vrtá hlavou ještě jedna věc. Je nějak možné, aby se ta tuhost měnila?
Když jsem tu motorku vytáhl z prodejny, byla vyšší, na zem jsem dosáhl s obtížema. Teď po 700km dosáhnu v pohodě oběma patama na zem, a to sedím uprostřed sedla, ne až vepředu v tom nejužším oblouku.
Tolik jsem za 4 dni přibrat nemohl
Nechápu.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 12:59 | Nahoru | #7175
Deadman> Mně už na prodejně se propadala skoro na zem, takže toto jsem nepozoroval. Teď co to mám přitvrzené, tak to drží už 2 měsíce bez změny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 13:02 | Nahoru | #7176
HaroldENG> máš dočasně originál s podložkou a objednal jsi nový tlumič, chápu to správně? A s podložkou se motorka dost zvedla a je tvrdší a stále dosáhneš? Nebo jak řešil více věcí?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 13:12 | Nahoru | #7177
Palomoto> Zatím mám originál tlumič s cca 13 mm podložkou. Když je motorka na stojánku, je v maximální poloze, při narovnání bez jezdce se propadne cca o 1 cm. Měřím 178 cm a dosáhnu cca 3/4 nohama, celýma šlapkama moc ne - ale na to jsem zvyklý z ostré motorky, důležitý je pro mě výška motoru.

Před pár dny jsem motorku teprv zajel, takže terén jsem spíš vynechával, ale byly divné náznaky od zadního kola. Nyní když jsem už začal jezdit terén, tak ač zdvih a tlumení je pro mě OK i na menších skocích, tak při hrbolaté cestě zadní kolo dost skáče, netlumí se jeho návrat. Je to dost nepříjemné a s tímto bohužel nic u OEM tlumiče nejde dělat. Dlouho jsem se bránil novému tlumiči, říkal jsem si, že počkám na blackfriday alespoň, ale opravdu to nejde. Na ceste OK, na hrbolech špatný.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 13:21 | Nahoru | #7178
To jsem pozoroval včera, ve výjezdu, kde bylo spousta malých hrbolů nebyl téměř zabez kola, jak furt poskakovalo a hrabalo
Ale jiného tlumiče se bojím kvůli výšce, asi budu potřeboval rovnou naladit na menší výšku

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 13:37 | Nahoru | #7179
Palomoto> YSS nebo jiný výrobce (teď nvm) dělají i přímo kratší tlumič, poté ještě za pár stovek lowering kost na Ali.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 13:51 | Nahoru | #7180

Palomoto píše: To jsem pozoroval včera, ve výjezdu, kde bylo spousta malých hrbolů nebyl téměř zabez kola, jak furt poskakovalo a hrabalo
Ale jiného tlumiče se bojím kvůli výšce, asi budu potřeboval rovnou naladit na menší výšku


YSS MZ456 se určitě dělá i v délce 405 (o centimetr kratší = o 3,2cm nižší motorka). Prodával se i s okama a provedením pro CRF300L, s nevím jak tuhou pružinou.

Chyctám se napsat těm holanďánům na www.suspension-store.com jestli by mi tu kratší verzi nenabídli. Jinak asi jedině delší kost. U těch na netu jsem ale nedohledal, o kolik přesně jsou delší. Jen neurčitá informace, o kolik by měla být motorka nižší. Zde se ale bojím, že to bude příliš.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 14:07 | Nahoru | #7181
Deadman> U této bych se tolik nebál. Kupoval jsem zvyšovací a ta měla dvě polohy - standard a zvýšenou. U této by to taky mohlo vycházet cca z originální polohy

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 14:25 | Nahoru | #7182
Kosti dělá Zeta, za dost peněz, kratší o 30mm je za 4tis. a stavitelná (nejnižší 2,5cm) za 5tis. Činnost to dělá okolo 1tis. Ale nejvíc kopírují Koubalink a ten je 44,5mm a ro mne přijde moc.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 14:26 | Nahoru | #7183
Deadman> pokud to budeš řešit, tak bych se asi klidně přidal s objednávkou. Jestli bude cena příznivá

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 14:28 | Nahoru | #7184
Deadman> váhové jsme na tom stejně, mám taky něco okolo 75kg

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 18:43 | Nahoru | #7185
Opravuji mé tvrzení, že jsem si vylosoval motorku, na které ten origo tlumič tlumí použitelně. Dnes odpoledne se mi to na sérii hrbů na silnici rozhoupalo stylem horní - dolní doraz párkrát za sebou. Málem jsem si kvůli tomu rozbil hubu. Něco podobného se mi předtím stalo pouze na Dněpru, když jsem tam ještě měl origo sovětské tlumiče. Takže rozhodně ten origo tlumič půjde pryč, nebudu s tím už vůbec ztrácet čas.

Shodou okolností jsem koupil YSS MZ362-320TRL-10-X pro NX250 jako náhradu za dosloužilý tlumič. Namontoval jsem ho večer před nečekanou koupí CRF, tak jsem se na něm ani nesvezl, až do dnes. Je to nějaký nejlevnější model za 7 litrů, tedy levnější než na CRF.
Dnes večer jsem projel klíčové úseky silnice a terénu, které jsem 2 hodiny předtím jel na CRF.
Je o třídu lepší. Ne o galaxii lepší než ten originál na CRF, ale funguje citelně lépe. Na dírách tlumí citlivěji, přitom se ale nerozhoupe. Tlumič na CRF mi na hrbech nakope prdel, když sedím, pokud si stoupnu do stupaček, tak zas odskakuje kolo. Ten levný YSS funguje v obou připadech dobře, ale ve velkých dírách jde až na doraz, není tam takový zdvih. Na tom úseku, kde jsem si na CRF málem rozbil hubu, to sice také houpalo, ale né tolik aby to bylo nebezpečné.

Závěr: YSS MZ362 není špatný, ale doufám že MZ456 je lepší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 19:50 | Nahoru | #7186
Deadman> jestli budeš poptávat a řešit ten kratší na váhu cca 70kg, tak dej prosím vědět, klidně do SZ cenu a dostupnost. Třeba by na dva byla i lepší cena a doprava by byla levnější a třeba se ještě někdo přidá a každý třetí zdarma

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 20:43 | Nahoru | #7187
Palomoto> Ano, plánuji poptat 2 kusy a dám ti vědět až odpoví. Objednal bych to na sebe a potom si to pošleme lokálně.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 21:04 | Nahoru | #7188

Palomoto píše: Deadman> jestli budeš poptávat a řešit ten kratší na váhu cca 70kg, tak dej prosím vědět, klidně do SZ cenu a dostupnost. Třeba by na dva byla i lepší cena a doprava by byla levnější a třeba se ještě někdo přidá a každý třetí zdarma



yss Jsem kupoval na Susspension-store.com, A když tam napišeš do té kolonky discount 15%, Tak tu slevu i dostaneš Aspoň mě to tak šlo.
Psal jsem si s tím borcem z toho obchodu a on mi řekl ať si tam napíšu 10%, tak jsem zkusil 15 a ono mi to dalo 15% ale víc už tam dát nejde
Jinak Co si pamatuju tak do 14 dnů jsem to měl doma. Jak píšu jinde, motorku to hodně zvýší (Nejde to pomalu ani postavit na stojan jak to leží)a tak bych bral dneska asi tu kratší variantu nebo o kategorii měkčí pružinu. Bral jsem tam i pružinu do přední vidlice-Taky to motorce prospělo. I když hlavní je ten zadní tlumič, Člověk si naladí odskok A už to nepumpuje jak s originálem..

Naposledy editováno 31.07.2023 21:20:17

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 00:16 | Nahoru | #7189


Pokud vám vrtá hlavou, proč máte brzdovou hadici napříč přes display, tady je důvod. Hloupě naohýbaná trubka v držáku k brejlím. Na fotce je už přihlá lépe.
Stačí ji naohejbat tak, aby vedla rovnoběžně s vidlí a hadice se posune těsně pod display. Nemusím říkat, že bez vyndání se ohýbá blbě. Ta trubička je tužší než by člověk čekal.
Optimální by bylo ohnout jí ještě víc, ale musela by se provléct za jinou brzdovou hadicí vedoucí od brzdové pumpy.
Do toho se mi už nechtělo, plánuji v zimě celý ten blbinec vyhodit. Brzdy na CRF300L jsou cokoliv jen ne ostré, ABS mi zde nedává vůbec žádný smysl. Při normálním použití nikdy nemá důvod zasáhnout. Dokonce ani na mokru.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 07:56 | Nahoru | #7190
Nabídka lehce jetých CRF 300 se zvětšuje. Lidi z toho asi nejsou moc nadšení, když to prodávají s tak malým nájezdem.





2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 08:26 | Nahoru | #7191
Fic6> Ani se jim nedivím, povšimněte si, že všechny mají origo sedlo. To lze nahradit hoblovaným prknem profilu 20x150 aniž by vaše pozadí poznalo jakýkoliv rozdíl.
Pokud někdo chce sotva zajetou motorku s končící zárukou a nevadí mu za ní dát jen o 10% méně než za funglovku, je to dobrá volba. Já jsem byl ochoten za takovou dát 110, max 115 pokud má alespoň nějaké užitečné doplňky. Za tu cenu nebyla, tak jsem koupil funglovku. Třeba za rok už za takovou cenu budou.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 08:41 | Nahoru | #7192
Nejsem jediný, kdo řeší nepřekonatelný faul Hondy.
https://www.cbr300fo...ew-switchgear.27174/

Dříve motorky měly ovládání libovolné. Např Britové měli prohozenou řadičku a brzdovou páku. Pokud máte jedinou motorku, dá se na to zvyknout. Pokud jich ale střídáte více, tak to prostě nejde.
Nemám rád předpisy a normy na všechno, ale tohle je přesně případ, kdy jsou užitečné. Na umístění brzdové páky kvůli Britům vznikl předpis. Na ty blinkry by kvůli Hondě měl vzniknout také.

Mě tedy zbývá najít co nejpodobnější přepínač se standardním rozmístěním tlačítek, nebo čistší ale obtížnější varianta, udělat 3D model originálu, kam pasují ty přepínače, jejich polohu přehodit a vytisknout si to tělo na 3D tiskárně. Na to ale nemám software ani zkušenosti. Ale znám lidi, co je maj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 08:57 | Nahoru | #7193
Deadman> S tou cenou souhlas, je to nesmysl. Hresi na predchozi nedostupnost na prodejnach.

Co se tyce nespokojenosti, tak kazdy by mel pocitat se zmenou tlumice, potazmo i pruziny ve vidlici. Pak je to uplne jina motorka.

Co se tyce sedla, tak nevim. Erbe na 250 dal tusim za dva roky 80t km. Ja mam 300Rally, kde je snad o fous sirsi sedlo, a nekolikrat jsem najel (ve dvou !) pres 600km za den (presun na/z Balkan, Rumunsko). Nicmene ja mam prdel zvyklou z MTB, kde mi tvdre sedla vyhovuji vice nez mekke houby.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 09:10 | Nahoru | #7194

Deadman píše: Fic6> Ani se jim nedivím, povšimněte si, že všechny mají origo sedlo. To lze nahradit hoblovaným prknem profilu 20x150 aniž by vaše pozadí poznalo jakýkoliv rozdíl.


Tohle je individuální, včera sem dal bez problému s pozadím 400 km.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 09:34 | Nahoru | #7195

RomanHA píše: Deadman> S tou cenou souhlas, je to nesmysl. Hresi na predchozi nedostupnost na prodejnach.

Co se tyce nespokojenosti, tak kazdy by mel pocitat se zmenou tlumice, potazmo i pruziny ve vidlici. Pak je to uplne jina motorka.

Co se tyce sedla, tak nevim. Erbe na 250 dal tusim za dva roky 80t km. Ja mam 300Rally, kde je snad o fous sirsi sedlo, a nekolikrat jsem najel (ve dvou !) pres 600km za den (presun na/z Balkan, Rumunsko). Nicmene ja mam prdel zvyklou z MTB, kde mi tvdre sedla vyhovuji vice nez mekke houby.



Naprosto souhlas – vyměnit zadní tlumič a je to skvělá motorka, Která nemá Ve svý categorii konkurenci. za Pořád pěknou cenu .Sedlo mi taky vyhovuje.

Naposledy editováno 01.08.2023 09:40:53

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 10:08 | Nahoru | #7196
Ona je taky otázka, za kolik jsou reálně prodejné. Na bazoši na prodej aktuálně cca 4 za cenu cca 130. Ideální podmínky k vyjednávání :D.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 10:13 | Nahoru | #7197
Chytlo mě to víc v terénu a tak řeším lepší pneu. Mám to teď tak 70% off. Zároveň mě taky baví projet si malý silničky a do města pro rohlíky.Tak aby fungovali Rozumně i na silnici. Michelin Tracker Nebo co tam dát? Díky

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 10:52 | Nahoru | #7198
Fyro> No ja na zadku vozim Pirelli MT21 a na predku Michelin Tracker. Rozmery dle TP.

V terenu dobry (vcetne jarniho bahna).

Najezd na te MT21 odhaduji na 5t km, predni Tracker snad da tu MT21 2x…

Suchy asfalt uplne bez problemu, pri silne prutrzi na malickem zesikmenem kruhaci s novym asfaltem jsem si prakticky v nulove rychlosti ustlal. Jako klouzalo to tam jak svina (i v botech pri zvedani moto), nicmene v silnem desti to v zatackach moc nedrzi, chce to jet hodne opatrne. A vroubkovanej frezovanej asfalt je taky zazitek

Naposledy editováno 01.08.2023 10:53:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 11:53 | Nahoru | #7199

Fyro píše: Chytlo mě to víc v terénu a tak řeším lepší pneu. Mám to teď tak 70% off. Zároveň mě taky baví projet si malý silničky a do města pro rohlíky.Tak aby fungovali Rozumně i na silnici. Michelin Tracker Nebo co tam dát? Díky



Přidám čerstvou velmi dobrou zkušenost s MT21, předtím jsem ojezdil celkem asi 5ks MC23 RockRider - toho považuju za podobně dobrýho, ale mizel mi před očima, což mně hodně sr... Ta MT21 má o pár milimetrů vyšší startovní vzorek a zatím se zdá na opotřebení odolnější (mám na ní už cca 2tis). Tracker - pro mně obrovský zklamání - po mnoha chválách na webu jsem ho taky zkusil a po 500km jsem ho vyhodil - strašnej řev na asfaltu už někde od cca 70kmh a na asfaltu hrozně plaval v zatáčkách i při plným tlaku, na testovacím zákeřném úseku s mělkým jemným jílovitým blátíčkem na tvrdým uježděným podkladu to stálo uplně stejně za ho.. jako vše ostatní (je to fakt nejhorší varianta oslizlého povrchu - k zemi tam šli i někteří dobří jezdci na čistě endurových a podhuštěných pneu ). MT21 se chová na asfaltu z mýho pohledu zatím nejlíp, hučí rozumně a je velmi stabilní v zatáčkách, na mokrym asfaltu stejný nebo trochu lepší než MC23, a v terénu žádnej problém neregistruju. K velkýmu údivu a hlavně radosti jsem s ní vyjel v nepodhuštěným stavu bez nejmenších problémů i fakt prudký mírně zavlhlý hlinitý výjezdy s volnejma šutrama a kořenama stejně jako kluci na vostrejch se závodníma pneu. Hluboký bahno nevyhledávám, snažím se ho spíš objet, takže tam to nemám vyzkoušený..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.8.2023 v 12:57 | Nahoru | #7200
EnduroOnRoad> Zrovna v Michelin Tracker jsem vkládal naděje.
Sava MC23 byla naprosto skvělá guma, dokud ji vyráběla Sava ve Slovinsku. Skvělá přilnavost na mokru a zároveň velmi dlouhá životnost. Pak Savu koupil Mitas a převedl výrobu do ČR a začal to bohužel dělat ze své směsi....
Koukám, že v rozměru 120/90-18 se dělá i Mitas C-02. To je (byla) výborná guma, která se mi velmi osvědčila na NX250. Na asfaltu má ale trochu svérázné jízdní vlastnosti, hodí se pro ty co mají asfalt až jako druhou volbu. Bohužel Mitas výrobu moto gum ukončil a údajně ty gumy začal nebo začne dovážet z Indie - takže v žádném případě nekupovat.
Pireli MT21 jezdí kamarád na CRF250L. Mimo asfalt zaostává za gumama jako je C-02. Máte někdo zkušenost s Pireli MT16? Na pohled vypadá vzorek vhodnější než MT21.
Nějaká zkušenost s Heidenau K74? Mám zkušenosti s jinýma Heidenau (silniční K60, sajdkárová silniční K37) a obecně nejsou špatné.

Naposledy editováno 01.08.2023 12:58:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist