Prodejce tvrdil, že moto je po olejích a má nové gumy v karburátorech, jt. i po synchro, ale po údajných 2 měsících stání se nenahodila. Dal mi relevantní slevu, že půjde jen o nový filtr a případně silnější novou aku, s tím, že pokud to nebude OK, tak se ještě dále domluvíme. Vzhledem k délce cesty a celkovém stavu jsem hondici naložil a teď díky obsazenosti servisů svépomocně a potřebě dovozové STK (a čekání dalších pěkných dní na noty) oživuji: filtr dán nový, aku gelovka dobita, už z preventivních důvodů jsem rozebral a osadil čerpadlo s novým kontaktištěm od Tourmaxu FPS 900. Zacvakuto a napájeno správně, zapojeno zpět vizuálně taktéž správně. Nicméně toto při otočení klíčku ani startování ani nehlesne, nic ani nezacvaká.
Podezření je (krom 10A pojistky) na relé benzínové pumpy, nicméně postup má být takto, mohu se ujistit?
-kontrola pojistky
-bypassové přemostění čerpadla 10mm hadičkou mezi filtrem a výtlakem do karburátorů (může být pumpa ponechána zapojená nasucho nebo je nutno vytáhnout její napájení ve svorkovnici jako při demontáži?)
-nádrž je až po okraj (min. 22l), takže po nasátí benzínu buď motor spustí nebo ne
...když nespustí a bude smrdět benzín, tak kontrola svící a detailné proměření aku, kostření...?
..když spustí na bypass, tak čeknout relé v kapotáži na pravé straně, ano? Jak pak poznám, že toto je OK nebo ne?
Vycházím z toho, že skutečně neslyším čerpadlo a není tedy chyba ve špatném čidle natočení kliky (motor jsem také protočil na zařaz.rychlost, aby nebyl ve stejné poloze) a taktéž nebude za letargickým stavem pověstná napínák na předním válci, neb to by zřejmě cvakalo, rachotilo a netočilo klidně, ale mrtvě...Poradíte někdo prosím správný postup?
Mám kontrolovat ještě nějaké kostření aku apod.?
Děkuji moc za podněty.
Doplňuji: motor točí a dle aku silně a dlouho, pouze neslyším vůbec natlakovávat čerpadlo. Jak říkám, potřeboval bych aspoň nouzově frčet bez čerpadla na samospád teď už s plnou nádrží, aby bylo možné projít dovozkou. A než bude český TP, tak to dát na oběh s čerpadlem dohromady i za pomoci nějakého spřízněného elektrikáře. Jen bych potřeboval navést třeba i praktičtější zkušeností -jinou cestou, než doporučuje manuál Hayes s prací na kontrole elektriky a rozebíráním přední masky, kde je relé. Vycházím z toho, že moto skutečně před dvěma měsíci těsně před odstavením vrčela a byla seřízená, teď na starém kontaktišti byly čočky opálené šikmo a držely zalesnutě při sobě. Zkusím povyměňovat pojistky, zejm. tu 10A, která se třeba zdá OK, ale není..
a máš jistotu, že do karbců jde šťáva? Nevím přesně při kolika litrech klesne hladina pod karbce, ale s plnou nádrží čerpadlo nepotřebuješ. Zkoušels povolit drenážní šroubky, jestli teče benzín? Zase, že by oba kohouty nepouštěly je dost divný. Aspoň vyndat přední svíci, jestli je suchá a hází jiskru, dostat se k ní dá bez větších problémů.
1 reakcí na tento příspěvek Varan - nestart -relé
Někdy, když motorka dlouho stojí se špatným benzínem a nejsou zavřené kohouty, tak se v karburátorech odpařováním usadí takové tuhé mastné vosky, či co to je a zalepí to, že to pak musíš oživovat hodně dlouho, ne-li rozebrat a vyčistit. V těchhle místech bych začal s pátráním.
Tolik můj život s Varaderem.
Vytáhni konektor mezi svazkem a čerpadlem. Připoj z čerpadla zelený na kostru a černý na plus. Mělo by se rozeběhnout. Pokud ne, tak povol oba výpušťáky na karbecech, aby klesla hladina a čerpadlo mělo možnost doplnil čerstvý benzín. Pokud se čerpadlo nerozeběhne ani teď, je KO.
Pokud čerpadlo běží a po naplnění karbeců se zastaví, mělo by být v pořádku. Zkus nastartovat s nabitou baterkou nebo ještě lépe s podporou autobaterky přes kabely. Pokud nechytne, je možné, že jsou ulité svíčky nebo KO pojistka k CDI nebo blbne kombinace čidel neutrál, stojánek, spojka. HISS tam ještě nemáš, takže o problém méně.
Pokud budeš odpojovat hadice z čerpadla a dělat obtok, musíš ho odpojit i z elektriky nebo vyndat řídící relé čerpadla. Jinak ho během naprázdno upečeš!
1 reakcí na tento příspěvek Varan - nestart -relé
1 reakcí na tento příspěvek Varan - nestart -relé
Jel jsem do prodejny reklamovat kontakty a v dílně mi ukázali, že jsem blbec. Při pájení jsem poškodil izolaci. Nebylo to skoro poznat. Ale měli pravdu. Koupil jsem nové kontakty a znovu opatrně připájel. Čerpadlo šlo. Jen tip....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varan - nestart -relé
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero | JadaH | 13 | 2.3.2024 v 07:15 mibor |
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 15 | 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204 |