globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varan - nestart -relé
5.5.2023 v 00:19
Dovezl jsem si Varana SD 01, tj. první sérii a při prodeji bohužel nenaskočil.

Prodejce tvrdil, že moto je po olejích a má nové gumy v karburátorech, jt. i po synchro, ale po údajných 2 měsících stání se nenahodila. Dal mi relevantní slevu, že půjde jen o nový filtr a případně silnější novou aku, s tím, že pokud to nebude OK, tak se ještě dále domluvíme. Vzhledem k délce cesty a celkovém stavu jsem hondici naložil a teď díky obsazenosti servisů svépomocně a potřebě dovozové STK (a čekání dalších pěkných dní na noty) oživuji: filtr dán nový, aku gelovka dobita, už z preventivních důvodů jsem rozebral a osadil čerpadlo s novým kontaktištěm od Tourmaxu FPS 900. Zacvakuto a napájeno správně, zapojeno zpět vizuálně taktéž správně. Nicméně toto při otočení klíčku ani startování ani nehlesne, nic ani nezacvaká.
Podezření je (krom 10A pojistky) na relé benzínové pumpy, nicméně postup má být takto, mohu se ujistit?
-kontrola pojistky
-bypassové přemostění čerpadla 10mm hadičkou mezi filtrem a výtlakem do karburátorů (může být pumpa ponechána zapojená nasucho nebo je nutno vytáhnout její napájení ve svorkovnici jako při demontáži?)
-nádrž je až po okraj (min. 22l), takže po nasátí benzínu buď motor spustí nebo ne
...když nespustí a bude smrdět benzín, tak kontrola svící a detailné proměření aku, kostření...?
..když spustí na bypass, tak čeknout relé v kapotáži na pravé straně, ano? Jak pak poznám, že toto je OK nebo ne?
Vycházím z toho, že skutečně neslyším čerpadlo a není tedy chyba ve špatném čidle natočení kliky (motor jsem také protočil na zařaz.rychlost, aby nebyl ve stejné poloze) a taktéž nebude za letargickým stavem pověstná napínák na předním válci, neb to by zřejmě cvakalo, rachotilo a netočilo klidně, ale mrtvě...Poradíte někdo prosím správný postup?
Mám kontrolovat ještě nějaké kostření aku apod.?

Děkuji moc za podněty.

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 06:01 | Nahoru | #1
Zadny cvaknuti ani zvuk cerpadla u staryho Varana necekej. pokud ani neotoci, tak tim to neni.
problem baterka, starovaci rele apod.

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 10:22 | Nahoru | #2
Děkuji.
Doplňuji: motor točí a dle aku silně a dlouho, pouze neslyším vůbec natlakovávat čerpadlo. Jak říkám, potřeboval bych aspoň nouzově frčet bez čerpadla na samospád teď už s plnou nádrží, aby bylo možné projít dovozkou. A než bude český TP, tak to dát na oběh s čerpadlem dohromady i za pomoci nějakého spřízněného elektrikáře. Jen bych potřeboval navést třeba i praktičtější zkušeností -jinou cestou, než doporučuje manuál Hayes s prací na kontrole elektriky a rozebíráním přední masky, kde je relé. Vycházím z toho, že moto skutečně před dvěma měsíci těsně před odstavením vrčela a byla seřízená, teď na starém kontaktišti byly čočky opálené šikmo a držely zalesnutě při sobě. Zkusím povyměňovat pojistky, zejm. tu 10A, která se třeba zdá OK, ale není..

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 10:23 | Nahoru | #3
zaklesnuté

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 11:30 | Nahoru | #4
Svíčky jsou suché? Co mu pomoct start sprejem? Jestli to vůbec hází jiskru.

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 11:56 | Nahoru | #5
Já poptávám spíš info přímo od Varaderistů, co mají zkušenost s diagnostikou a motání se kolem tohoto čerpadla, respektive jeho zapojení a možností diagnostiky chyby v primitivnějších podmínkách...svíčky jsou OK, jde o (ne)dodávku směsi, sucho.

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 14:02 | Nahoru | #6
Ahoj,
a máš jistotu, že do karbců jde šťáva? Nevím přesně při kolika litrech klesne hladina pod karbce, ale s plnou nádrží čerpadlo nepotřebuješ. Zkoušels povolit drenážní šroubky, jestli teče benzín? Zase, že by oba kohouty nepouštěly je dost divný. Aspoň vyndat přední svíci, jestli je suchá a hází jiskru, dostat se k ní dá bez větších problémů.

1 reakcí na tento příspěvek Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 14:48 | Nahoru | #7
To čerpadlo neuslyšíš. Není to jako u stříkaček, kdy otočíš klíčkem a ono tlakuje. Tady je membránové čerpadlo a cívka cyklicky vtahuje tyčku připojenou na membránu frekvencí podle otáček motoru, na volnoběh cca 2 cykly za vteřinu. Sundej to plastové víčko pumpy co je dole pod krycím plastem a pod ním jsou kontakty relé a vidět ta cívka. At´ ti někdo startuje a lehni pod to a koukej, zda to něco dělá.
Někdy, když motorka dlouho stojí se špatným benzínem a nejsou zavřené kohouty, tak se v karburátorech odpařováním usadí takové tuhé mastné vosky, či co to je a zalepí to, že to pak musíš oživovat hodně dlouho, ne-li rozebrat a vyčistit. V těchhle místech bych začal s pátráním.
Tolik můj život s Varaderem.

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 16:56 | Nahoru | #8
Cerpadlo neres, tim to nebude. pokud tedy mas v nadrzi vic nez rezervu.

Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 18:07 | Nahoru | #9
Zkontroluj samostatné čerpadlo
Vytáhni konektor mezi svazkem a čerpadlem. Připoj z čerpadla zelený na kostru a černý na plus. Mělo by se rozeběhnout. Pokud ne, tak povol oba výpušťáky na karbecech, aby klesla hladina a čerpadlo mělo možnost doplnil čerstvý benzín. Pokud se čerpadlo nerozeběhne ani teď, je KO.

Pokud čerpadlo běží a po naplnění karbeců se zastaví, mělo by být v pořádku. Zkus nastartovat s nabitou baterkou nebo ještě lépe s podporou autobaterky přes kabely. Pokud nechytne, je možné, že jsou ulité svíčky nebo KO pojistka k CDI nebo blbne kombinace čidel neutrál, stojánek, spojka. HISS tam ještě nemáš, takže o problém méně.

Pokud budeš odpojovat hadice z čerpadla a dělat obtok, musíš ho odpojit i z elektriky nebo vyndat řídící relé čerpadla. Jinak ho během naprázdno upečeš!

1 reakcí na tento příspěvek Varan - nestart -relé

5.5.2023 v 22:39 | Nahoru | #10
Děkuji. Doplňkový dotaz: při režimu obtoku stačí napájení kontaktnice čerpadla pouze vysunout z kabelového svazku pod nádrží nebo pro zdravý život palivového relé dát i pojistku 10A ven? Jinak ještě prý může být snížený výkon čerpadla (opotřebení resp. netěsnost membrány?), kdy by při plném napojení nedávalo (na můj vkus nemalých) 0.7l/min. Ale to by zřejmě byl případ, kdy je velký odběr při velké aktuální spotřebě, kterou nestíhá vykrývat -tedy ne start. Co se týče hluku funkčního čerpadla, tak pokud je stejné jako např. u shadowů, vulcanů apod., tak slyšet zřejmě být musí -jak jak nejdříve natlakuje rychle a pak cvaká (vidno z youtubu vč. zřetelného zvuku). Ještě jednou děkuji všem, s výsledku se ozvu.

1 reakcí na tento příspěvek Varan - nestart -relé

6.5.2023 v 19:15 | Nahoru | #11
Když jsem měnil kontakty v čerpadle tak jsem to napájel a čerpadlo nešlo. Myslel jsem, že správně.
Jel jsem do prodejny reklamovat kontakty a v dílně mi ukázali, že jsem blbec. Při pájení jsem poškodil izolaci. Nebylo to skoro poznat. Ale měli pravdu. Koupil jsem nové kontakty a znovu opatrně připájel. Čerpadlo šlo. Jen tip....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varan - nestart -relé

7.5.2023 v 10:44 | Nahoru | #12
zolik.> Pojistka je společná pro čerpadlo i jednotku zapalování. Takže tu tam nechat musíš, jinak motor neběží. Ale můžeš vytáhnout konektor z ovládacího relé čerpadla, čímž vše odpojíš.

(reakce na) Varan - nestart -relé

7.5.2023 v 20:51 | Nahoru | #13
Jirka_CV> Díky, mohu se zeptat, jakou izolaci? Jinak staré kontakty jsem měl do sebe zakleslé -byly mezi sebou opálené přes šikmou plochu. Pájení uděláno opatrně, černý drátek mírně vyhnut a zpět napájen, jak má být. Tak jako tak to čerpadlo po zprovoznění stejně ještě otevřu a lépe dotěsním jak obvod víčka, tak kabeláže v prostupech. Takhle bez prodlouženého př.baltníku mi připadne, že by na motorce byla lepší místa k životu.

(reakce na) Varan - nestart -relé

7.5.2023 v 21:09 | Nahoru | #14
vilemx> Máš pravdu, ano. Dle schématu el.tu krom tohoto obvodu pro pojistkový okruh F (10A) jde start přes okruhy C a Em fuel cut-off relé i pumpa jdou podružně, pumpa 2P vedením z relé. Snad se k tomu dostanu zítra. Ještě k drenáži, až na ní půjdu: dosáhne se šroubovákem na otevření výtoku pohodlně bez sundání nebo zvedání nádrže do té servisní polohy? Hadičky jsou pak spojené a odtok bude pryč pod motor, to mi připadne v mikrofiši zřetelné..

(reakce na) Varan - nestart -relé

7.5.2023 v 21:42 | Nahoru | #15
PETRREVNICE> Děkuji též za odezvu. Poznámku s nezavřenými kohouty nechápu: našel jsem dvě protichůdné info -jednomu radili při koupi nového stroje, aby je měl zavřené (= membránové typy, kde by při otevření a mimo okruh čerpadla fungovaly jako klasické PRI), jinde se píše, že mají být neustále oba otevřené (čemuž rozumím -možná chybně -tak, že jejich samotížný pohyb dolů a nahoru dle výšky hladiny v nádrži stejně zabrzdí čerpadlo v klidovém stavu (vypnutý motor i zapalování). U svého kusu tedy vidím, že okamžitě z nich teče palivo do souběhu Y-hadic a dále k čerpadlu. Možná to mají některé verze dlé států tak i onak. Většinově se dle YT jeví, že při zvedání nádrže a zavadění o kohouty do polohy otevřeno se tyto otevřou, tím pádem tam buď membrány nejsou, nebo ano, ale tak slabé, že plnější nádrž a talkové volno za nimi je přetlačí.

Varan - nestart -relé

31.5.2023 v 09:20 | Nahoru | #16
Doplňuji shrnutím pozitivní konec: kombinace nové svíce +znovu 2x nabitá aku a na dlouhé starty + ošetřené čerpadlo postupně chytla jeden a pak i druhý válec, po prvním prohřátí znovu svíce dolů, nasazeny pak zcela nové iridiovky a chytá na ťuk.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist