jen abych něco nezanedbal, tak se chci zeptat, jestli to mám u BMW udělat s baterkou stejně, jak jsem to dělal u japonských motorek, tzn. odnesl baterku na zimu domů (v garáži by mohlo mrznout) a doma jednou za měsíc nebo za 2 měsíce napojil na nabíječku z Lídlu.
Nebo je u BMW v něčem rozdíl?
Zatím, co jsem tak viděl, tak rozdíl vidím jen v tom, že šrouby jsou torxy, že místo gumy přes baterku je plech (asi aby to lépe drželo v terénu) a v návodě vidím, že až na jaře baterku do motorky dám, tak kromě času se musí nastavit i datum.
Nebo je tam i jiný rozdíl?
díky
Jo a můžu použít tu normální elektronickou nabíječku z Lídlu (v návodě samozřejmě mluví o nabíječce BMW....)
S tím souvisí i dotaz, jestli je lepší mít baterku doma, v místnosti kde je třeba 19-20°C, nebo v garáži, kde je v zimě teplota k nule a třeba může klesnout i pod nulu ?
edit: Možná jsem tento příspěvek mohl taky vzít tak, jestli se BMW F850 zazimovává stejně nějak jinak, než běžné japonské motorky.
------------------
Přikládám návod, co jsem našel
na BMW F850 GS Adventure z r.2019
Naposledy editováno 20.11.2022 11:52:12
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Nech ji tam kde je a jednou nebo dvakrat za zimu ji v garazi v motorce dobij. Stejne bude urcite kolem Vanoc tyden hezky a pujdes se projet
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Ještě se zeptám, máš garáž v baráku (teplejší) a nebo úplně někde osamotě, že v garáži i mrzne?
Právě že mi i mrzne, což poznám že voda v pet flašce (např. na umytí plexi), tak v zimě zmrzne.
jimmy - takže tu nabíječku máš zapojenou na baterce pořád, celou zimu? Třeba 5 měsíců v kuse?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Takže ta nabíječka má asi stejný konektor, jako jsi poslal odkaz na tu fotku.
A kompresor myslíš nějaký co vozíš sebou a pak přes ten kabel zapojuješ?
_Michal - jo, přesně tak
2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Nandání baterky na případnou jízdu trvá průměrně zručnému opičákovi 10 min i s odmetením sněhu od vrat.
Baterku vyndej, jednou měsíčně změř napětí a když zjistíš, že trochu spadlo, tak ji trochu dobij.
Roman2bk píše: ynzha> díky za info.
Ještě se zeptám, máš garáž v baráku (teplejší) a nebo úplně někde osamotě, že v garáži i mrzne?
Právě že mi i mrzne, což poznám že voda v pet flašce (např. na umytí plexi), tak v zimě zmrzne.
Garáž je přes dvůr, mimo dům, nevytápěná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
rousini píše: Baterky mají na uskladnění určité podmínky a nevyhřívaná garáž to určitě není...
ty jo, a jak to děláš v zimě s autem? Taky z něj taháš baterku na noc do ložnice? Nabitá baterka nezamrzne ani při -20.
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Takže je otázka je, co je pro baterku lepší,
- jestli teplota v garáži při mrazu, dejme tomu od 0°C do třeba -15°C
- nebo teplota doma např. 19°C
a jestli tu baterku v obou případech dát na nabíječku třeba jednou za měsíc na den a nebo v té garáži, pokud je mráz, tak nechat na nabíječce pořád, na tom udržovacím proudu
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.
OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.
Hnilda píše: Obecné vysvětlení :
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.
OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.
BMW F800GS, řešeno to mám přesně takhle. Konektor vytažen dozadu pod sedlo k alarmu. Zaparkuju, připojím OptiMate nevimzhlavykoli, občas zajdu omrknout LEDky jestli je vše v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Roman2bk píše: Díky za info.
Takže je otázka je, co je pro baterku lepší,
- jestli teplota v garáži při mrazu, dejme tomu od 0°C do třeba -15°C
- nebo teplota doma např. 19°C
a jestli tu baterku v obou případech dát na nabíječku třeba jednou za měsíc na den a nebo v té garáži, pokud je mráz, tak nechat na nabíječce pořád, na tom udržovacím proudu
V autech jsou taky baterky a jsou celou zimu venku na mrazu tak tam bych asi moc problém neviděl. Dle mne je úplně v pohodě hodit baterku na udržovačku ve studené garáži a pokud se bojíš tak odpijit třeba plusovej kontakt a nechat třeba celou zimu. Jak sem psal, dělal bych to tak kdybych měl v garáži proud. Dokonce i přes sezonu bych to na udržovačku dával, ale bohužel. Garáž si pronajímám kde proud není a spíše je situovaná pro skladování blbost, kol a vánočních nesmyslů než super motodílna
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Baterky nevyndávám, nebotˇ bych u LC musel kalibrovat rychlořazení.
Baterka na R1200 měněna letos před cestou na Kavkaz a preventivních důvodu na radu mého dvorního servisáka, jinak nedostatky nevykazovala.
Optimate4 po připojení udělá test baterky, který celkem spolehlivě říká, v jakém je baterka stavu.
Naposledy editováno 21.11.2022 10:54:02
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
MartasUS píše: V autech jsou taky baterky a jsou celou zimu venku na mrazu tak tam bych asi moc problém neviděl. Dle mne je úplně v pohodě hodit baterku na udržovačku ve studené garáži a pokud se bojíš tak odpijit třeba plusovej kontakt a nechat třeba celou zimu. Jak sem psal, dělal bych to tak kdybych měl v garáži proud. Dokonce i přes sezonu bych to na udržovačku dával, ale bohužel. Garáž si pronajímám kde proud není a spíše je situovaná pro skladování blbost, kol a vánočních nesmyslů než super motodílna
No jo, ale auta většina lidí nenechává v zimě 5 měsíců bez projetí. A kdyby jo, tak nevím jestli ty větší baterky neodolají zimě více.
Pořád si říkám, co je lepší možnost
a) nechat baterku v motorce v garáži, i kdyby bylo -10 nebo -20°C
.... a pokud jo, tak na nabíječce nechat zapojenou pořád, nebo to střídat?
.... a baterku nechat zapojenou v motorce mebo odpojit?
b) nebo odnést domů, někam kde je 19 nebo 15°C a jednou za měsíc zapnout třeba na den na nabíječku?
Je tu toho napsáno hodně, z některých informací mi už jde hlava kolem a nepobírám to.....
Naposledy editováno 21.11.2022 20:15:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Naposledy editováno 21.11.2022 22:02:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
CRF1000 píše: nejlepší pro akumulátor motocyklu značky BMW je nabíjet jej 1x měsíčně, ideálně v sobotu
A dopoledne! Kdyz je nizky tarif.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure | Vikou | 2 | 27.4.2024 v 09:10 Woodpec |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure | Roman2bk | 77 | 14.7.2023 v 21:45 Navrcc |
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... | ulw-czech-s.r.o. | 1 | 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim |