globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
20.11.2022 v 10:49
Ahoj,
jen abych něco nezanedbal, tak se chci zeptat, jestli to mám u BMW udělat s baterkou stejně, jak jsem to dělal u japonských motorek, tzn. odnesl baterku na zimu domů (v garáži by mohlo mrznout) a doma jednou za měsíc nebo za 2 měsíce napojil na nabíječku z Lídlu.
Nebo je u BMW v něčem rozdíl?

Zatím, co jsem tak viděl, tak rozdíl vidím jen v tom, že šrouby jsou torxy, že místo gumy přes baterku je plech (asi aby to lépe drželo v terénu) a v návodě vidím, že až na jaře baterku do motorky dám, tak kromě času se musí nastavit i datum.
Nebo je tam i jiný rozdíl?
díky

Jo a můžu použít tu normální elektronickou nabíječku z Lídlu (v návodě samozřejmě mluví o nabíječce BMW....)

S tím souvisí i dotaz, jestli je lepší mít baterku doma, v místnosti kde je třeba 19-20°C, nebo v garáži, kde je v zimě teplota k nule a třeba může klesnout i pod nulu ?

edit: Možná jsem tento příspěvek mohl taky vzít tak, jestli se BMW F850 zazimovává stejně nějak jinak, než běžné japonské motorky.

------------------
Přikládám návod, co jsem našel
na BMW F850 GS Adventure z r.2019







Naposledy editováno 20.11.2022 11:52:12
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 11:09 | Nahoru | #1
Kdyby se ptal nejakej zelenac, tak se divit nebudu, ale i ty?
Nech ji tam kde je a jednou nebo dvakrat za zimu ji v garazi v motorce dobij. Stejne bude urcite kolem Vanoc tyden hezky a pujdes se projet

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 11:35 | Nahoru | #2
Slávek-TDM> No nediv se, u BMW je řada věcí jinak, tak už jsem z toho takový až "paranoidní"..... tak se ptám

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 11:38 | Nahoru | #3
Nabitá baterka nezamrzne, v chladu má dokonce menší samovybíjení, než v teple. Pokud máš na motorce v pořádku elektriku a nemáš tam zapnuto něco, co furt žere (alarm, dobastlený USB zásuvky zapojený přímo na baterku a podobné oblíbené vybíječe), není důvod baterku odpojovat a někam nosit. Mám taky 850GSA, s vypnutým alarmem to žere čistou nulu. Loni jsem se byl na Silvestra projet, druhýho ledna taky, na nabíječku jsem zapomněl a na první jarní jízdu to chytlo na první protočení kliky.

BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 11:49 | Nahoru | #4
Já mám baterku napojenou přes zimu na nabiječce z ( lidlu) na ten udržovací režim a na jaro jen zapojím kontakty zpět a jak píše kolega nech ji v motorce zbytečná práce navíc ještě si můzeš udělat nabíjecí kabel od baterky( vývod kam napojíš nabiječku a nemusí nic demontovat.)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 11:55 | Nahoru | #5
ynzha> díky za info.
Ještě se zeptám, máš garáž v baráku (teplejší) a nebo úplně někde osamotě, že v garáži i mrzne?
Právě že mi i mrzne, což poznám že voda v pet flašce (např. na umytí plexi), tak v zimě zmrzne.

jimmy - takže tu nabíječku máš zapojenou na baterce pořád, celou zimu? Třeba 5 měsíců v kuse?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 12:59 | Nahoru | #6
Roman2bk> Jak sem ti psal vedle. Kdybych měl v garáži proud tak jí taky ani neodpojuju a píchnu přímo na nabíječku a nechám celou zimu zapojenou. Dokonce mám vyvedený TENTO kabel přímo z baterky a koncovkou SAE schovanou pod kapotou na kterou bych nabíječku píchnul. Mám jí i na kompresor. Nic se tím neničí a nemůže nic stát. Jsi trochu paranoidní

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 13:17 | Nahoru | #7
Jestli je to bmw, tak baterku nech v garazi a motorku vem domu.

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 14:27 | Nahoru | #8
_Michal>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 16:20 | Nahoru | #9
MartasUS> díky za info.
Takže ta nabíječka má asi stejný konektor, jako jsi poslal odkaz na tu fotku.
A kompresor myslíš nějaký co vozíš sebou a pak přes ten kabel zapojuješ?

_Michal - jo, přesně tak

2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 17:58 | Nahoru | #10
Baterky mají na uskladnění určité podmínky a nevyhřívaná garáž to určitě není...
Nandání baterky na případnou jízdu trvá průměrně zručnému opičákovi 10 min i s odmetením sněhu od vrat.
Baterku vyndej, jednou měsíčně změř napětí a když zjistíš, že trochu spadlo, tak ji trochu dobij.

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 18:34 | Nahoru | #11

Roman2bk píše: ynzha> díky za info.
Ještě se zeptám, máš garáž v baráku (teplejší) a nebo úplně někde osamotě, že v garáži i mrzne?
Právě že mi i mrzne, což poznám že voda v pet flašce (např. na umytí plexi), tak v zimě zmrzne.



Garáž je přes dvůr, mimo dům, nevytápěná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 18:35 | Nahoru | #12

rousini píše: Baterky mají na uskladnění určité podmínky a nevyhřívaná garáž to určitě není...



ty jo, a jak to děláš v zimě s autem? Taky z něj taháš baterku na noc do ložnice? Nabitá baterka nezamrzne ani při -20.

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 18:46 | Nahoru | #13
Roman2bk> Jj buď ho má rovnou nebo je k ní adapter nebo tojde lehce zredukovat na SAE. Kompresor co vozím má taky SAE vstup takže to píchnu na přímo a foukám. Celkem super

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 18:56 | Nahoru | #14
Roman2bk> Vozím tenhle malej Slime compresor a k tomu jen SAE prodlužovák a hadičku na foukání. Nic víc . Je fakt dobrej a mám ho asi 15 let.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 20:31 | Nahoru | #15
Díky za info.

Takže je otázka je, co je pro baterku lepší,
- jestli teplota v garáži při mrazu, dejme tomu od 0°C do třeba -15°C
- nebo teplota doma např. 19°C
a jestli tu baterku v obou případech dát na nabíječku třeba jednou za měsíc na den a nebo v té garáži, pokud je mráz, tak nechat na nabíječce pořád, na tom udržovacím proudu

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 20:49 | Nahoru | #16

ynzha píše: ty jo, a jak to děláš v zimě s autem? Taky z něj taháš baterku na noc do ložnice? Nabitá baterka nezamrzne ani při -20.



Máš pravdu, když ji nechá před garáží, tak ji nebude muset ani umývat...

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 21:39 | Nahoru | #17
https://www.bmw-moto...gonomics/canbus.html moje rada kup si can bus nabíječku Nabíječka gelových baterií Optimate 4 CAN-BUS ( 12V/08A ) + SAE-79 konektor pro přímé dobíjení motocyklu BMW ať nic neodpálíš strč jí jednou za měsíc na 24 hod dobudu říkat do zapalovače baterku tam nech a vyřešeno dělám to na mé Bmw už 5 let a cajk

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 21:42 | Nahoru | #18
[quote=Hnilda]https://www.bmw-motorrad.cz/cs/engineering/detail/comfort-ergonomics/canbus.html moje rada kup si can bus nabíječku Nabíječka gelových baterií Optimate 4 CAN-BUS ( 12V/08A ) + SAE-79 konektor pro přímé dobíjení motocyklu BMW ať nic neodpálíš strč jí jednou za měsíc na 24 hod budu říkat do zapalovače baterku tam nech a vyřešeno dělám to na mé Bmw už 5 let a cajk

2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 21:49 | Nahoru | #19
Obecné vysvětlení :

CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.

Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.



Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.



OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 22:16 | Nahoru | #20

Hnilda píše: Obecné vysvětlení :

Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.

Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.

OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.



BMW F800GS, řešeno to mám přesně takhle. Konektor vytažen dozadu pod sedlo k alarmu. Zaparkuju, připojím OptiMate nevimzhlavykoli, občas zajdu omrknout LEDky jestli je vše v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 01:40 | Nahoru | #21
Hnilda> Taktéž jsem marně pátral, jak naložit s údržbou baterie, na předchozí Kawě mi s OptiMate 4 a permanentní údržbou vydržela baterie 10 let než šla Kawa do světa. Byl jsem s tím spokojený, teď takto udržuju baterii dceři v ER-6ce a taky spokojenost. U BMW jsem dokoupil jejich nabíječku a nějak postrádám logiku věci, že dobíječka disponuje údržbovým režimem, který defacto nejde přes can-bus využít; pouze patrně při baterii oddělené od moto, bohužel fakta ohledně řidící jednotky přes zimu bez napájení se různí. Tím pádem mi nezbývá než jednou za čas nabít v motorce přes can-bus, ale myslím, že je to škoda. Předpokládal jsem, že origo nabíječka bude s moto více komunikovat a jako celek rozpozná údržbový režim; no nic, co nadělám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 09:54 | Nahoru | #22

Roman2bk píše: Díky za info.

Takže je otázka je, co je pro baterku lepší,
- jestli teplota v garáži při mrazu, dejme tomu od 0°C do třeba -15°C
- nebo teplota doma např. 19°C
a jestli tu baterku v obou případech dát na nabíječku třeba jednou za měsíc na den a nebo v té garáži, pokud je mráz, tak nechat na nabíječce pořád, na tom udržovacím proudu


V autech jsou taky baterky a jsou celou zimu venku na mrazu tak tam bych asi moc problém neviděl. Dle mne je úplně v pohodě hodit baterku na udržovačku ve studené garáži a pokud se bojíš tak odpijit třeba plusovej kontakt a nechat třeba celou zimu. Jak sem psal, dělal bych to tak kdybych měl v garáži proud. Dokonce i přes sezonu bych to na udržovačku dával, ale bohužel. Garáž si pronajímám kde proud není a spíše je situovaná pro skladování blbost, kol a vánočních nesmyslů než super motodílna

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 10:52 | Nahoru | #23
V garáži mám okolo nuly. Mám tam F800 GSA a R1200 LC GSA. Každý rok tak po měsíci odstávky připojím OPTIMATE 4 v DUAL režimu přimo do originál zasuvky. nechám pár týdnů a potom to přehodím na druhou moto, zase na pár týdnů, pak na měsíc odstavím, a před startem sezóny zopakuji.

Baterky nevyndávám, nebotˇ bych u LC musel kalibrovat rychlořazení.

Baterka na R1200 měněna letos před cestou na Kavkaz a preventivních důvodu na radu mého dvorního servisáka, jinak nedostatky nevykazovala.

Optimate4 po připojení udělá test baterky, který celkem spolehlivě říká, v jakém je baterka stavu.

Naposledy editováno 21.11.2022 10:54:02

1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 11:35 | Nahoru | #24
nejlepší pro akumulátor motocyklu značky BMW je nabíjet jej 1x měsíčně, ideálně v sobotu

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 20:14 | Nahoru | #25

MartasUS píše: V autech jsou taky baterky a jsou celou zimu venku na mrazu tak tam bych asi moc problém neviděl. Dle mne je úplně v pohodě hodit baterku na udržovačku ve studené garáži a pokud se bojíš tak odpijit třeba plusovej kontakt a nechat třeba celou zimu. Jak sem psal, dělal bych to tak kdybych měl v garáži proud. Dokonce i přes sezonu bych to na udržovačku dával, ale bohužel. Garáž si pronajímám kde proud není a spíše je situovaná pro skladování blbost, kol a vánočních nesmyslů než super motodílna



No jo, ale auta většina lidí nenechává v zimě 5 měsíců bez projetí. A kdyby jo, tak nevím jestli ty větší baterky neodolají zimě více.
Pořád si říkám, co je lepší možnost
a) nechat baterku v motorce v garáži, i kdyby bylo -10 nebo -20°C
.... a pokud jo, tak na nabíječce nechat zapojenou pořád, nebo to střídat?
.... a baterku nechat zapojenou v motorce mebo odpojit?
b) nebo odnést domů, někam kde je 19 nebo 15°C a jednou za měsíc zapnout třeba na den na nabíječku?
Je tu toho napsáno hodně, z některých informací mi už jde hlava kolem a nepobírám to.....


Naposledy editováno 21.11.2022 20:15:27

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 20:31 | Nahoru | #26
pese> Dělám to stejně v garáži mám zimu 1/2 krát za měsíc napojím nabíječku cca na den do 12 V zásuvky baterku nevyndávám a na jaře cvrnknu a běží to u mé předešlé Kawasaki Er-6n jsem to dělal stejně a baterka vydržela 10 let a to jsem jí pak ještě plně funkční račii vyměnil jsem se už bál aby mě někde nenechala důležité je jí jednou za čas nabít a to je vše a v chladné garáži se tak rychle nevybíjí toť moje zkušenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 20:52 | Nahoru | #27
maški> Kámoš co má Gso tak mášu přes can-bus normálně napojí nechá to tam celou zimu a na jaře cajk nabíječka mu baterku normálně udržuje jak jsem psal níže zásadní věc je nenechat jí vybít pak vznikne sulfatace vyzkratují se články a konec ale novější nabíječky si i s tímhle umí poradit a baterku umí oživit ale nesmí být z Lidlu proto taky stojí trošku více ale vyplatí se to

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 21:59 | Nahoru | #28
rousini> Proč to nevyhřívaná garáž není? Jaké jsou ty "určité podmínky" pro uskladnění baterky? Myslíš si, že nejsou motorky, kde jde baterka ven opravdu špatně? "Napětí trochu spadlo", je podle tebe co? "Trochu dobij", Je podle tebe co? Je vidět že jsi odborník, tak to trošku konkretizuj, ať nám hlupákům, kteří o tom nic nevědí, předáš trochu duševní potravy.

Naposledy editováno 21.11.2022 22:02:37

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 07:42 | Nahoru | #29
Milos1> je to frajer, já vkládám baterku do Afriky někdy i 15 minut, kvůli blbě přístupnému PLUS....ale už vím, na koho se obrátit. kdyby mi to nešlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

22.11.2022 v 08:32 | Nahoru | #30

CRF1000 píše: nejlepší pro akumulátor motocyklu značky BMW je nabíjet jej 1x měsíčně, ideálně v sobotu



A dopoledne! Kdyz je nizky tarif.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 1 9.8.2023 v 20:02 prof_Ikebara
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure Roman2bk 77 14.7.2023 v 21:45 Navrcc
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... ulw-czech-s.r.o. 1 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim


TOPlist