jen abych něco nezanedbal, tak se chci zeptat, jestli to mám u BMW udělat s baterkou stejně, jak jsem to dělal u japonských motorek, tzn. odnesl baterku na zimu domů (v garáži by mohlo mrznout) a doma jednou za měsíc nebo za 2 měsíce napojil na nabíječku z Lídlu.
Nebo je u BMW v něčem rozdíl?
Zatím, co jsem tak viděl, tak rozdíl vidím jen v tom, že šrouby jsou torxy, že místo gumy přes baterku je plech (asi aby to lépe drželo v terénu) a v návodě vidím, že až na jaře baterku do motorky dám, tak kromě času se musí nastavit i datum.
Nebo je tam i jiný rozdíl?
díky
Jo a můžu použít tu normální elektronickou nabíječku z Lídlu (v návodě samozřejmě mluví o nabíječce BMW....)
S tím souvisí i dotaz, jestli je lepší mít baterku doma, v místnosti kde je třeba 19-20°C, nebo v garáži, kde je v zimě teplota k nule a třeba může klesnout i pod nulu ?
edit: Možná jsem tento příspěvek mohl taky vzít tak, jestli se BMW F850 zazimovává stejně nějak jinak, než běžné japonské motorky.
------------------
Přikládám návod, co jsem našel
na BMW F850 GS Adventure z r.2019
Naposledy editováno 20.11.2022 11:52:12
2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.
OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.
Hnilda píše: Obecné vysvětlení :
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.
OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.
BMW F800GS, řešeno to mám přesně takhle. Konektor vytažen dozadu pod sedlo k alarmu. Zaparkuju, připojím OptiMate nevimzhlavykoli, občas zajdu omrknout LEDky jestli je vše v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure | Vikou | 1 | 9.8.2023 v 20:02 prof_Ikebara |
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure | Roman2bk | 77 | 14.7.2023 v 21:45 Navrcc |
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... | ulw-czech-s.r.o. | 1 | 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim |