bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F850 - jak s baterkou přes zimu
20.11.2022 v 10:49
Ahoj,
jen abych něco nezanedbal, tak se chci zeptat, jestli to mám u BMW udělat s baterkou stejně, jak jsem to dělal u japonských motorek, tzn. odnesl baterku na zimu domů (v garáži by mohlo mrznout) a doma jednou za měsíc nebo za 2 měsíce napojil na nabíječku z Lídlu.
Nebo je u BMW v něčem rozdíl?

Zatím, co jsem tak viděl, tak rozdíl vidím jen v tom, že šrouby jsou torxy, že místo gumy přes baterku je plech (asi aby to lépe drželo v terénu) a v návodě vidím, že až na jaře baterku do motorky dám, tak kromě času se musí nastavit i datum.
Nebo je tam i jiný rozdíl?
díky

Jo a můžu použít tu normální elektronickou nabíječku z Lídlu (v návodě samozřejmě mluví o nabíječce BMW....)

S tím souvisí i dotaz, jestli je lepší mít baterku doma, v místnosti kde je třeba 19-20°C, nebo v garáži, kde je v zimě teplota k nule a třeba může klesnout i pod nulu ?

edit: Možná jsem tento příspěvek mohl taky vzít tak, jestli se BMW F850 zazimovává stejně nějak jinak, než běžné japonské motorky.

------------------
Přikládám návod, co jsem našel
na BMW F850 GS Adventure z r.2019







Naposledy editováno 20.11.2022 11:52:12

2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 21:49 | Nahoru | #1
Obecné vysvětlení :

CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.

Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.



Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.



OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.

(reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

20.11.2022 v 22:16 | Nahoru | #2

Hnilda píše: Obecné vysvětlení :

Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.

Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.

OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního
připojení (TM 71 - D*03) dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus.
OptiMate 4 DUAL používající << DUÁLNÍ PROGRAM>> umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.



BMW F800GS, řešeno to mám přesně takhle. Konektor vytažen dozadu pod sedlo k alarmu. Zaparkuju, připojím OptiMate nevimzhlavykoli, občas zajdu omrknout LEDky jestli je vše v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 - jak s baterkou přes zimu

21.11.2022 v 01:40 | Nahoru | #3
Hnilda> Taktéž jsem marně pátral, jak naložit s údržbou baterie, na předchozí Kawě mi s OptiMate 4 a permanentní údržbou vydržela baterie 10 let než šla Kawa do světa. Byl jsem s tím spokojený, teď takto udržuju baterii dceři v ER-6ce a taky spokojenost. U BMW jsem dokoupil jejich nabíječku a nějak postrádám logiku věci, že dobíječka disponuje údržbovým režimem, který defacto nejde přes can-bus využít; pouze patrně při baterii oddělené od moto, bohužel fakta ohledně řidící jednotky přes zimu bez napájení se různí. Tím pádem mi nezbývá než jednou za čas nabít v motorce přes can-bus, ale myslím, že je to škoda. Předpokládal jsem, že origo nabíječka bude s moto více komunikovat a jako celek rozpozná údržbový režim; no nic, co nadělám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 1 9.8.2023 v 20:02 prof_Ikebara
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure Roman2bk 77 14.7.2023 v 21:45 Navrcc
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... ulw-czech-s.r.o. 1 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim


TOPlist