nechtěl by někdo v září/ říjnu (je mi to jedno, přizpůsobím se) provětrat moto někam co nejvíc mimo afalt? Např. TET Maďarsko nebo Slovensko nebo sever Německa. 5 - 7 dní max., pouze kempy nebo jen tak pod širákem. Mám KTM 1090, bližší je mi vše mimo asfalt, klidně i terén úměrný váze motorky (v Rumunsku v bahnitých výjezdech to fakt tahat nechci)...
Když tak PM, moc na stránky nelezu.
Naposledy editováno 03.02.2022 14:37:11
1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
Terén úmerný 220 kg je diskutabilný. Samozrejme, že prejdeš veľa, len niekde v tom veľa zvykne byť úsek, kde je zas tých 220 kg veľa. Šiel som malý úsek TET Rumunska a presne tak to bolo.
Kto Ti garantuje, že nebudú bahnité výjazdy? Ešte aj TET prehlasuje, že je robená pre ľahké motorky.
Jazdíš aj na ľahkom endure?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
"TET Maďarska šiel niekedy minulý rok jeden člen odtiaľ a utopil novú 790" = to zní zajímavě, tak tedy někdo TET Maďarsko?
Že by se někde psalo, že je TET pro lehká endura jsem nenašel, asi záleží země od země. Např. Polsko projedeš i na naháčovi, pokud mu oblíkneš nějaký vzorek - tam byl nuda terén...ale chápu, že kdo je zvyklý jen na asfalt, tak i v Polsku by měl problém. Na druhou stranu pokud nejedeš úplně sám, máš chuť se trochu kousnout, tak se dá projet vše...a navíc s kufry na straně to nepadá až dolů, takže se to zvednout dá
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
690 Enduro + Pirelli MT21.
Jeden do partie by sa zišiel, preto som sa pýtal, či vieš, čo je enduro. Ťažká motorka by v takom prípade nevadila, chcem pojazdiť na pohodu, nie ťahať motorku z blata, takže tak budem voliť trasu.
Odpoveď na kontrolnú otázku: Nie, TET Maďarska určite nejdem.
Píšem to vlastne preto, že jedno miesto je furt voľné, ak by niekto...
A inak, HP, km 1200.
https://sk.mapy.cz/s/pegupogeca
kdyby byla černá hora daleko, tak se dá projet i bosna a případně se zajet vykoupat přes hory k moři.
Tranzit dálnice, silnice, to je jasný, ale na místě co nejvíce mimo asfalt, klidně i kamenitější cesty a trochu bláta by mi taky nevadilo. Jestli tet, nebo netet nehraje roli. Ony i některý cesty do zapadlejch vesnic s prudším stoupáním a kamením dají tak trochu zabrat.
Vozím boční brašny, takže kozí stezky kde je problém i na horským kole bych vynechal a brodit se po blatníky v bahně se mi taky nechce, jinak je mi jedno kam se pojede, neplánuju. Jen si je potřeba uvědomit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ale zase věřím tomu, že zkušenej jezdec na 220 kilovým cesťáku typu afrika, tenéré, adv apod. projede fakt hodně, když se nebojí a občas dá motorce trochu v terénu trochu zabrat. Akorát se tak trochu víc nadře, než na něčem lehčím.
Kratší verze než černá hora 750km
https://sk.mapy.cz/...9jL.wxA8yH&rut=1
Naposledy editováno 23.08.2021 08:37:33
1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
Lízol som Bosnu a Hercegovinu a trocha pojazdil Čiernu horu.
Ráj.
Predpokladám, že TET Maďarska bude o niečom inom, ale kto chce blato, jeho vec (nič v zlom).
Čierna hora 2021
2 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
sjezd k potoku ze kterýho nejde vyjet ? zahrabání se v řece kde nikdo není ? mědvěd jak drápe sedadlo a hledá něco na zub ?
Naposledy editováno 26.08.2021 19:19:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) někdo TET září/ říjen
ZdendaZB píše: nějakej veselej zážitek
sjezd k potoku ze kterýho nejde vyjet ? zahrabání se v řece kde nikdo není ? mědvěd jak drápe sedadlo a hledá něco na zub ?
Mal som len jeden zjazd, ktorý by som nechcel ísť naspäť hore. Bolo to len pár metrov, ale "cesta" bola zjavne nepoužívaná už roky a "hrozilo", že by som sa musel vracať, ak by čosi fakt neprejazdné. Ale koňské hovná ma uistili, že to predsa len nejaká stezka bude a nakoniec aj padnuté stromy boli na šírku koža prerezané.
Ja som mal síce tých koní viac, ale zmestil som sa.
Inak, ráj na Zemi pre enduro. Dokonca voľne jazdiť v národnom parku..., nikto nič nerieši, nepi-uje, turisti s úsmevom zdravia... Porovnaj u nás, kde naťahujú lanká medzi stromy.
Čierna hora - krajina, kde ľuďom ešte neyebe.
Ale vyzrá to, že EU do nich tlačí prachy..., bude po slobode aj tam.
no a motorku bys vytlačil s jedničkou ne, zas tak smrtelný to určitě nebylo
Všetkých advenčurákoch som stretol na moste cez rieku Tara. Ale skutočne, ani nie 100 metrov pred a 100 metrov za, ale priamo pri a na moste. Nabalené "endurá" a všetky na tom moste.
Potom ešte partia nemcov na benzínke. Išli zo Skadaru priamo na ten spomínaný most cez Taru. Obuté mali samozrejme nejaké super edvenčr gumy (moja klasifikácia: asfaltové).
A potom ani nie 10 motoriek dokopy na zákrutovom asfalte nad Kotorom. Ale tí, aj keď na Afrikách, mali fakt obuté asfaltové gumy.
V horách nikto.
Motorku by som na tej jednotke nevytlačil. To bol úsek, kde len rozbeh a preskákať kamene, po ktorých stekala voda. Len pár metrov, ale strmé, preto by som nevytlačil ani nenabalenú.
A tys někdy viděl správnýho expedičního offrout pilota na něčem jiným než na africe, superedvenčrovi, nebo boxerovi jinde než na silnici, byť i prašný ? A čím víc nálepek rally, dakar a trofy, tím víc silniční guma a tím víc oběšená motorka. Přece po hotelech a kempech nestačí dvě boční brašny. Tam potřebuješ i topkejs
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 27.08.2021 12:31:47
1 reakcí na tento příspěvek někdo TET září/ říjen
Tak sme sa pri ubúdajúcej rakii z fľaše dušovali, aká je Čierna hora perfektná, enduro ráj a proste best.
Tvrdili, že šli aj HARD ENDURO, a bolo také hard, že niekoľko kilometrov šli 6 hodín a posledných pár metrov dve hodiny. Proste total hard.
Lenže, na tých svojich dvojičkách mali obuté čisto asfaltové gumy, nie že nejaké akože enduro, ale komplet asfaltové, hladké s takými malými slzičkami (drážkami). A to hard enduro bolo preto, lebo mali ťažký stupák po šotoline a gumy proste neťahali a šmýkali.
Ale vyvrcholenie ešte len príde.
Odchádzali smerom na Podgoricu (asfaltom samozrejme), čo je presne opačný smer ako na Belehrad. A to preto, lebo v Podgorici dávali motorky na autovlak a oni tam mali auto.
Prišli totižto autom a motorky si poslali autovlakom. Vraj aby nemuseli ísť toľko km po vlastnej osi.
Na 790 ADV a na čisto asfaltových gumách neprišli do Čiernej hory po vlastnej osi, čo je cca 300km.
A už keď si tie motorky na tú smiešnu vzdialenosť nechali poslať, mohli si aspoň obuť E07 a hard enduro by sa nekonalo. A mohli by pojazdiť nejaú tú šotolinku a čosi aj vidieť priamo z hôr a nie len z asfaltu.
Ráno som si trocha prispal, bo rakija a pivo a..., tak som sa s nimi nerozlúčil, ale počul som ich odchádzať. Akrapoviče robili teda riadny rámus, ale fakt že poriadny.
Ta tak s advenčurákmi. Musí tam byť tá správna motorka, asfaltové gumy a riadne to musí rachotiť. A takto jazdia hard enduro.
Ale ruku na srdce, kdybys jel s nima, tak bys tam minimálně na tom úseku pětkrát spadnul a já bych se tam ani neodvážil.
Jednou sme jeli s jedním známým k moři na istryj, jen na víkend-4 dny, on jel na ninjovi, já na cestovním stroji -velký enduro víceválec. A tak jsem ho nadchnul pro "offroad" že se rozhodl zajet se strojem po polňačce k moři. Pět kilometrů tak hodinu a půl. Asi desetkrát kouřil a pořád odpočíval, byly to fakt nervy. Já nespěchal, takže jsem mu dělal morální podporu, ale je fakt že nespadl ani jednou. A to díky těm okruhovej slikům co tam měl. Ještě jsem mu vzal všechny věci, abych ho neznevýhodňoval.
Nikdy bych neřekl že na dokonale hladký cestě poprášený trochou písku a kamínkama se dá tak zapotit a užít takovej adrenalín
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ani těch 180 koňů co tam měl mu moc nepomáhalo a když jsem jel kousek za ním tak jsem vůbec neslyšel svůj motor až jsem chvílema sledoval otáčkoměr, jestli mi nechcípl.
Naposledy editováno 27.08.2021 21:19:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) někdo TET září/ říjen
jaro27 píše: Na penzióne som stretol dvoch Srbov, už taký páni v strednom veku. Z Belehradu. Jeden z nich robí KTM dílera už 20 rokov. Obaja mali motorky úplne jak dvojičky, 790 ADV. Jazdili po Čiernej hore 10 dní, bola to ich posledná noc. Vraj vedia jazdiť aj v teréne.
Tak sme sa pri ubúdajúcej rakii z fľaše dušovali, aká je Čierna hora perfektná, enduro ráj a proste best.
Tvrdili, že šli aj HARD ENDURO, a bolo také hard, že niekoľko kilometrov šli 6 hodín a posledných pár metrov dve hodiny. Proste total hard.
Lenže, na tých svojich dvojičkách mali obuté čisto asfaltové gumy, nie že nejaké akože enduro, ale komplet asfaltové, hladké s takými malými slzičkami (drážkami). A to hard enduro bolo preto, lebo mali ťažký stupák po šotoline a gumy proste neťahali a šmýkali.
Ale vyvrcholenie ešte len príde.
Odchádzali smerom na Podgoricu (asfaltom samozrejme), čo je presne opačný smer ako na Belehrad. A to preto, lebo v Podgorici dávali motorky na autovlak a oni tam mali auto.
Prišli totižto autom a motorky si poslali autovlakom. Vraj aby nemuseli ísť toľko km po vlastnej osi.
Na 790 ADV a na čisto asfaltových gumách neprišli do Čiernej hory po vlastnej osi, čo je cca 300km.
A už keď si tie motorky na tú smiešnu vzdialenosť nechali poslať, mohli si aspoň obuť E07 a hard enduro by sa nekonalo. A mohli by pojazdiť nejaú tú šotolinku a čosi aj vidieť priamo z hôr a nie len z asfaltu.
Ráno som si trocha prispal, bo rakija a pivo a..., tak som sa s nimi nerozlúčil, ale počul som ich odchádzať. Akrapoviče robili teda riadny rámus, ale fakt že poriadny.
Ta tak s advenčurákmi. Musí tam byť tá správna motorka, asfaltové gumy a riadne to musí rachotiť. A takto jazdia hard enduro.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Pár týždňov spet som bol MNE a AlB po sotolinach a žiadnu moto som v teréne nestretol, len ofroady PL/CZ. Total kľud , na gro usekoch ani živej duše. Paráda.
Na Kapetanovom jezere ,keď som majiteľovi ubytka vravel odkiaľ idem a po akej trase tak sa len za hlavu chytal, že mu jazdia Polskie edvencr grupy od Dubrovnika a že sú chlopci dorobeny na hovado ( len posledných 20km je sotolina ,luxusná ) Bolo super, šiel by som kľudne aj na predĺžený víkend do MNE je tam toho riadne v tak malej krajine
foxdive píše: akrapovic na 790 je docela hodně tichý, db kiler tam žádný není a takže nic nevydelas aby to dělalo bordel
Tak to som sa asi zmýlil. Musel ponad penzión preletieť vrtuľník.
Mendosk: Presne toto som už mal 2 roky v hlave. Deň presun autom s prívesom, dva dni jazdiť total na ľahko a deň domov. Bol som si istý, že za tie dva dni jazdenia sa to oplatí a len som sa utvrdil, že by to tak bolo. Hovorím o Čiernej hore, samozrejme. Ale podarilo sa mi mať trocha viac voľna, takže...
teď jsem slyšel to sání od radegarage a kdo tvrdí, že to nejni moc hlučnější tak kecá až se mu od pusy práší, takovej neskutečnej chrochot až sem se toho lekl, co se děje a k tomu měl vzádu akrapoviče, no peklo, na takový motorkce sem za chvíli hluchej a všichni o mě ví 2 kilometry dopředu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 1090 Adventure R - Zadni nadoba... KTM 1090 Adventure R | Tomas9010 | 3 | Včera v 08:38 Tomas9010 |
Zkušenosti s KTM 1090 Adventure R [1, 2] KTM 1090 Adventure R | Mates008 | 59 | 31.5.2024 v 12:46 Edy1 |
Jaký (nad) litrový zábavný enduro [1 ... 20, 21] Yamaha XT1200Z Super Tenere, KTM 1190 Adventure R, H... | KubaLC8 | 611 | 12.9.2023 v 14:57 KubaLC8 |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Odvzdušnění zadní brzdy KTM 1090 Adventure R | PavelSkuhrovec | 5 | 13.5.2023 v 21:41 PavelSkuhrovec |