( o kardanech vím, ale šance, že se kardan v terénu vysype je mnohem vyšší, než že praskne řetěz )
Pořád si nejsem jistej, jestli se má cenu tahat s nýtovačkou řetězu. V mých očích je celkem těžká a proto nevím. Párkrát jsem vezl, pak jsem ji vyhodil z nářadí a vzal spojku s pérkem, kdyby něco.
Teď mi zase jeden člověk říkal, že určitě, protože řetěz může prasknout. Prasknout sice může, ale jaká je šance, že opravdu praskne, když se maže, zavčasu se mění a nebouchá se s ním o kameny.
Motorku jsem nakonec odlehčil, co to šlo, tak se mi s tím tahat nechce.
Zatím teda neznám nikoho, komu během cesty normální rětěz prasknul.
Naposledy editováno 15.07.2021 18:50:44
Se-se a jeho motorka
Naposledy editováno 17.07.2021 18:56:23
1 reakcí na tento příspěvek Vozíte na delší cesty -
když už mám motorku 155 i s benzínem, tak je škoda jí zbytečně ztěžknout
já si problémy rozděluji na několik kategorií:
0/ prevence - měnit vysypané rezaté ložisko v mongolsku není punk ale pitomost když si ho mohu před cestou zkontrolovat a vyměnit v klidu v dílně (+příložky a gufera, repasi tlumičů, přepákování, konektory atd.), odjíždět na sjetých lamelách a fialových plechách ve spojce je podobná pitomost
1/ udržení motorky v provozu - to je to co se zde řeší - i když mám bastry tak vozím náhradní páčky, epoxid na díru v motoru nebo chladiči (u motoru do toho ještě vstupuje olej, ve skupině víc motorek se flaška oleje dá vézt + trocha odpustit z ostaních motorek na dojetí do civilizace), lepicí páska, drcpásky a vázací drát - když klec propíchne hadici, elektro dráty když urve kabeláž+izolační páska, duše+lepení+podkladový materiál na defekty - prostě aby při normální závadě se dalo pokračovat v cestě, sadu na opravu lanek (i když tu už vozím spíš pro ostatní - elektronický plyn a hydraulická spojka)
1+/ ještě je třeba přemýšlet na uložením věcí na motorce, kdysi v maroku jsem plácnul motorkou na bok a kromě zmáčknutého ešusu jsem taky ohnul spojkový plech co jsme si vezl takže mi byl k prdu, od té doby si na to dávám pozor kde co mám (viz Lobem zmíněné přilepený plech pod sedlem - prostě na místě kdese mu nic nestane )
2/ mít připraven odtah - ve skupině víc motorek - dvě pevné kurty na odtažení někam do "civilizace" všude je nějaký mechanik který má velké kladivo, flexu, svářečku, ponk kde se dá opravovat mnohem lépe
3/ bike-specific problém - když vím, že se na 690 (do 2016) serou vahadla tak je před cestou vyměním za nové a druhé si vezmu a jednou za čas na to kouknu, prostě znát motorku na které jedu a vědět co se tam sere, jiné věci spíš patří do skupiny 0 - pokud vím, že se může vysrat strator a že od roku výroby xx existuje inovovaný díl s vnitřním plechem tak to vyměním před cestou ať nemusím na kraji gobi řešit jak sehnat a dovézt nový strator do mongolska, u 690/701 či 950/990 výměna pracovního pístku spojky za oberon, u 950 palivové čerpadlo atd.
4/ katastrofa - na kraji polní cesty půlit motor nebudu, takže odtah a pak řešení někde v dílně v civilizaci, hodí se servisní manuál stažený v mobilu/tabletu + kontakty na někoho kdo pomůže tady v ČR
0-prevence je jasná, ale ta spojka fakt u velkejch strojů trpí, v pamíru mi vydržela fakt jen pár tisíc a bylo po ní, ale to bylo pořád spojkování, ještě že sem měl náhradní jinak sem někde sháněl nalepování korku na plechy, ale to by pak řadilo děsně blbě. Sever jak už sem psal, zadní nový desky zase po pár tisících vohoblovaný a sem jel fakt pomalu a moc to neakceleroval. A lepit na pakny kousky cihel sice v nouzi funguje, ale je to vopruz a moc top nevydrží, jen na dojetí.
Ostatek už neřeším. Občas kontroluju po cestě olej, vůli na kolech atp.
1 tak to nevozím, to podle mě nemá cenu, a jezdím sám a zatím tfu tfu tfu, nic se mi nikdy nevysypalo asi díky profilaktice a opatrnýmu ježdění a vzhledem k tomu, že už nemám na stroji místo tak ssebou nic víc brát nebudu, doufám
1+ na boku mám jen duše, zbytek různe pod sedadlem, nad motorem a tam kam se to vlezlo, zásadně nevozím ani nářadí ani ND v brašnách, tam není místo a navíc je to špinavý a mastný,
naco plechy, lepší je snad obložení s lamelama, možná pružinku
4/ nemáte někdo novej servisní manual na ktm690-hq710 od roku 2019 ? mám jen 17 a celkem se to liší
Naposledy editováno 20.07.2021 20:26:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 2 | Včera v 16:02 combust |
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 2 | Včera v 13:09 ZdendaZB |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 29 | 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 13 | 24.5.2024 v 10:14 ZdendaZB |
Na sever do tajgy a tundry Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | 23.5.2024 v 08:41 ZdendaZB |