S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.
S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:
- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu
- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)
- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit
- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech
- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)
- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč
Toto vše by mělo TT R splňovat.
S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).
Proto bych znal rád Váš názor na toto:
1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?
2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát
3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?
Všem moc děkuji za názory
PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :
Youtube: bit.ly/2uxEPyJ
Facebook: bit.ly/39ZxV4m
Instagram:bit.ly/2PsuJq3
Web: bit.ly/3938M8S
Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58
wedness píše: Jak se to dělá? Nějak si to neumím představit, aby kurtna nepřekážela přednímu kolu?
Tady se můžeš podívat, sice to netáhne auto, ale motorka táhne motorku, což pro nás je dobré, jelikož pojedeme na dvou moto
erbe píše: Honza-TA950> ja by som šiel tiež cestou vaku na benzín, keby nestál 10x toľko
Giantloop Gas Bag
Tam ide o to, že to človek potrebuje pár krát za cestu. Ja cestou po BAMe a ceste kostí som to použil asi 3x? Takže kanister je úplne k hovnu a toľko peňazí (giantloop) sa mi nechcelo do toho investovať. Cítiť z toho benzín, ale drží to aj v teréne. Keď to netreba, tak sa to zbalí a niekde pripne. Prázdne to váži pár gramov.
To máte všici recht, že to nebude tolik třeba, asi by se to dalo vyřešit i petkama a pak se jen vyhodí a nebude žádný smrádek od benzínu.
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Jak se změnil plán v době "po koronavirové"? Mnohé se asi zkomplikovalo, že? Pravda, plánujete cestu až za dva roky, ale...
Pořád je sen o cestě živý, nebo je definityvně po smrti? Případně jak moc se změnil?
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Naštěstí se nás události ohledně "nouzového stavu" skoro nedotkly.
Nyní jsem neměl moc času být na PC, jelikož stavím a vybavuji dílnu, učím se nářadím (pískovací pistole, lakovací pistole...), fotit, natáčet, střihat videa atp. nečekaně mi vše zabírá více času než si vždy na začátku myslím
Co se týká změn, tak díky Vašim odpovědím zde na fóru a také díky povídání s lidmi na moto salonu + důkladnému porovnávání, tak nejspíš to pojedeme na Transalpinách, ještě nevím zda 600 či 650, to rozsekneme asi až si obě projedeme, jsem domluvený s Leošem Svobodou (jeho web), že se k němu pojedeme podívat a projet jeho Transalpa a pokecáme o té motorce trochu do hloubky. Zatím jsem pro Transku (moje přezdívka pro Transalpinu) jelikož mi v porovnání s ostatními motorkami vyšla nejlépe v poměru parametrů, mé porovnání motorek + hodnot co jsem porovnával najdete -> ZDE .
Pro pobavení: žena začala s motoškolou po pár jízdách jeli na cvičiště trénovat úhybné manévry, krizové brzdění atd.a nějak se nevracela domů, tak jsem si říkal, že jela ještě nakoupit jídlo nebo tak něco, nakonec se vrátila s ortézou na ruce a celá potlučená s tím, že jim to tam zvedla na zadní, kousek frčela po tom zadním a zastavila se až o bilboard . Naštěstí byla jen potlučená a měla naraženou ruku, za pár dní už bude OK a bude pokračovat.
Pro ty koho zajímá náš progres, tak jakmile začnu dávat videa a fotky na Youtube, Instagram, FB dám vědět ;)
A jak se dotkl nouzový stav Vás? Přežily jste to v pohodě?
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Rovnako by som už nepovažoval vodné chladenie ani vstrek za mínus. Hlavne sú vo výbere vezmes staré stroje, ktoré majú už dávno známe prípadné vady a slabé miesta, takže keby to bol problém bolo by to známe.
Za mňa (a budem sa opakovať) je najdôležitejšie si ujasniť kam a ako sa na tých strojoch pôjde. Celá táto množina je stále dosť širokospektrálna, by som to zúžil podľa preferencií ciest a destinácií a potom to všetko vyskúšal. Bez toho je skoro zbytočné sa o tom baviť.
Ale ideš na to pekne, môže to poslúžiť mnohým iným riešiacim podobný problém
Nákup starého Transalpa a jeho celková reinkarnace pro cestu bude stát skoro stejně jak ta nová a vybavená CRF.
osobně bych celou repasiu před cestou nedělal - to za ty peníze nestojí, vyměnil bych jen co je už načaté a spotřebák ev. něco vzal sebou
o TA je spousty stránek o tom jak fungují a kde mlůže být problém - u 600 CDI a membrány, u 650 v podstatě nic ale je v terénu horší (jezdil jsme oba) a 700 je ještě víc posunutá na silnici (přední 19" kolo)
jinak co se paliva týče je zde ještě zajímavá alternativa co má teď Viktor z rockwaye v nabídce - Overland Fuel
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Jestli se mylim, tak na to jde proste prilis vedecky. Ne vsechno jde prokazat matematicky v tabulkach.
A ty vazne chces vzit na takovou cestu zenskou, ktera vubec neumi jezdit? Ci to byl napad?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Naposledy editováno 11.06.2020 19:42:19
Asi bych začal uvažovat z úplně jiného konce. Taky už to tady zaznělo.
Stanovil bych si nejdřív kam se chci dostat (místa), pak bych uvažoval kdy se tam chci dostat (roční období, čas potřebný na přesun z jednoho na druhé), podle toho bych uvažoval trasu mezi jednotlivými body (jaké tam vedou cesty), úroveň dostupné podpory na nich (PHM, servis, ubytko, jídlo, zdravotnictví, resp. civilizace? nebo divočina?). Taky je důležitý zamyslet se nad dopravou tam, kde to nepůjde po ose (loď? za kolik? jak složitě?) Nebylo by třeba jednodušší, účelnější, levnější nesnažit se např. dostat motorky do Ameriky, ale raději tam jen dostat sebe a na místě nějaký povoz pořídit? Taky je dost zemí, kam se dostat s vlastním vozidlem je minimálně dost těžkej vopruz (papíry, povolení, byrokracie, úplatky)
To celé by dalo jasnější a reálnější obrysy plánu cesty. A teprve podle toho bych volil stroje a vybavení. Osobně bych na takovou cestu raději zvolil pořízení nového stroje. A to buď jednoho velkého pohodlného cesťáka, pokud bude trasa především po zpevněných cestách a blízko civilizaci, nebo dvě malé, např. už zmíněné CRF250L třeba, jak tu už zaznělo. Na těch by naopak mohla být celá cesta zajímavější a tak nějak intenzivnější. Blíž k přírodě a místním lidem. TA jsou jistě dobrý stroje, nebo ve své době byly. Ale investovat peníze do dílny, lakování, přestavby, ..., jak píšeš - to je, no jak to napsat slušně, minimálně neefektivní tříštění zdrojů. Finančních, časových i vlastní energie.
Ale ať už se k tomu postavíte jakkoli, držím palce, ať vydrží nadšení, zdraví i finance
Naposledy editováno 12.06.2020 23:52:35
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Ural cestu kolem světa zvládne, ale vzal bych si náhradní klikovku, hřídel kardanu a celý hlavní převod, spojku rovnou dvakrát - ta trpí na středový unašeč i u nových modelů. Pak samozřejmě ložiska kol několikrát, dráty do kol. Nové modely pak trpí na nedomyšlené kotoučové brzdy. V Rusku to sice opraví každý kovář a díly na staré modely tam jsou všude, ale ve zbytku světa je člověk odkázaný sám na sebe. To ale platí pro většinu motorek.
Já bych tedy jel kolem světa Uralem pouze pokud bych na to měl 3 roky. Na to jak nevhodný stroj je to pro dlouhý přesun mi stačí cesta do Albánie a zpět.
i kdyz je autor uplne jiny zivocisny druh, budu asi obcas sledovat jak se to vyvine
neuvedomuju si ze by nekdo miru vahy uspechu za expedici dal tak moc na teoretickou dvouletou pripravu, pocinaje tabulkou s bodovanim karburator/vstrikovani ....
nemyslim to nijak spatne, je to jen proste cele jinak a proto je to interesante ...... drzim palce
Jinak výhoda 650tky je, že má hromadu místa pod sedlem, narveš tam i duše a hromadu nářadí Taky elektrika asi bude v lepším stavu. Zas nevýhoda, že to má složitější plasty na sundávání a různé eko zbytečnosti a myslím o půl litru větší spotřebu (někdo si tyhle věci upraví).
Nicméně naložený Transalp není žádný drobeček, snad se s tím manželka popere
když zvolí TA tak může shánět další informace k Alpům je informací mraky, u 650 když vyhodí kat a zmenší trysky nebo dá KNko tak se spotřeba taky trochu umírní a je to o kus lehčí, pořád je to spolehlivý dělník - z hlediska bezproblémového provozu to je dobrá volba
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 | Muluri | 15 | 8.1.2024 v 11:17 Muluri |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R | Blueracing | 8 | 30.3.2023 v 20:55 Blueracing |
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R | jent | 15 | 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010 |
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... | Ales5 | 19 | 27.12.2020 v 10:06 Palomoto |