Novinky z IDM

Německý silniční šampionát IDM se sice jede v několika kubaturách, my se nyní podívejme na některé novinky v těch dvou nejsilnějších, do supersportů a na superbiky.

Podívejme se nejdříve na kubaturu supersportů. Zde je největší novinkou odchod obhájce titulu Jesca Günthera od týmu Vector KM ke stáji "Suzuki Mayer", která sídlí v Pasově. "Nabídka Vectoru nebyla odpovídající tomu, že jsem mistr Německa a nepřesvědčila mě", říká Jesco Günther, který vloni vyhrál 7 ze 16 vypsaných závodů.

Německý mistr tak odchází do týmu, kde v uplynulé sezóně - tedy až v její druhé polovině - působil český ex-pilot Grand Prix Lukáš Pešek a který za tuto stáj vyjel i dvě podia ve Schleizu a na Hockenheimringu. A místo Günthera pojede v mistrovské týmu Vektor KM Slovák Jaro Černý, vloni s motocyklem Yamaha YZF-R6 skončil celkově na 16. místě (39 bodů), když nejlépe dojel jako 5. na populárním Nürburgringu a 6. na rakouském okruhu Red Bull Ring.

Rakušan Günther Knobloch získal vloni titul německého vicešampiona supersportů a společně s Davidem Linortnerem - vloni celkově pátý - pojede v týmu Gerin-SKM také v roce 2012, ovšem s jednou podstatnou výjimkou. On sám v seriálu IDM startovat nebude, nýbrž se bude 35-letý jezdec podílet na vývoji motocyklu především jako takového. Ovšem rozhodně nepověsí helmu na pověstný hřebík, nýbrž chce i s Davidem Linortnerem startovat na wild card v mistrovství světa SSP. To má ale jeden podstatný háček: "S motory, které používáme v IDM nemá vůbec cenu jít na start. To znamená pro každého z nás připravit minimálně dva jiné motory do motocyklu Yamaha YZF-R6. A to má význam jedině v případě, že pojedeme minimálně tři závody světového šampionátuů, jinak je to pouze vyhození peněz z okna. A kombinace IDM a SSP se pro mě ukázala jako nemožná. Takže do IDM nasadíme ještě jednoho mladého jezdce Gabriela Läugera z Bavorska". 

Kubaturu superbiků v německém šampionátu nejvíce zaskočila zpráva, že se mistrovská továrna KTM nejdříve stáhla z tohoto šampionátu a později dokonce ze superbiků vůbec a dala přednost kubatuře Moto3 v seriálu Grand Prix. Rázem byli všichni tři jezdci, šampion IDM Martin Bauer, pátý z celkového žebříčku Matěj Smrž a také Stefan Nebel, bez týmu a bez motorky, neboť souběžně ukončil činnost i Smržův (a Nebelův) doposavadní tým Inghart KTM Superbike, dříve Inghart Honda.

Zatímco kariéra Rakušana Bauera (minimálně na rok 2012) a Němce Nebela (chce přesedlat na 4 kola a závodit za tým Battle-BoyZ Racing s Nissanem 370Z) se zřejmě skončila, tak český jezdec Matěj Smrž měl více štěstí a měl hned dvě nabídky. Tu první s nizozemským týmem RAC odmítl a pojede za tým Yamaha Motor Deutschland manažera Michaela Galinskeho. Jeho týmovým spolujezdcem pak bude Dán Luca Hansen, který za tento tým jezdil v uplynulé sezóně IDM-Supersport a skončil celkově devátý jako nejlepší newcomer. Pod vedením týmového šéfa Michaela Galinskeho budou mít oba jezdci k dispozici dvě nové Yamahy YZF-R1 modelu 2012, přičemž první testy je čekají koncem ledna.

Do seriálu IDM se vrací velmi zajímavá postava a tou je Rakušan  Roland Resch. Bývalý jezdec světového superbikového šampionátu chce s novým motocyklem Suzuki GSX-R1000 dle vyjádření na svém webu bojovat nejen o jednotlivá vítězství v závodech, ale především zaútočit na titul mistra Německa 2012. Celý tento projekt je založen na dlouhodobé spolupráci mezi pilotem samotným, Suzuki International Europe a Suzuki Österreich. Tým bude startovat pod názvem  'Suzuki Reitwagen Resch Racing'.

Kompletní je také tým HRP (Holzhauer Racing Promotion), který pojede ve složení Karl Muggeridge a Arne Tode. Oba dva jezdci budou mít k dispozici nové motocykly  Honda-Fireblade a pojedou pod přímou podporou dovozce Honda Deutschland a jejího prezidenta Yuishiho Fukudase. Zatímco ex-mistr světa a ex-mistr Německa  Karl Muggeridge není v týmu rozhodně žádným nováčkem, tak pro jeho 26-letého týmového kolegu Arne Todeho to bude comeback po dvou nešťastných sezónách v Moto2 (RTG a MZ). Cíl ýmu je pak úplně jasný, získat nazpět mistrovský titul.

Francouz Erwan Nigon (28) a Australan Damian Cudlin (29) byli v letošním roce nejen týmovými kolegy ve stáji BMW-Motorrad-France-99 a společně se Sébastienem Gimbertem se stali i vicemistry světa v Endurance, nýbrž by měli jet společně i šampionát IDM v týmu Wernera Daemena s motocykly BMW. A tento belgický tým chce změnit i značku pneumatik a na 99% pojedou Micheliny. Po dlouhé době by se tak francouzská továrna vrátila na asfalt německých okruhů.

Dva nové motocykly BMW S1000RR má už k dispozici vicemistr
Michael Ranseder z Rakouska. Ten měl skvělý závěr minulé sezóny, když se čistým hattrickem na domácím Red-Bull-Ringu a na Hockenheimringu dostal nakonec o 4 body před obhájce titulu Muggeridgeho a stal se vicešampionem. Ranseder zůstává ve svém stávajícím týmu Fritze Tuning Lietz Sport.

 
Po mnoha rocích strávených u Yamahy přešel k BMW do týmu Wilbers nestor Jörg Teuchert. 41-letý mistr světa supersportů z roku 2000 už společně se svými týmovými kolegy a kolegyněmi, kterými jsou Lucy Glöckner, Gareth Jones a Ireneusz Sikora testoval nový model tohoto motocyklu ve Španělsku. Teuchert po prvních testech na novém stroji s nadsázkou řekl: "S BMW jsme se do sebe už zamilovali, ale svatba se zatím ještě nekonala".

Bohužel bez testů se zatím musí obejít Dario Giuseppetti, který musel znovu "pod nůž". Po svém těžkém srpnovém pádu na nebezpečném okruhu ve Schleizu si nechal syn berlínského kavárníka v listopadu odoperovat hřebíky ze zraněné nohy. A když už si pilot týmu Technogym Ducati myslel, že je zase konečně vše v pořádku, tak realita byla bohužel jiná. Rána se zanítila a tak se začátkem prosince musel Guiseppetti znovu položit na operačním sále pod skalpel. A jelikož mu je v kanceláři otcovi kavárny už opravdu dlouhá chvíle (aspoń že účetnictví je nyní dle jeho vyjádření absolutně 100%), tak bude zítra sedět Dario v porotě v rámci třetího závodu seriálu "ADAC Supercross" v mnichovském "Olympiastadionu", když se bude volit "Miss-Grid-Girl".
 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist