Matěj Smrž s Yamahou

Po delší době neklidu a hledání nalezl český motocyklový jezdec Matěj Smrž svou sedačku na rok 2012 a pojede v německém seriálu IDM superbikovou kubaturu s motocyklem Yamaha za tým Yamaha Motor Deutschland manažera Michaela Galinskeho.

Až do poloviny sezóny patřil český jezdec s motocyklem KTM Matěj Smrž z týmu Inghart k vážným uchazečům o titul šampiona IDM Superbike 2011. Ve druhé polovině se ale sám díky několika pádům z boje o titul odepsal a přes čtyři vítězné závody skončil nakonec až jako pátý.

Pak však přišlo nečekané rozuzlení, továrna KTM se po zisku titulu zásluhou Martina Bauera  ze šampionátu stáhla a Smrž, který měl smlouvu na rok 2011 a opční smlouvu na 2012 - tým Inghart chtěl toto opční právo na služby českého jezdce využít - si musel hledat nový tým.
26-letý Čech se sice hodně pilně poohlížel po nějakém tom místečku ve WSBK, ale: "Mistrovství světa bylo a je stále můj hlavní cíl", říká Smrž pro SpeedWeek a dodává: "To jsem říkal už hned, když  jsem začal za Inghart závodit (koncem sezóny 2009). Když totiž jezdíš v IDM delší čas vpředu, tak se už nezrychlíš, naopak v MS musíš závodit s jezdci, kteří jsou rychlejší než ty sám a tím se také zrychluješ."

Plány na závodění ve WSBK se ale sami od sebe vyjasnily, neboť Smrž nenašel buď odpovídající tým, nebo sponzorská suma, kterou by musel přinést, přesahovala jeho finanční možnosti.

Minulý týden ale podepsal Srmž smlouvu s prestižním týmem v IDM Yamaha Motor Deutschland manažera Michaela Galinskeho: "Mám rád Matěje a jeho přípravu na závody a také jeho závodní nasazení je super. Už nyní připravujeme novou R1 v dílně, kde běží "na brzdě". Společně se chceme s Yamahou vrátit na špici".
"Je to možná moje poslední šance, musel jsem se rychle rozhodnout a nečekat. Honda má Muggeridgeho, Ducati Giuseppettiho a BMW Ransedera. A Galinski také nechtěl dlouho čekat na mé rozhodnutí", říká Matěj Smrž na ožehavé téma, že musel "nechat plavat" ústně domluvenou smlouvu s nizozemským týmem BMW-RAC, která předcházela podepsání smlouvy s Yamahou.

Ovšem tým BMW-RAC s tímto Smržovým rozhodnutím nesouhlasí: "Máme s ním smlouvu", říká pro SpeedWeek týmový manažer RAC Evert Slager a dodává: "Smrž přece nemůže říci "ANO" dvěma týmům naráz!" a dodává: "Dáme celou záležitost před soud a budeme ho žalovat. Chceme zaplatit všechny výdaje, které nás toto jeho jednání stálo".

Matěj Smrž, který kvůli smlouvě s BMW byl sám před třemi týdny v Holandsku, celou - pro něho jistě nemilou - záležitost komentuje následovně: "Všechna přání, které jsem měl, byla diskutována. Pokud by mně ještě stejný den dali smlouvu k podepsání, tak bych ji také podepsal."

Nějakou dobu ale trvalo, než smlouva přišla do Čech poštou, ovšem až po Smržově telefonické urgenci: "Byly v ní ale některé body, které jsme předtím domluvili jinak. Proto jsem podepsal u Galinskeho".

Manažer RAC Evert Slager ovšem se Smržem nesouhlasí a vysvětluje, proč celá věc půjde před soud: "Domluvili jsme se podáním ruky a to platí. To je potvrzení platné smlouvy. V písemném znění byly sice  bohužel dvě maličkosti ještě otevřené, ale ty jsme už předtím ústně projednali, ale Matěj je chtěl mít písemně. A to jsme také udělali". 

Kdo má pravdu, se zřejmě ukáže v nejbližší době, snad to opravdu nepůjde až k tomu výše zmiňovanému soudu, jak si to přeje niozemský tým BMW-RAC.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist