Začal 2. ročník seriálu C.E.C.

V pondělí se na autodromu v Mostě uskutečnil první závod 2. ročníku okruhových vytrvalostních závodů motocyklů Czech Endurance Cup (C.E.C.). Tento pětidílný seriál (2 čtyřhodinovky v Mostě a 2 čtyřhodinovky a 1 šestihodinovka v Brně) je pořádán jak pro hobíky, tak i pro jezdce s licencí.

V roce 2006 uspořádala brněnská firma IV RACING seriál tří závodů, který se uskutečnil na brněnském okruhu. Přes to, že se jednalo o první ročník organizačně velmi náročného podniku (startuje přes 200 motocyklů), zvládli pořadatelé svoji roli doslova špičkově. O kvalitní práci pořadatelů jednoznačně svědčí ta skutečnost, že všechna místa pro druhý ročník C.E.C. byla „vyprodána“ již dva měsíce před konáním prvního závodu.


Czech Endurance Cup je volný pohárový vytrvalostní závod zejména pro amatérské jezdce, kterým dává možnost vyzkoušet si závodění v jiné podobě, než jsou „pouhé volné jízdy“ na pár kol, často spojené s mnoha hodinovým čekáním na další příležitost svézt se. Pro řadu hobíků, kteří se poprvé postaví na start, není důležité konečné umístění, ale touha vyzkoušet si, jaké to je, zúčastnit se skutečného závodu. Ocitnout se v „jednom kole“ s kvalitními „licenčními“ jezdci je jistě pro hobíky také poučením i motivací ke svému zlepšování. Heslem pořadatelů je „nepotřebujete miliony ani statisíce, abyste mohli vyhrát, chceme, aby se C.E.C. stal nejdostupnější formou závodění na okruzích u nás“.


Základní organizační a technické předpisy lze shrnout do těchto bodů:


  • závodu se zúčastňují 2 až 4 členná družstva (pro 6 hodinovku je minimální počet jezdců 3 a maximální 6)
  • maximální počet motocyklů v týmu odpovídá počtu jezdců
  • motocykly musí být v dobrém technickém stavu a procházejí technickou přejímkou
  • mohou se používat libovolné pneumatiky
  • startovné činí 11 550,- Kč za tým pro 4 hodinovku a 15 500,- Kč pro šestihodinovku
  • každý jezdec hradí před startem pojistku á 180,- Kč
  • závodů v Mostě se může zúčastnit maximálně 58 týmů a závodů v Brně 64 týmů
  • pořadatel zajišťuje v depu pneuservis s prodejem pneumatik značky Pirelli a základní servis motocyklů provádí fa ELIT





  • Průběh podniku je následující:


  • od 7,00 hodin administrativní a technická přejímka
  • od 9,00 hodin čtyři tréninkové jízdy po 25 minutách
  • od 11,30 hodin kvalifikace 25 minut
  • od 14 hodin závod
  • v 18,30 vyhlášení výsledků





  • První závod C.E.C. z pohledu hobíka.


    Tento příspěvek si nečiní nárok být ucelenou reportáží z prvního závodu C.E.C v Mostě, ale měl by návštěvníkům těchto stránek zprostředkovaně přinést alespoň část emocí, které „závodění“ vyvolává u motorkářů, kteří neměli nikdy závodní licenci a účast v takovém to podniku si „vychutnávají s lehkým mrazením v zádech“.


    Jako „absolventi“ všech tří loňských závodů nového seriálu jsme podlehli kouzlu „rychlých kol“ a letošní seriál jsme si včas předplatili na všech 5 závodů. Před prvním závodem jsme také „zbrojili“ co se týká techniky, což představovalo dílčí repasi motoru na mé CBR 600 z roku 97 (na brzdě naměřeno 102 koníků), laboraci s power commanderem a „potupný“ návrat k původnímu motormanagementu na Honzově CBR 1000 RR (na brzdě naměřeno 156 koníků) a nakonec úplná „bomba“, kdy v pátek před závody, si Mirek přivezl od „nejmenovaného“ královehradeckého týmu super stroj CBR 600, jejíž motor jel ještě letos 1. závod mistrovství světa supersportů ( na brzdě naměřeno 140 koníků). Vedle přípravy techniky jsme nezanedbali ani nezbytný trénink a třikrát jsme využili ideálního jara a potrénovali na mosteckém okruhu. Za sebe musím říci, že to pro mě byly docela „galeje“, protože jsem se po posledním loňském závodě rozhodl vyměnit svůj jízdní styl „a la turista“ (bez vysedání v zatáčkách) a za „opravdovou závodní gymnastiku“. Kdo si ještě pamatuje na svoje začátky, tak ví, jak bolí netrénované nohy po pár okruzích, kdy se 25 minutová jízda zdá úplně nekonečná.




    A teď k samotnému závodu:
    Na okruh jsme přijeli už v neděli večer a v té době už probíhal „boj“ o místa před boxy, protože prostor v Mostě je o více než polovinu menší než v Brně, což je pro 58 týmů a jejich doprovodů opravdu málo. Nakonec to v pondělí ráno vyústilo v jakési „přeskupení“ pod taktovkou pořadatelů a snad žádné větší problémy nebyly. Za dost důležité považuji to, že noční excesy v depu, které poznamenaly poslední loňský závod, se tentokrát nekonaly, a tak se mohl každý v lidu vyspat.


    Ráno jsme se poprvé setkali s naším čtvrtým členem týmu, kterým byl „postarší“ (mně už je taky přes padesát) Ital s Ducati 748, jehož nám dohodil „Ducatiklan“ okolo Roberta Papežíka s jehož týmem jsme sdíleli box. Opět se ukázalo, že společné zájmy lidi všech národností sbližují a tak si náš „Taloš“ obzvlášť dobře rozuměl s naším mechanikem Jirkou, který s ním „plynule konverzoval“ zvýšeným hlasem česky a oba se tvářili velmi chápavě.


    Tréninkové jízdy pro náš tým a hlavně Mirka, nedopadly příliš dobře, protože při „zajíždění“ jeho nové „střely“ dostal na výjezdu z „pravé do kopce“ smyk na přední kolo a svoji nádherně nalakovanou motku „pokřtil“. Naštěstí se mu nic nestalo a jeho stroj dal sehraný tým našich dvou mechaniků „Jirků“ už do kvalifikace do kupy. V kvalifikaci zajela naše vybraná dvojka „Taloš a Honza“ 35. čas, což se asi většině z vás bude zdát jako „nic moc“ ale to jen proto, že neznáte naše „skvělé“ startovní pozice z loňska, kdy jsme byli nejlépe cca 9 od konce.




    Závod samotný už byla jenom „brnkačka“ kde však stojí za zmínku skutečně „obrovský zájem“ všech členů týmu o místo prvního jezdce, který si užije tlačenici v první šikaně po startu. Dopadlo to stejně jako ve všech předchozích závodech, kdy mě zbývající členové týmu jednohlasně nominovali na toto nevděčnou pozici. Naštěstí se obavy mé a jistě i dalších „rozjížděčů“, nenaplnily a během tří čtvrtin prvního kola (pod boxy) se už dalo docela slušně „tahat“.


    Zbytek závodu jsme se každý snažili o co nejlepší výsledek a proto netrpělivě čekám na časy rozepsané po jednotlivých kolech, abych zjistil, jestli jsem se, s použitím „gymnastiky“, opravdu zlepšil o očekávané 4 vteřiny na kolo. Celkově jsme se umístili na začátku druhé třetiny startovního pole, což nás nesmírně potěšilo (vloni jsme pokaždé končili cca 10. od konce) a zároveň navnadilo na druhý závod, který se jede za 4 týdny v Brně. Už jsme naplánovali „rozbory“ výsledků (u vínečka a dobrého jídla), kde budeme vymýšlet taktiku, která nám v Brně zajistí další „skvělý výsledek“.
    Na závěr bych chtěl poděkovat pořadatelům za bezchybnou organizaci a také soupeřům za přiměřeně „ohleduplnou“ jízdu bez přehnané agresivity, která by mohla vést ke kolizím. Kompletní výsledky prvního závodu je možné stáhnout zde - ZIP soubor.

    Vyhlášení výsledků









    Informace o redaktorovi

    Pavel Vetlý - (Odebírat články autora)
    Jan Sommer - (Odebírat články autora)
    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (0x):



    TOPlist