Zajímavosti z Dakaru
Text: Matěj Oliva | Zdroj: www.martinmacek.com | Text: TomášTT | Foto: Press | Zveřejněno: 10.1.2009 | Zobrazeno: 7 992x
Text: Matěj Oliva | Zdroj: www.martinmacek.com | Text: TomášTT | Foto: Press | Zveřejněno: 10.1.2009 | Zobrazeno: 7 992x
SMRT KTM jsou to šmejdi..
Už chápu proč zrušili dvouvály.Ten jednovál už má dneska vyšší výkon...
climber: prakticky není omezení ale musí to být motorka s platnou silniční homologací. Pokud někdo dělá litrový jednoválec, tak klidně. Ale v zásadě klidně můžeš mít nahlášenou 650 a mít v tom 800 a nikdo to neřeší. Ta žlutá 650RR, kterou jsme měli půjčenou z TT, má vevnitř taky 790 kubíků motor. V SP je to fuk. Nevěřím že fabrický KTM mají 80hp. Ta zmíněná (stará, fakt stará) 650RR s osmikilem uvnitř měla asi 93 koní. Tenkrát. Věřím že dneska se dá vyrobit lehce nad 100 koní, zejména když můžeš mít třeba 10 náhradních motorů v kamionu. Ten výfuk je problém ale koukni ted - vidíš jen vyjímečně ty tiché, skoro všichni v SP mají laďáky.
Matěj: odkaz na zdroj je www.martinmacek.com a ne .cz, sice to funguje taky ale pro jistotu...
uz at prijdou technictejsi etapy-tady vyhrava ten kdo ma silnejsi motor mensi objemy jsou tu ztracene a ne kazdy si muze dovolit stavet sestistovky
Tomasi to jako v kategorii SP neni zadny objemovy limit ? To jako muzu teoreticky jet i z 1000ccm jednovalem ??
A to jako kluci Rakouske mohou nahlasit jeden motor a jet s naprosto jinym a poradatelum je to bust?? Pokud je pravda, ze Coma, Despres aspol. vali po piste 205km/h tak i tech 80koni je na to malo. Vono rozdejchat i 800ccm jednobuch na 100Nm bez pouz. kompresoru apod. figlu je jen tak-tak. Musi prece mit butalni penak na sani kvuli prachu a k tomu homologovany "tichy" vyfuk - vsem bez vyjimky to na prejimkach merily. Vubec nechapu jak bez "tajneho" plnidla to jde udelat? Myslim tech cca 100Nm.
Anti: To, že na čele výsledkových listin je to "samá KTM" má jednoduchý důvod, dosavadní etapy byly vesměs velmi rychlý a mimo KTM nedělá žádný výrobce velkoobjemovou motorku vhodnou pro Dakar. Snad příjdou i "točivý" etapy a pořádný duny, kdy budou mít výhodu lehčí motorky.
Anti: jojo :)
Díky za odkaz,trochu to zchladilo moji skepsi...Vypadá to tak půl na půl,takže KTM proti zbytku světa...
SiSpo: odpověď je tady: //www.martinmacek.com/html/blog.html
Páteční příspěvek "otázky a odpovědi". Stručně - růžové jsou do 450ccm, SP = superproduction, M = Marathon. V textu je podrobné vysvětlení těch kategorií.
Anti: Na webu dakar.com je startovní tabulka. V kategorii nad 450 je to jasné, tam dominují KTM a letos to je boj mezi produkčními a upravenými stroji. J. Street jede čistě produkční rallye replicu a je vidět že dokáže prohánět i fabrické speciály. V kategorii do 450 je to Yamaha. Ale Fretigne se s Yamahou docela drží vpředu a jak přijdou dunové etapy, bude to zajímavé. Čekám že něco vyhraje a když bude mít štěstí, mohl by být na bedně.
Jaké je procentuální zastoupení jiných strojů než KTM?Bude to slabé.Nejde o to že vyhrávají,ale o to,že je to skoro kompletně jen o KTM versus KTM.
Jako kdyby Moto GP jezdila jedna značka...
čtěte www.martinmacek.com nejlepší stránka o dakaru
Proč má nějaký jezdec vepředu růžový podklad tabulky s číslem a někdo bílí???
To je jakoby jste rikali ze to do letoska v autech bylo mitsubishi rallye Dakar, proste vzdycky je nekdo nejlepsi a holt momentalne jsou nahore. Podivej se na klasicky rallya to je jen Peugeot a Citroen...Za par let muze zas bejt vsechno jinak...
Ja to reknu asi takto. Je to vec prestize. Nekdo ma rad Japonce, nekdo Nemce, Itala a nekdo zase Rakusaka. Je to veci volby.
Pro Matesaka. Jel jsi nekdy na pomeranci? Svez se a uvidis v cem jsou tak dobry.
Pro Anti: Proc z toho delas KTM Rallye?
Dakar je podle me spickou v offroad sutezich a je na kazdem jezdci jakeho kone si zvoli.
Hawk
Přesně tak,ty zasraný KTM jsou nacpaný prostě všude,kam se člověk podívá všude svítí stan,deštník nebo čepice KTM,ať mi někdo vysvětlí v čem jsou tak dobrý
Od té doby,co je z toho KTM Rallye to pro mě ztratilo dost ze své atraktivity...
Pěkný čtení,hlavně jak si přehazujou ty pneumatiky