Dvouválcová ČZ 250 z roku 1974. V originálním stavu věci opraveny do původního stavu.
První dojmy - ČZ jsem s dědil po dědovi. První dojmy byli z jízdy nepopsatelné byl jsem zvyklí na simsona a na mustanga ale Číza byla něco jiného. Příjemná jízda klidná silná motorka která na silnici prostě sedí.
Recenze
ČZ jsem si všiml u dědy v garáži. Nevěnoval jsem ji vůbec žádnou pozornost. Po nějaké době studii této motorky jsem zjistil co má děda za poklad. Motorku jsem si vytáhl byla v nepojízdném stavu. Odtlačil jsem ji do své dílny, kde jsem začal s prvními úpravami a později jsem přešel i k prvnímu nastartování. Hlavní co motorka potřebovala byla elektřina. Koupil jsem nový akumulátor, vyčistil komplet nádrž, palivové kohoutky. Všechno bylo zrezlé celá palivová soustava.Poté mne čekalo vyčistit karburátor. V plovákové komoře bylo usazeno snad centimetr drobného rezavého prášku.Všechno se už tak zdálo poměrně v pořádku, tak jsem nafoukl kola a mohl jsem začít se stratem. ČZ se moc nechtělo, tak jsem ji musel nastartovat přes rychlost z kopce. Ten pocit, když se začínala probouzet byl skvělí. Druhý start mám zdokumentovaný na videu, možnost ke shlédnutí. Po 5 kilometrové cestě mi bylo zcela jasné, že mám před sebou ještě mnoho práce. Kompletně celou jsem ji začal čistit,dotahovat atd. Poté mě čekalo správně nastavit zapalování, měla špatně nastavený odtrh a předstih. Výbuch nastával úplně v špatné pozici před horní úvratí. Sundal jsem stator, očistil drážky na rotoru, zkontroloval gufero a nasadil jsem ho zpět. Koupil jsem nová kladívka a začínalo seřizování. Možnost shlédnutí videa. Další krok byl ten, přeměřit celou motorku. Zjistil jsem, že u indukčních cívek je odlišené napětí. Přetáhl jsem ze spínací skřínky dva kabely, na každou indučku jeden. Původně to bylo udělané tak, že ze spínací skřínky šel jeden kabel do jedné indučky a k druhé byl přetažen jen kabel. Tímto jsem vyřešil problém, že mi už spínají oba válce. Poté jsem přetěsnil celí válec, sešteloval karburátor, mohl jsem vyrazit. V technickém průkazu je psaná rychlost max. 115 km/h nicméně ve dvou jela 120 km/h.:) Ale tato rychlost byla zkouškovou, motorka už není stavěna na toto závodění. Motorka je skvěle ovladatelná. Kdo má rád české motorky určitě doporučuji. Konečný stav mám na videu,možnost shlédnutí. Poslední úpravy mě však ještě čekají, což je celkově přelakovat do původních barev. Tak to je něco málo informacích o ČZ 250/471. :) (Po prvním startu)
(Nastavení zapalování zkráceno) ( První start po rekonstrukci)
moc pěkna, palec nahoru. Ale myslim že barva je puvodni, bylo by škoda lakovat...
Moc fajn motorka,už jich po silnici jezdí málo.
Moc pěkná původní SPZ, ještě zkosená. Tu bych na motorce chtěl.
Pěkná, moje vysněná. Taky bych ji chtěl v garáži