V Čechách velmi málo známá ČZ Sport 250 / 471 Custom. Motorka vznikla v Velké Británii, kde místní dovozce (Škoda) upravoval dodané motocykly z Čech. Jedná se o první vyhotovení tzv. Mk. I., v dalších letech pak vznikly Mk. II. a Mk. III.
Recenze
Jak jsem k motorce přišel:
Další Smolík do mé sbírky (stávající zelenozelený Smolík 1974), který ke mně měl docela strastiplnou cestu. Motorku jsem zahlédl v červnu britském na Ebayi a nějak mi začala hodně šťourat v hlavě. Problém byl ale, co s koupenou motorkou v Británii? Naštěstí se mi naskytla možnost motorku přivést za pomoci známých, kteří se v tu dobu chystali do Londýna dovést jiné dvoukolé krásky. Konec aukce se pozvolna blížil a na jejím konci jsem stál jako přihazující, který nabídl nejvíce – motorka tedy byla moje za vcelku příjemných 415 GBP.
Popis motorky:
Jak je z fotek patrné, tak motorka vypadá proti obyčejnému provedení 471 dost odlišně a u nás i docela nezvykle.
Mnou zjištěné rozdíly:
– Přední kapotáž od Brealey Smith (pozdější modely mají neznačkové kapotáže, možná tvořené už i v ČR)
– Laminátové blatníky, zvláště přední je opravdu jen rádoby blatník
– Upravený zkrácený zadní blatník
– Zkrácené sedadlo spojené s bobíkem
– Velmi snížená řidítka, posaz je velmi zajímavý
– Pootečené zadní stupačky (proti originálním navařené pod úhlem 45° proti originálu)
– Kryt řetězu + zadní tlumiče z Čezety 175/477
Stav motorky a její nedostatky:
Motorka toho za svých 34 let moc najezdit nestihla – pouhých 5763 mil. Bohužel od roku 1983 byla odstavena a nejezdila, a tím bohužel i částečně utrpěl stav motorky. Co se týče kompletnosti, tak se v motorce až na pár drobností nikdo nehrabal. Ty drobnosti jsou:
– Napasovaný karburátor Amal místo klasického Jikova (kupodivu na místo sedl bez jakýchkoliv úprav)
– Chybějící pravá schránka baterie, zatím zasazena schránka jiná.
– Motorka při nákupu neměla zrcátka
– Chybějící blinkry (nouzově nahrazeny na STK jinými), v budoucnu bych měl rád chromované Lucasy.
Motorku každopádně čeká přes zimu kompletní renovace a budu se mít čím bavit .
Aktuality
26. 6. 2011 – konec aukce
30. 6. 2011 – motorka dovezena do ČR
25. 8. 2011 – konečně dorazilo potvrzení z ČZ, že motorka může na místní silnice
1. 9. 2011 – motorka prošla dovozovou technickou
Nyní čekám na vyhotovení čistopisu a pak už jen bude zbývat motorku přihlásit.
Dobový reklamní materiál z časopisu Bike 1977
Více o modelech ČZ 250 Custom se lze dočíst zde.
Video s druhým ČZ Customem:
Stylovka
Bombice!
Luxusní kousek
Tak to je tedy paráda-a u tebe bude v dobrých rukou, taky se těším na renovační reportáž
Chčiju z toho.. NÁDHERA .