renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha SR 500 (1989)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník megavolt
Vloženo 16.1.2015
Aktualizováno 6.2.2015
Zobrazeno 5 644x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Japonský Brit v každém gramu .

Více fotografii

První dojmy - Kde je sakra tlačítko startéru. Už mě bolí noha :-) Aha, ono tam žádné není.

Motorku bych doporučil pro - Motorka na silnici i do lehkého terénu, lehká a obratná, prakticky pro kohokoliv. Prostě naprostá klasika!!

Doplňky na motorce - laděný výfuk

Recenze

I v čase kdy Kawasaki byla po ulití svíček a poruše karburátorů nepojízdná jsem chtěl jezdit. Můj občasný sklon k lenosti prodlužoval dobu opravy, ale touha po ježdění byla veliká. Padlo tedy rozhodnutí pořídit další stroj, který by jezdil okamžitě a nestál by moc peněz. Myšlenkou také bylo něco, co by šlo v budoucnu přestavět.
Nastal problém s výběrem vhodného stroje. Kapotovaného japonce jsem nechtěl. Můj motorkářský vkus ustrnul na klasických poválečných strojích, na kterých převládá železo a všechno je pěkně vidět. To vše nejlépe posazené na drátěná kola, nebo na litá kola s rovnými loukotěmi. Při koupi klasického japonského čtyřválce ze 70. a 80. let jsem se obával ze sklouznutí k podobnému průběhu jako u KZ1300. Tedy spousta práce, spousta peněz a spolehlivé ježdění v nedohlednu. Modernější japonské klasiky už se zase odkláněli od mojí představy vzhledu. Nebudu vás napínat. Volba nakonec padla na Yamahu SR 500. Vzhled naprostá klasika, takže můj požadavek splněn. Jednoduchá, vyzkoušená a spolehlivá mechanika, takže můj požadavek splněn. Navíc kdyby to přestalo jet, je na rozdíl od šestiválce jasné, který válec nepálí Cenová hladina, ne u nás ale v zahraničí, byla také příznivá a navíc možnosti přestavby SR 500 jsou v podstatě nevyčerpatelné.
Chvíle hledání a v Polsku jsem u jednoho prodejce objevil hned dvě na prodej. Brácha (leopold) v té době zrovna hledal něco na přestavbu, pojízdnou motorku měl, takže nakonec bylo rozhodnuto a v Polsku jsme koupili obě.
Hned po příjezdu jsem si chtěl Yamahu vyzkoušet, ale nastal menší problém. Jak ten motor nastartovat. Nohou jsem startoval maximálně Jawu 350, ale tohle bylo něco úplně jiného. Ze začátku mi to vůbec nešlo. Na moji první projížďku mi ji musel nastartovat kamarád. Po nějakém čase a několika méně či více úspěšných startech jsem se to nakonec naučil a zjistil jsem, že ani není potřeba moc velká síla, chce to jen správně nastavit píst před horní úvrať a potom mít správný švih. V nastavení pístu do správné polohy navíc slouží malé okýnko se značkou na vačkovém hřídeli.
V mezičase, kdy jsem čekal na přihlášení motocyklu jsem na Yamaze provedl základní údržbu. Vyměnil jsem olej, olejový a vzduchový filtr, promazal řetěz, prohlédl brzdy, ventilové vůle a provedl celkovou očistu a rozleštění laku. Zároveň jsem sundal ošklivou německou plácačku. Na Yamaze je namontovaný laděný výfuk určený přímo pro SR 500, dostal jsem k němu i TUV.
Ten účel, pro který jsem si Yamahu SR 500 koupil splnila beze zbytku a ještě přidala něco navíc. Povozil jsem se na ní rok a půl a za tu dobu se nevyskytla, kromě povoleného blinkru, jediná závada. Starty jsou bez problémů i po delším stání. Moto se vodí krásně lehce do zatáček, drží stopu a ani se moc nekroutí. I vibrace jednoválce jsou spíše jako bonus, než jako otravná záležitost. Zvuk jednoválce je klasika a je to i celkem oceňovaná rarita v dnešní záplavě 2 a 4 válců, na jejichž zvuk jsou všichni zvyklí. Navíc roztočení motoru startpákou je věc, která vždycky přiláká pozornost okolních lidí.
Bohužel touha po cestování ve skupině mě nakonec donutila ke koupi dalšího motocyklu na delší cesty (popíšu v dalším článku). Nejde o to, že by to SR 500 nezvládla, ale na dálnici ten stroj prostě není. Nejlépe se cít na okreskách, v serpentýnách.

Po koupi Moto Guzzi stála Yamaha skoro rok bez hnutí, takže jsem se rozhodl ji poslat dál. Teď bude dělat radost novému majiteli v Praze.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mira592
mira592 napsal 02.07.18 v 07:31 10b.

Mnoho radostných km.

nOndrej
nOndrej napsal 04.03.16 v 13:26 10b.

Zdravím tak nějakou chvíli to zabralo ale nakonec se přestavba myslím povedla: http://www.motorkar...a-sr-500-904231.html

dobar
dobar napsal 21.10.15 v 12:52 10b.

moc pekna motorka, taky jednu mam z nemecka,ale na STK maji problem dohledat data. Uz to trva 14 dni a zacinam byt zoufalej. Mysliš, že bych te mohl poprosit o kopii tveho TP, kvuli tech.udajum, ktere na STK tak nutne vyzaduji? děkuju a přeju spoustu km bez problemu.

ladyss
ladyss napsal 02.02.15 v 19:30 10b.

Parádní klasika

Petr_TA
Petr_TA napsal 23.01.15 v 19:45 10b.

Moooooc pěknej kousek
10b

Více komentářů



TOPlist