renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha SR 500 (1990)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PauliniEnrico
Vloženo 13.8.2018
Aktualizováno 28.12.2018
Zobrazeno 3 631x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Úžasná klasika přesnš tak, jak to má být. Startování nožní pákou, vzduchem chlazený motor, jednoduchý servis a dle všech informací nesmrtelný motor, který šlape 80-100 tis km bez GO.. takhle má vypadat poctivá motorka :)

Motorka koupena od Munich - Vše dohodnutý platilo a komunikace super. Více informací v textu :)

Výška jezdce: 191 cm

První dojmy - První dojmy byly fascinující, když jsem koukal na pána de facto již důchodového věku, jak příjde ke stroji.. a za 1minutu má nastartovanou motorku. Mně to trvalo 3x tak déle a pořád kroutil hlavou, jak to ten pán dělá :)

Motorku bych doporučil pro - Yamahu vřele doporučuji pro motorkáře, sběratele, fandy do poctivých strojů i pro člověka, který chce mít v garáži zaparkovanou klasiku s vzhledem veterána, který funguje a může vyrazit i na delší trasu :)

Doplňky na motorce - "Šucplech" pod motor... už tam byl od majitele, jinak motorka 100% sériový stav, bez úprav..



Recenze







Úvod:

Tahle motorka se stala ikonou hned po svem prvním představení v roce 1978. Původně se jednalo o model XT 500 do terenů, kdy následné přišel model SR 500, který si udržel až do svého poslední výrobního roku 1999 hrdě své místo, kdy ho zabila EURO-Norma. Následně příšla verze SR 400, o tom až v dalších řádkách..

Mě vždy oslovaly poctivé stroje, které pocházejí ze zlaté éry motorsportu, kdy motorky měly skutečnou vůni benzínu, stroje byly postaveny ze železa a co se lesklo, byl opravdový chróm. Bohužel se na tyto stroje trochu zapomělo.. poté začaly ožívat jako "levnější" stroje na různé přestavby tipu "café race, scrambler, ..".

V současné době tyto stroje z let 70-90 zažívají svojí renesanci a najít zachovalý stav s jasnou historií a hlavně původu, je takřka nemožné anebo člověk musí sáhnout hluboko do kapsy.

Yamaha SR500 48T

Že označení nic neříká? Nevadí, já ze začatku taky nechápal..ale věděl jsem, že motorka s nakopávačkou a bubnovou brzdou i ve předu je nejspíše z říše snů. Jak jsem již naznačil, tyto stroje začínají růst na ceně v zahraničí jako u nás např. značka JAWA.

Jednoho dne jsem zabrouzdal na elektronickou inzerci motorek a nestačil jsem se divit, v Německu je na prodej model 48T. Koukám na fotky z leva, z prava a přesně toto je model, který musí oslovit všechny fandy do motorek - startování pákou, přívětivý jednoválec, buben jak vzadu, tak hlavně ve předu..prodavající je z Mnichova, inzerát zveřejněný den před tím.

Následující den volám prodávájícímu: motorku si koupil na důchod, ale motorek má víc a hlavně, tato motorka je zamluvena do konce týdne. Prodávající se se mnou loučí slovy, že se jedná o model 48T... po telefonátu mi láme hlavou, proč pán zdůraznil vážným hlasem, že to je model 48T.

Brouzdám na netu a čím dál tím víc se nestačím divit:

Yamaha SR500 48T r.v. 1990 - jediný modelový rok, který měl:

- motor 25 KW / 34 k
- zesílený motor z výroby proti praskání
- bubnová brzda předek/zadek
- výfuk bez uškrecní
- teploměr oleje

Bohužel od roku 1991 přišlo seškrcení na 17kw, omezení projevu na výfuku a opět kotoučová brzda.. už na fotkách to nebylo ono s tím kotoučem v předu.

Týden utekl a nedalo mi to, abych nezavolal pánovi do Německa, zda je motorka prodaná? Odpověď: pán byl neseriozní kupec, takže je motorka stále volná..
Druhý den jsem se v práci bavil s kolegou, kdy nechápavě slyším, že kolega bere rodinu a přes Mnichov jedou směr Itálie. Ve firmě jsem s přimluvením obdržel den volna a já volal do Mnichova, že jedu pro motorku..5.7.2018 se jelo.

Když jsem viděl motorku na živo, nestačil jsem se divit.. ještě krásnější, než na fotkách a buben na předním kole je vážne senzace. S pánem sepisujeme smlouvu, platím drahým Eurem a pán se mně ptá, zda jsem na tom někdy již jel? Odpovídám, že motorky jsem řídil i Jawu 500 OHC... prodavající se úsmal a již jsem dostal 15min přednašku, jak se k motorce chovat, co dělat a nedělat, jak se startuje, jak se chová, atd. Prodávající mluvil o motorce jako o své milence, tak jsem se musel zeptat, proč to prodává? Odpověď byla smutná: motorek má víc, kolena už mu neslouží, nikdo se v rodině k tomu nemá a ještě řeší, co se svojí firmou (pán de facto v důchodovém věku).
Na motorce jsem vyjel na německé RZ (SPZ) a s pojistkou na prodávajícího :-o na nechápavý výraz, který jsem měl při pohledu na jeho RZ udělal, obdržel odpověď: když někdo jede z Prahy do Mnichova pro takovou motorku, tak není blbej :D (tímto děkuji pánovi za důvěru, kdy mi ušetřil ca + - 150Eur na zařízování převozek, pojištění atd).







Na motorce jsem bloudil v Mnichově ca 45min, než jsem najel na obchvad a už jsem to při 105km/h držel směr Regensburg/Pilsen/Prag.. v Regensburgu bylo tankování až do plna a jelo se směr Pilsen. Cesta ubíhala, motorka šlapala..

Druhý jsem při prohlížení stroje pochopil, co jsem koupil za skvělý stroj: motorka v původním-originálním stavu včetně všech znaků, sedadla, páček,.. přesně tak, jako když v roce 1990 sjela z linky v továrně. Je vidět, že motorká má s věkem již neopakovatelnou patinu. Byl jsem mile překpaven, když člověk zjistí, že koupil model, který už na silnici jen tak nepotkáš a hlavně začíná růst cenou, jako např. naše JAWA... wow!







Závěrem

Jedná se o úžasný stroj plný dojmů, zážitků, požitků z jízdy i jen tak postávání s kávou v ruce. Startování je obřad, který vždy přiláká mnoho diváků - startování přes nakopávačku má v dnešní elektronické době své kouzlo :)







3.9.2018 - tak dnešním dnem po návštěvě MUDr. nesmím už ani na kolo, skákat ze schodů, atd.. prostě pecka. Ploténka je jasný vítěz, což mě totálně zklamalo. Po konzultaci s manželkou jsme došli k závěru, že bude lepší motorku prodat. Což mi po všech útrapách spojených s pořízením motorky urvalo srdce :-/ snad se najde člověk, který tu motorku nechá v původním stavu - takhle má a bude mít největší hodntu.

30.11.2018 - tak nakonec jsem stáhnul všechny inzeráty, motorka zůstava v baráku. po všem, co jsme spolu zažili, tak se vyplatí kočku si nechat a užívat si jí v další sezoně. Po zkušenosti s skútrem, kdy jsem brečel po každý jízdě na páteř, tak tohle se pořád dá zvládnout..závěrem: motorka zůstává doma & jsem kurevsky rád za tohle rozhodnutí.

10.12.2018 - hm... asi si člověk řekně, že tenhle uživatel je na hlavu. ale nakonec motorka přeci půjde do světa. Svezl jsem se na Dněpru se sajdou a je rozhodnuto. Při stavu mé páteře bude lépe, když spíš budu opravovat, než jezdit... u Yamahy jeden servis na výměnu oleje atd a motorka šlape. Takže jízdy byly a zada šla do kopru :-/ snad půjde Yamaha do dobrých rukou..

*** tak moje Yamaha prodaná před Vánocema, moc mě to mrzelo a stále mrzí..ale co mě na druhou stranu teší, že šla do dobrých rukou k sympaťákovi, který nemá ženskou..ale doma mu stojí 3 motorky ps. tak ať se o Tebe dobře stará ***

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PauliniEnrico
PauliniEnrico napsal 29.03.22 v 00:14

ikdyz mas k 2 m, vse se da

c0rm4c
c0rm4c napsal 18.03.22 v 14:12

Super popis.. čítam asi už tretí krát.. tiež mám zálusk na SR ale keď som ju skúšal v Berlíne na ulici tak som sa tam krcil.. 186 je asi príliš. Ide to nejako upraviť?

PauliniEnrico
PauliniEnrico napsal 21.12.18 v 23:45

Tak motorka šla do světa.. pořád mě to mrzí. Ale doufám, že tenhle kousek bude v dobrých rukou.. byla prostě super

Kostka1981
Kostka1981 napsal 21.12.18 v 19:20 5b.

Zdravím chtěl bych se zeptat, jestli je tedy motorka k mání? Díky Kostka.

Slacer
Slacer napsal 19.08.18 v 00:54

je nádherná a také o ní vážně přemýšlím .mohu se prosím jen zeptat na jakych inzertních serverech jsi ji našel?a jestli to není moc diskrétní na kolik ti vysla?

Více komentářů



TOPlist