renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Hyosung GT 650 Comet (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kamy
Vloženo 3.8.2014
Aktualizováno 21.6.2022
Zobrazeno 3 001x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Korejské šestikilo - černá ovce

Výška jezdce: 195 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki SV 650: pouze cena
Suzuki RF 600: stáří vs potenciální problémy
Kawasaki ER 6N: cena a rozměry

První dojmy - Kupodivu padla mi hned. Nečekal jsem zázraky, takže mohla jen překvapit. A jsem rád, že jsem se na to takto připravil, neb to potěšení z toho, že se to chová opravdu jako velká Motorka je příjemný :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny

Doplňky na motorce - Širší řídítka, pancéřovky.

Recenze

Zatím najeto velmi málo proto sbírám data a rozhodně se o tom rozepíši více časem.

Stroj prošel už nějakým tím životem, předchozí majitel mu dával slušnou motorkářskou péči. Mašina si prošla už svými dětskými nemocemi a tak mohu začít ověřovat, zda je opravdu tak nespolehlivá po motorové stránce jak historie píše

Na silnici se vede hezky, motorka nevibruje, posez je příjemný a velmi pohodlný, na mou výšku je ten stroj tak nějak úplně přesně dělaný. Hezky vede stopu krásně se vede do zatáček. Tahá to vocpoda, přitom se dá plynule dávkovat, ale na plný knedlík má trošku prodlevu než se přes lanka do karbce dostane ta informace že tam chci všechno Nicméně to žere asfalt velmi pěkně a je to velmi příjemný přechod z 5tistovečky..

90km rychlost se udržuje velmi špatně, 130 se na tom jezdí na pohodu, nicmoc to nežere a zvuk je docela specifický. Rozhodně nezní jako SVčko Podvozek je příjemně měkký (centrální tlumič funguje dobře), přitom ale tvrdnou tehdy kdy mají. Zatím sem si nedovolil jet na krev, ale pod plynem se motorka v zatáčkách nevlní a jízda je velmi jistá. Výmoly jsou do říditek trošku tvrdší.

Zadní brzda brzdí jako prase (nezvyk jezdit s kotoučem), přední musím hodně silně mačkat, takže musím konstatovat, že na ERku sem měl brzdu mnohem jedovatější, nicméně Kometa bude mít tu účinnost určitě lepší, protože když jí sevřu hodně, tak to stejně tak brzdí)...

Spojka je tuhá jako prase, což osobně nemám rád, a kvalty se musí tahat taky s poměrně velkou silou. Odstupňování je dost nezvyklé, byl sem zvyklý na krátké převody, zde je jednička festovně dlouhá, což je ale pochopitelné, protože Kometa má přeci jen téměř dvakrát silnější motor než moje pětikilo. Po městě tedy není problém jezdit na dvojku, což mi lehce kazí ten umělý požitek řadit jako fretka, ale von to ten tah zase kompenzuje. Jediná výtka na převodovku je občasný chod "přeszuby" při podřazení 2 na 1... to se mi né úplně líbí, ale tolerovat se to dá.

zatím tedy musím motorku docela pochválit, vzhledem k cenám za jaké se dají pořídit je to docela riskantní lov, ale byl to nicméně ten důvod proč sem korejce upřednostníl před výrazně dražším SVčkem, líbí se mi víc a je mnohem levnější... Částečně děkuji lidem za ty předskudky.

___update 21/06/2022___

Několik let jsem na moto neseděl. Tak šla mašina oprášit. Za celou dobu co jí mám už chudina ledasco zažila, ale s odstupem času nemůžu na stroj říct křivého slova.

- slabina bylo vinutí alternátoru a dobíjení mašiny obecně. Takže přišel nový alternátor, který až tak moc nestál naštěstí, byl zjevně s daleko větším vinutím, poddimenzovaný sériový model prvních ročníků, a po tom co jsem se na vodě sklouznul, tak sem si obrousil vodní pumpu, přesněji víko, takže také výměna.
- už byla potřeba servisace spojky, takže se z DR650ky vzaly lamely, pasují a fungují, spoka už nehučí za studena a záběr je plynulý.origo lamely jsou nehorázně drahé 3x dražší.
- brzdy a brzdiče bylo třeba rozhýbat pročistit, čelisti byly daleko od sebe, chod lanka byl už moc gumový s tendencí že se páčka nechtěla vracet.
- brzdové spínače problém, bud svítil blikal nebo nožní téměř vůbec nereagoval
- řetěz chycený rzí, kupodivu povrchově chycený a nadále drží, nepulzuje, podotýkám už ho mám víc jak 10tisíc km s prachbídnou údržbou a to na něm ještě před 10ti lety lítal předchozí majitel.
- po letech byla vyšisovaná zadní odrazka a jinak bylo třeba trošku očistit a vyservisovat kabeláž (spoje - dráty měnit nehodlám, to až se rozhodnu jít do vyhřívaných blbostí)
- Orezlý stojan a stupačky, povrchově zabroušeno a přestříknuto
- Motor je extrémně čitý i po 36tis km nájezdu, skvělý chod, k němu není nejmenších výtek
- zadní tlumič už je houpavý až moc... Takže jistota v zatáčkách už taková nebyla, tak ideální ztratit kontrolu. Zatím ještě nebyl vyměněn, ale objednal jsem si YSS přímo na daný model za 6,5tisíc z itálie, tak se případně rozepíšu do komentáře.
- přední tlumiče nepotřebovaly doposud žádný zásah, upside down na takovém stroji je výrazný bonus, který kazí nenastavitelný zadek... Moderní hyosungu mají přední tlumiče od Kayaby, to byla moje úvaha, že bych dopřál ještě modernější předek tomuto stroji, ale jelikož přední vidle fungují lépe jak většina strojů podobných ročník, není na místě si s tím lámat hlavu.

Suma sumárum? S tím jak jde čas, mě na mašině vlastně serou už jen dvě věci, málo času na ježdění a že je na mě malá... přesněji, jde o hraniční velikost 195cm, chce to cesťák. Ale než kupovat stroj nový, to bohatě poslouží ještě tato korejská střela :) Zkrátka, bolesti nohou z pokrčené nekomforní polohy s bolavou prdelí musím přežívat, dodnes sem si na to nezvykl a nevím, zda mám laborovat s úpravou sedadla na zakázku a nechat si sedlo i o fous zvýšit.

Upřímně, po letech zkušeností, bych se vůbec nebál koupit od Hyosungu aktuální funglovku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Radek2112
Radek2112 napsal 21.06.22 v 23:39 10b.

Já na ní dělal v autoškole řidičák, zajímavá zkušenost. Byla příjemná od prvního nasednutí

Highoctane
Highoctane napsal 06.08.14 v 20:07

Zajimave informace, preju hodne stastnych kolometru bez nehod!

Kamy
Kamy napsal 06.08.14 v 15:59

v zatackach mi drzi stopu prave solidne. Jak sem psal, motorka je na zadku dost mekka a houpava, ale jakmile tlumice zatizim tak funguji dobre ... tedy hlavne ten zadni. Mam takovy pocit ze cim vic to klopim tim vic je jistejsi takze s odskoky na nerovnostech zatim nemam neprijemne zkusenosti... ted bude vikendova zatezovka, mam v planu dlouhy vylet na vikend takze updatovat samozrejme budu. V okoli prahy kde ted bydlim to moc neznam tak to nechci prehanet... jinak po 150km me nebolely ani zada ni nohy prd.l jen prsty vod spojky :D

BorekS
BorekS napsal 05.08.14 v 23:59

To Highoctane: ad ventily, tento problém byl u motorek vyrobených 04 až 06, fabrika dělala svolávací akci na výměnu celých hlav, po výměně hlav byl problém vyřešen. VIN kódy motorek, kterých se to týkalo lze najít na Korider.com

Highoctane
Highoctane napsal 05.08.14 v 21:54

Motorka jede dobre, o neco lepe nez SV. Brzdy jsou v porovnani velmi slabe a pokud bys mel moznost srovnani, podvozek je take slabsi, velmi odskakuje na nerovnostech. Celkove je to vsak slusna motorka. Jediny problem je upadavani ventilu do cca 20.000 km, preji hodne stesti, aby se to nestalo(nekolik motorek co znam tak upadly u vsech). Nezapomen updatovat

Více komentářů



TOPlist