renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 600 (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník AJenkins
Vloženo 13.6.2014
Aktualizováno 8.2.2017
Zobrazeno 1 022x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pohodlná, rychlá, 4 válec - splněný můj malý sen.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki GPZ 500: Bohužel na motorce vznikly před prodejem problémy

První dojmy - Okamžitě mi padla do oka. Zvuk 4 válce je prostě nádherný, na XJ je laděný výfuk, který má krásný basový zvuk mému uchu lahodící. Táhne již od 2000 ot/min a její nástup je v celém rozsahu lineární, tudíž pro mě perfektní cesťák, kord když jsem v podstatě stále začínající motorkář =)

Motorku bych doporučil pro - Pohodáře a cestovatele

Doplňky na motorce - Boční kufry, padáky, držák telefonu

Recenze

Yamaha XJ se mi moc líbila, když jsem jí spatřil na internetu. Na to, že je 93' ročník, tak má křivky karosérie dost nadčasové. Toužil jsem stále po cestovní motorce a rozhodoval jsem se mezi polokapotáží a naháčem. Nakonec jsem se rozhodl pro polokapotáž, jelikož naháče mám Hondu CBF 250 a ve 110 km/h mi lítá hlava ze strany na stranu.

Při cestě od prodávajícího z Prahy jsem si vyzkoušel, že i ve 170 km/h se dá velmi dobře ubránit větru. Jsem prostě s kapotáží moc spokojený. Motor má nádherný záběr a krásně plynule zrychluje. Zvuk motoru je v nízkých otáčkách takový hezky brumlavý, ale jakmile se dostanou otáčky nad 5000, začíná to být pořádný vzrůšo a a z motoru se začíná stávat dobrá pila :)

Zatím nemám více najeto než 150 km, jakmile ji přihlásím na sebe, tak poté dodám další poznatky.

13.8.2014

Tak už mám další zkušenosti, zatím ne moc pozitivní. Na motorce jsem moc nenajel, ale rozhodl jsem se jí dát do co nejvíc původního stavu. Tudíž laděný výfuk šel pryč a nahradil jsem ho originálními svody a dvěmi koncovkami, osadil ochraný prvky a přidal boční držáky kufru. Mezitím jsem nechal udělat i menší servis v Yamaze - výměnu svíček, brzdové kapaliny, pročištění řetězu, výměnu vzduchového filtru a vyčištění karburátorů. Olej včetně filtru jsem zvládl svépomocí.

Co bylo ale největší překvapení, že když jsem nastartoval motor s origo koncovkami, tak motor nedržel, pouze se sytičem. Což je pochopitelné, vzhledem k tomu, že se změnily tlaky. Jel jsem tedy do servisu na seřízení. Druhý den mmi volali, že je tam víc problémů. Podle servisu měl někdo předemnou rozebraný motor a místo origo těsnění tam použil silikon. Další věc byla, že napínák rozvodového řemene byl svařovaný, doporučili mi okamžitou výměnu a poslední věc, že mi tečou vidle. Oprava cca 15 000 Kč. Opět jsem si dokázal, že to byl zase jednou dobrý kauf.

Rozhodl jsem se tedy, že si jí tedy rozeberu ve své dílničce a dám jí do kupy. Vím, že mě čeká spousty práce, ale potom si jí budu určitě vážit mnohem víc.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PYTEL1
PYTEL1 napsal 13.06.14 v 16:57

Sedlal jsem ji dvě sezony spotřeba a spolehlivost suuppeerr barva 10b.

Více komentářů



TOPlist