nesmrtelný stroj, na kterým se učil každý pořádný vesnický kluk
První dojmy - smrad spáleného oleje, strašnej rachot z netěsného těsnění na výfuku, aby jel se musel jsem ho roztlačit, ale to mu klidně odpustím, protože jsem s nim zažil hromadu pěkných zážitků.
Motorku bych doporučil pro - pro plné začátečníky
Doplňky na motorce - opěrka zadního sedadla
Recenze
Můj první fechtl byl Jawa 50 typ 20 (r.v 1978 – už si nepamatuji přesně) v červeno-bílé barvě. Pořídil jsem si ho v cca 14 letech za tvrdě uškudlené kapesné. Byla to verze s tím velkým plechem jako kapotáž, aby netáhlo na kolena, motor asi nutně potřeboval výbrus, chcal z toho olej přes gufera, a taky moc nejel (s tou hroznou přední plachtou proti větru už vůbec ne), po dvou letech jsem ho prodal (i když zpětně, když přemýšlím, asi stačilo udělat výbrus + gufera a byl by v cajku). Jednou mi praskly obě lanka od brzd a tak jsem chvílu brzdil jen nohama po polích. Dokonce jsem i místo MT2 do oleje benzínu lil použitý fritovací olej kvůli efektivnímu dýmu a vůni řízků v množství větším než malém, kupodivu po tomto zacházení vše přežil bez následků (na pístu žádné skutečně viditelné problémy či přidření-nekecám), no zkuste to dneska nalít do 2T skůtru, za chvílu by se zadřel. No byl to nesmrtelný stroj, kámoš dokonce jezdil s fichtlem na ředidlo a jelo to. Samozřejmě jsem nějaký čas jezdil i bez plechů (uprava cross ) a bez výfuku – cool zvuk (sousedi mě neměli v lásce). Jo byl jsem mladej a blbej, dneska si už věcí vážím víc, ale kdo v té době kdo nebyl takovej. Bohužel fotky se mi nepodařilo už žádné najít.
Druhého pincka Jawa 50 typ 05 r.v. 1963 (je na foto) jsem koupil asi v 19ti, po neblahé zkušenosti z Jawa 50 Mosquito, kde jsem spíš opravoval než jezdil. Motorově tento fechtl jezdil mnohem lépe, dokonce i kámoš se Simsonem, říkál, že občas mě má problém stíhat a nakonec jsem ho tomu kámošovi prodal asi po 5ti letech, kdy pak spíš zabíral místo v garáži, protože jsem od 20ti sedlal polorozpadlou Škodu 120L koupenou za pouhé 3tisíce a jezdil s ní a motorky mě nějak už v té době nebraly (aut jsme pak vystřídal víc). Kámoš mému fechtlovi zařídil doklady poskytl výbrus generálku a nakonec s nim jezdil závody pionýru v Cerekvičce a dokonce s nim objel i českou republiku s partou podobně nadšených lidí . Aspoň že skončil v dobrých rukách.
více zde:
FechtlCup - Cekekvička:
http://www.fechtlcup-cerekvicka.tode.cz/node
Cesta kolem Čech:
Co k fechtlovi říct, je to často první stroj kluků z vesnice (i když už ho pomalu zastupují levné čínské skůtříky za babku), je nenáročný, lehký, snadno opravitelný a lehce seřiditelný, a ani moc nežere. Díly se na něj dají stále lehce sehnat. Jeho nevýhody bych viděl, v pouze 3 rychlostí převodovce (na jedničku to do kopce túruje, na dvojku to už nejede Jízda se spolujezdcem se na kopcovité vysočině nedoporučuje (aspoň ne bez pořádného výbrusu, jinak se to má do kopce problém ve dvou rozjet a pak se to přehřívá, no kdo má ví). Přítelkynině museli při jízdě po lesních cestách při rozjedu do prudkého kopce vždy naskakovat nebo nasednou až na rovině. Mám na tento motocykl hezké vzpomínky a doufám, že mi ho kámoš zase někdy půjčí a zapomínáme na staré dobré časy.
Krásnej.
A vzpomínky...
(Taky jsem z vesnice a začínal na 05)
Jo jo ty vzpomíky jsou nesmrtelné.