renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/05 (1978)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Vojcapek
Vloženo 27.9.2013
Aktualizováno 27.9.2013
Zobrazeno 1 609x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první motorka, samozřejmě jsem nemohl začínat na ničem jiném než na "fichtlovi".

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/21 Pionýr: Nakonec mi za rok taky skončil v garáži, ale bez papírů a na kros.

První dojmy - První motorka, na to se nezapomíná, samozřejmě už to nebylo kolo a jelo to někdy i slušných 70km/h z kopce a s vítrem v zádech. Bohužel výkon nic moc neustálé opravování ze začátku, ale aspoň se člověk naučil.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátky na motorce absolutně výborný.

Doplňky na motorce - Motor z jawa 50/21, vystužený stojánek

Recenze

Samořejmě většina z nás to zná, první stroj nebo jeden z prvních a u mě to byl pionýr 05 s motorem z 21 takže už to nebyl ten kulatý motor s jiným zapalováním válcem a jinou spojkou. Pionýra jsem koupil od svého souseda za 1000kč které jsem i našetřil. Stál cca minimálně 4 roky pod holubníkem, ale pod střechou, takže akorát sem viděl že z toho bylo otřené to nejhorší, ale sláma ještě čouhala z pod sedátka. Obě píchlé pneu takže jsem to domu musel cca 1km dotlačit. Zalepeny obě pneu, vyčištění nádrže která byla totálně zrezlá zevnitř, sundání a nandání válce jestli neni zrezlý nebo plný bordelu a mohlo se jezdit. Pionýr jezdil ale do té doby než začala blbnout elektrika, takže komplet nová kladívka, kondík + nakonec i indukční cívka, protože to byla hlavní závada proč to nejelo. Po nějaké době co jsem na pionýrovi jezdil se vysypala ložiska na klice a podřela tim slušně i válec, takže jsem se rozhodl udělat celý motor (výbrus, repase kliky, vyčištění karburátoru, nové trysky, nové lamely na spojce, svíčky, výfukové kolínko atd.). Pionýr od té doby bez jediného problému (pokud nepočítám běžné ucpávání trysek i přesto že jsem měl palivový filtr atd.) jezdil, ale neměl ten tah co měly fichtly kámošů, takže po roce vyměněna ložisek v motoru + gufera. Když už byl udělaný motor tak jsem se rozhodl udělat i něco pro vzhled fichtla, stará barva byla všude omlácená a nevypadala dobře. Takže komplet rozebírání a stříkání na červeno - bílou (červenou jsem použil odstín- traffic red). Moje první lakování, takže detaily nic moc, ale ujde to. Od té doby na pionýrovi žádné změny a vlastním ho už cca 8 let a stále jezdí. Na naučení výborná motorka a má to svoje kouzlo i po těch letech když se na něm svezu. Bohužel koho se nebaví v tom moc vrtat (ladit předstih, měnit svíčky, čistit trysky), tak náročnější na údržbu, ale většinou se to dá udělat doma. Jízda ve dvouch jen pro hubenějšího jezde + spolujezdce, do kopce stále za "jedna" občas za 2.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Yampa
Yampa napsal 04.10.13 v 12:37 10b.

Velká nostalgie... Je to již třicet let, co jsem ho vlastnil a stále mi zůstává v živé paměti. Hlavně jízda při větším zatížení ve dvou, kdy po přejetí nějaké nerovnosti lítaly jiskry od broušení stojánku o silnici, ty jízdy do kopce, při silném větru, kdy to ani jednička nebrala... Ale jako první stroj v té době super! Přeji hodně šťastně najetých km a pevné nervy!

KUBII
KUBII napsal 28.09.13 v 20:14

Přeju spoustu najetých kilometrů bez nehod Dobrý výběr

KUBII
KUBII napsal 28.09.13 v 20:13

Přeju spoustu najetých kilometrů bez nehod Dobrý výběr

Více komentářů



TOPlist