PROFIL MOTORKY

Jawa 50/05 (1962)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník drneclukas
Vloženo 2.7.2010
Aktualizováno 3.1.2012
Zobrazeno 6 060x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa 50/05, r.v. 1962. Jedná se o první typ tohoto motocyklu, který opustil Považské strojírny.

Více fotografii

Recenze

Myslím, že k tomuto motocyklu moc psát nemusím, protože se na něm začínal učit jezdit snad každý motorkář. Nezničitelný, nikoliv bezporuchový stroj s nízkými náklady na provoz a údržbu.
Až na motor, který je z novějšího typu Jawa 50/20, je motocykl v originálním stavu. Do budoucna bych si moc přál jeho renovaci, včetně originál motoru a některých jiných, víceméně detailů. Lak je bohužel jen vcelku povedeně štětcem. Plechy v pěkném stavu, neprohýbané, vhodné k renovaci. Chromy docela taky zachované. Nicméně i tak tahle nenáročná renovace přijde na pěkné finance, které v dohledné době nebudu mít, takže bych renovaci viděl až příštím rokem.
K jízdě mohu říct jen to, že starty má pěkné, rychlosti jdou snadno a přesně, drží krásně volnoběh a brzdy fungují, jak mají. Více zkušeností přidám později, snad i nějaké ty postřehy z budoucí renovace.

10.9. 2011
Uplynula nějaká doba a díky kamarádovi se podařilo sehnat původní motor z roku 1962. Během července a srpna jsem motocykl začal rozebírat a začala renovace. Opět vzhledem k financím to nebude renovace úplná se vším všudy, ale i tak bych si přál, aby se Jawa blížila co nejvíce původnímu stavu.
Jelikož se jedná o první typ tohoto motocyklu, je velice složité na něj sehnat ty správné díly, ale až na pár drobností se dá říct, že se podařilo

Je tu listopad 2011 a z původní nenáročné renovace se mžikem stala renovace náročnější, když se začalo zjišťovat jaké díly jsou ve skutečnosti nepůvodní a není jich málo (také kvůli charakteristickému roku výroby 1962). A tak se začal shánět nový potah sedla, plechový vzduchový filtr, karburátor, stojan a jeho "sofistikovaný" mechanismus (jeden z mnoha případů, jak jdou jednoduché věci udělat složitě), tachometr, zámek do krytu nad motorem, indukční cívka a držák na ni a další a další díly.

Leden 2012
Motocykl je po renovaci a až na soudkové rukojeti a výfuk je motocykl v originálním stavu. Stačí vyladit pár drobností a může zvesela brázdit silnice, jako když vyjel Léta Páně 1962 .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
drneclukas
drneclukas napsal 13.09.17 v 10:06

Děkuji, mám radost, že se líbí ;)

Milan1963
Milan1963 napsal 19.06.17 v 16:02

Nádherná 05, jako do musea - nebo z fabriky.

Jenec
Jenec napsal 20.02.17 v 20:45 10b.

Krasavec

zdenda4x4
zdenda4x4 napsal 10.01.16 v 21:15 10b.

Tééda kamaráde ty sis na tom pěkně vyhrál...

context
context napsal 10.01.15 v 13:29 10b.

moc pěkný pionýrek , pěkně jsi ho zrenovoval, tak ať ti dělá jen a jen radost

Více komentářů



TOPlist