Jawa 50/05, r.v. 1962. Jedná se o první typ tohoto motocyklu, který opustil Považské strojírny.
Recenze
Myslím, že k tomuto motocyklu moc psát nemusím, protože se na něm začínal učit jezdit snad každý motorkář. Nezničitelný, nikoliv bezporuchový stroj s nízkými náklady na provoz a údržbu.
Až na motor, který je z novějšího typu Jawa 50/20, je motocykl v originálním stavu. Do budoucna bych si moc přál jeho renovaci, včetně originál motoru a některých jiných, víceméně detailů. Lak je bohužel jen vcelku povedeně štětcem. Plechy v pěkném stavu, neprohýbané, vhodné k renovaci. Chromy docela taky zachované. Nicméně i tak tahle nenáročná renovace přijde na pěkné finance, které v dohledné době nebudu mít, takže bych renovaci viděl až příštím rokem.
K jízdě mohu říct jen to, že starty má pěkné, rychlosti jdou snadno a přesně, drží krásně volnoběh a brzdy fungují, jak mají. Více zkušeností přidám později, snad i nějaké ty postřehy z budoucí renovace.
10.9. 2011
Uplynula nějaká doba a díky kamarádovi se podařilo sehnat původní motor z roku 1962. Během července a srpna jsem motocykl začal rozebírat a začala renovace. Opět vzhledem k financím to nebude renovace úplná se vším všudy, ale i tak bych si přál, aby se Jawa blížila co nejvíce původnímu stavu.
Jelikož se jedná o první typ tohoto motocyklu, je velice složité na něj sehnat ty správné díly, ale až na pár drobností se dá říct, že se podařilo
Je tu listopad 2011 a z původní nenáročné renovace se mžikem stala renovace náročnější, když se začalo zjišťovat jaké díly jsou ve skutečnosti nepůvodní a není jich málo (také kvůli charakteristickému roku výroby 1962). A tak se začal shánět nový potah sedla, plechový vzduchový filtr, karburátor, stojan a jeho "sofistikovaný" mechanismus (jeden z mnoha případů, jak jdou jednoduché věci udělat složitě), tachometr, zámek do krytu nad motorem, indukční cívka a držák na ni a další a další díly.
Leden 2012
Motocykl je po renovaci a až na soudkové rukojeti a výfuk je motocykl v originálním stavu. Stačí vyladit pár drobností a může zvesela brázdit silnice, jako když vyjel Léta Páně 1962 .
Děkuji, mám radost, že se líbí ;)
Nádherná 05, jako do musea - nebo z fabriky.
Krasavec
Tééda kamaráde ty sis na tom pěkně vyhrál...
moc pěkný pionýrek , pěkně jsi ho zrenovoval, tak ať ti dělá jen a jen radost