renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 R (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Madu73
Vloženo 24.4.2014
Aktualizováno 24.4.2014
Zobrazeno 9 530x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to takový motocyklový avatar .. naprosto vás pohltí, zahltí a už nepustí. Tohle se prostě povedlo ve všech směrech na které si dokážete při vyslovení "motorka" vzpomenout.

Motorka koupena od MOTO MADER Oberentfelden, Švýcarsko

První dojmy - Jsem blázen do všeho co má "vrtuli" ve znaku a už jsem od této značky vodil více strojů, ale R1200R mě naprosto ovládla. Jistota za řidítky je nebezpečně návyková. Díky vyváženosti motorky, velikosti i tvaru řidítek, posazu .. prostě ji stisknete mezi stehna a ona jede tam kam se podíváte. Je to velká motorka co po rozjetí svou ovladatelností připomíná menší stroje .. váha je pryč a vy si užíváte neskutečnou jízdu. miluju JÍ ..

Motorku bych doporučil pro - Určitě to není moto pro úplného začátečníka. Pokud ale budete vnímavý a zbrklost je vám cizý pak vám do začátku hodně odpustí a dá vám čas se s ní zžít ... Je to jako s novou láskou .. nejprve to oťukávání a pokud to spolu zvládnete, dá vám spoustu lásky a radosti .. Kdo ji osedlá déle než na zkušební jízdu okolo komína a dovolí si alespoň několik stovek kilometrů, ztratíte hlavu... není to supersport, maximální rychlosti u ní nehledejte a ani je nečekejte .. ALE pokud máte srdce, cit pak vám nikdo v zatáčkách neujede ať už na 600kilu nebo na litru. Nájezdy do zatáček a výjezdy jsou na vždy vaše .. Přeji vám mnoho zážitků a jen šťastné návraty domů .. madu

Doplňky na motorce - Moto má bohatou doplňkovou výbavu .. ABS,ASC,ESA, sportovní větrný štítek, vyhřívané hefty, orig.držák kufrů s plotnou, led blinkry, hlavní stojan .. k vánocům jsem dostal zadní blatníček a nyní jsem si koupil i velkou cestovní tašku..


















Recenze

Koupě R1200R byla náhoda a současně dlouhodobí vnitřní boj mého já s tím co vlastně chci ..
Hned to osvětlím. Mám už 4tý křížek za sebou a tak jsem v mládí zažil spousty legrace a i horkých chvil za řidítky mnoha značek. Neříkám, že tlačit ručičku či číslíčka na ukazateli rychlosti výš není fajn, ale " 300 " už jsem viděl na vlastní oči a protože mrštnost mého těla nejsou tam kde před 20kily byl čas najít stroj, který bude vlastně všechno dohromady. Ale hlavně aby to byla "židle" za kterou nemůžu zalehnout :)) ...

Nyní těsně před ukončením záruky mám natočeno cca 15tis km. Motorka je všestranný klon cností co prostě k BMW patří. Zkusí sesumírovat co jsem do teď poznal a vysledoval ...
První co bylo po koupi stroje uděláno bez ohledu na záruku, byla výměna oleje v motoru .. Do boxera jedině 20W-50 Motul 7100 ..
Jízda : R1200R je vlk v rouše beránčím. Je to velká motorka na které není problém jet POMALU. Lehkost ovladatelnosti díky širokým řidítkům, nízkému těžišti, skvělému posazu je neuvěřitelná. Je zábavná, hravá a zároveň sebejistá v jízdní stopě. Není problém vlastně nikde .. tedy pokud vám ve frontě aut nechají alespoň trošku místa. Pak už jen taháte za heft a zažíváte nepopsané .. Jezdil jsem na F800R,GT,GS .. R1200RT, K1200S, C1200, R1200GS,ADV ... Má to prostě všechno co si od naháče přejete a já děkuji za to, že mě to nenutí jet na max .. o tom tahle motorka prostě není a nebude.
MOTOR : Je stále v záběhu .. dokud tam nebude minimálně 30tis. Chod je díky dvouvačce kultivovaný a minimalizoval se pocit starší koncepce, kdy v pravotočivé zatáčce se vás motorka při výjezdu a prudším vzání za heft snažila přibít k zemi :)) .. Je to boxer a ten si tak nějak žije vlastním životem. Motor se prostě nesmí úskostlivě poslouchat. Celková pružnost motoru s jakou dávkuje výkon v celém rozsahu otáček od volnoběhu až po 8000ot/min je dechberoucí. Nejradši má otáčky mezi 3500-4000ot .. prostě stále nabito .. Spotřeba do 6ti litrů při jízdě brzda/plyn .. na otevřených silnicích se dá jet i za 5,6 naprosto pohodově. Záleží na použitém palivu .. Benzín 98 je optimální, ale na 95okt to jede samozřejmě taky.
BRZDY: Jedním slovem GENIÁLNÍ .. celkové rozložení váhy vás nechává s páčkou ovládanou jedním prstem doslova čarovat. Jistota s jakou dávkujete brzdný tlak na přední kolo v nájezdech do zatáček vás pomalu nutí to dávat stále rychleji a rychleji .. Pomalu je to až nebezpečné. Motorku jsem si vyzkoušel i v krizovém brždění a díky za všechny systémy, které tam jsou.. Až do nárazu v rychlosti už defacto 00nic plně pod kontrolou ( foto pak v galerii ). O jedovatosti nemůže být řeč, brzdy jsou díky ABS a Duálu naprosto vyvážené. Dokonce Duál na nožní brzdě díky rozložení 50/50 vám v rychlejším náletu do zatáčky doslova přicucne motorku k silnici a nechá vás pracovat za řidítky. Třeba zatáčky z Passova na Strážné jsou doslova orgasmem .. a brzdy v tom hrají prim. Motorka se ani při razantním brždění nekroutí, nestaví na přední kolo. S ABS je zastavení vždy o něco delší, ale dovolí vám max. nástup a banda vás vždy udrží v sedle. Brzdy jsou velká jistota.
PODVOZEK : Robusnost celé motorky vám dovolí snad až moc .. Já mám plně stavitelný ESA podvozek a při programech komfort/normal/sport si to své vždy najdete. Venku jedině sport, moto je tužší a útlum tvrdší. Pokud jedete ve dvou tak nezapomenout nastavit i spolujezdce .. jinak vás bude proklínat. Vedení díky použitému způsobu zavěšení je sebejisté a opět 10000% .. Výmoly kterých je všude plno vás jen tak nerozhodí, jen ta přední vydle dostává kolikrát víc zabrat než by se slušelo .. Pak už snad jen GS :))
OVLADATELNOST : Jak jsem již psal výše, není tu co vytknout. Myslet na to že vám koukají válce mimo, ale stupačka vás vždy vrátí do reality, pokud se zasníte až moc.
SPOLUJEZDEC : Lidi fakt nevím .. prý v poho. Ale já vzadu fakt nepojedu :))
ÚLOŽNÝ PROSTOR : Posd sedlem ho moc není .. proto jsem si koupil na delší jízdy tašku,protože je praktičtější. Orig. TOPCASE je na mě moc velký a je škoda že nedělají alespoň 2 velikosti .. GIVI to jistí. Boční kufry nemám i když jsem si nechal dát origo držáky i s plotnou .. NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY ..
SPOTŘEBA : Jak jsem psal.. pohybuji se mezi 5,4-6l .. dle použitého oktanového čísla a způsobu jízdy a okolní teploty.
SERVIS : Olej jednou ročně, max. 7tis. km .. proč 7tis .. nevím, prostě sedm.
Jinak bezúdržbová motorka .. doslova.
PORUCHY: NIC a to ani po malém incidentu z loňského léta ..

Kde se motorka cítí nejlépe .. Její krevní skupina jsou zatáčkovité úseky. Rychlost kdy je motorka nejpříjemnější je mezi 80-130km/hod, to tak nějak jede sama. Zvládá i rychlejší přejezdy po dálnici, ale dost na ní fouká. Mám na ní jen nižší sportovní štítek a pokud se trošku přikrčím, lokty k tělu pak klidně i ty 2kilča .. ale proč??
Cestování je jí vlastní .. široké sedlo je pohodlné i na delších přejezdech .. Jako loni, kdy jsem nutně potřeboval do Švícarska a auto jsem zavrhnul hned .. Sám jsem jet ale nechtěl a tak jsem ukecal kamaráda Sovu a nadělil mu jako odpustek K1200S .. Odjezd pátek 10hod směr Praha-Rozvadov-Mnichov-Memmingen-Bregenz-St.Gallen-Zurich a zpět jen z odbočkou na Passau jsme těch 1680km zvládli na otočku (s přespáním asi 7hod), návrat sobota v 21hod.. Já v naprostém poho .. Jinak celá ČR i Slovensko nabízí mnoho krásných možností kde se svézt. Letos v červnu Rakousko a v pozdním létě by jsme rádi Italii a nebo Portugalsko ..




















A malý incident ..















radši kontrola všeho ..














Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
laci
laci napsal 29.01.21 v 20:21

Díky za hezký článek, který mi dost dal. Motorku jsem koupil v listopadu, najeto cca 200km, Po tomto stroji jsem se ohlížel již delší dobu a chybu jsem myslím neudělal. Už se těším na letošní sezůnu.

Hasanpb
Hasanpb napsal 14.01.20 v 11:58 10b.

Super info motorce... Musim rict, ze se ztotoznuji... ;)

Piki
Piki napsal 01.12.18 v 13:25 10b.

Za mě splňuje vše co od motorky čekám, takže dávám 10 a chci jí taky...

matas125
matas125 napsal 21.02.16 v 12:05 10b.

Pěkná strojovna

Emper
Emper napsal 11.02.15 v 08:47

Nádhera a super recenze

Více komentářů



TOPlist