renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 R (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Don_Pedro
Vloženo 27.6.2019
Aktualizováno 27.6.2019
Zobrazeno 3 003x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


BMW R 1200 R v edici 90 jahre s najetými 1.300 kilometry, co víc si přát. Říkám mu Helmut, nebo prostě eRko.

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R nineT Racer: eRko v edici 90 jahre motorrad je prostě klasa, Racer je stále v nabídce BMW, takže klasa dostala přednost

První dojmy - Na eRku jsem se pořádně svezl až když jsem si ho vezl domů (pomíjím-li svezení na tomto modelu před 6 lety). Moje nadšení překvapilo i mě samotného. Takhle nějak podle mě vypadá R NineT v důchodovém věku :-)

Motorku bych doporučil pro - Tomu, kdo v boxeru vidí klidnou sílu v specifickém balení, kdo chce motorku, která ještě trochu dává jízdou poznat trochu svého ducha a taky tomu, kdo nevnímá BMW jako předražnej německej krám.

Doplňky na motorce - první majitel do výbavy naklikal komplet vše, takže máme malý štítek před budíky, vyhřívané hefty, LED blinkry, alarm, držák navi (není namontovaný) i bezpečností zátku oleje. K motorce jsou dál 3 kufry včetně vnitřních brašen a plachta.

Recenze

Máme tady další, v pořadí již třetí, bavorskej werk. Motorku jsem koupil jako takový mezistupeň mezi R NineT a R 1200 GS. Vybírání nebylo nijak zdlouhavé, prostě se naskytla koupě kusu s 1.300km na tachometru a pravidelným servisem a péčí prvního majitele.
Po prvním svezení musím říct, že takovýho tichošlápka jsem ještě neměl, to snad i to GS bublá víc. No a v takovém gentlemanském duchu vlastně probíhá u eRka všechno. Design je čistá "německá elegance" z doby, kdy si němčouři ještě naháče dělali po svým.
Barevná kombinace černé metalízy a zlatých vidlí mu sedí dokonale. Svezení je díky teleleveru a ESA perfektní i na horším povrchu, motorka krásně drží stopu, žehlí nerovnosti a díky technologii podvozku i leccos odpustí. Při jízdě na hraně už je samozřejmě předek právě díky teleleveru poněkud nekontaktní, ale na prasení jsou tu jiné stroje...eRko je pro mě prostě kliďas, který o sobě sice nad 6 tisíc otáček umí dát vědět, ale pořád tak nějak distinguovaně. Za zmínku stojí poněkud zvláštně umístěný tlumič řízení, který je namontován podél (jako ve směru jízdy), fotku zkusím dodat při aktualizaci stroje.
Výkon se dávkuje plynule, celkem to jede, ale pilotovi to tak nějak nepřijde, takže jestli chcete něco kulervoucího, musíte sáhnout jinam. Motor (jak jinak u mě) klasika, takže poslední vzducháč, 2vačka, 81KW se vším co k tomu patří, takže vůně oleje při poskakování po městě a sem tam mu tam nějakou tu deci přidat.
Táhne plynule od volnoběhu, razantnější nárůst výkonu je kolem 6 tis. otáček a kolem 8 tis. tak nějak konec.
Brzdy opět střed, lepší než u GS, slabší oproti radiálním na NineT. Dostačující i při ostřejší jízdě, příjemně překvapila nezvykle funkční zadní brzda. Při intenzivním brždění trochu nezvyk, protože příď se díky teleleveru vůbec neponořuje.
Moto by s delšími cestami neměla mít zásadní problém, komfortu poskytuje dostatek, nižší sedlo je hezky široké. Je potřeba mít na paměti, že je to pořád naháč, takže na velké dálniční přesuny nebo trvalejší jízdu 180+ to prostě nebude. Spotřeba na cestování ideál, boxery umí jezdit za 5,5-6,5 litrů s přehledem i když jezdec rád potahá. Mně nějaký větší výlet teprve čeká, motorku mám ani ne týden.
Z nedostatků zatím zaznamenán jen trochu komplikovanější přístup k sklápění bočního stojánku, musí se nohou dost hledat a překáží nášlap toho centrálního. Funkce aktivace a deaktivace alarmu je pro mě i přes pouhá 2 tlačítka tak nějak záhadná...čímž se nenápadně omlouvám sousedům jak doma, tak v práci



















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Piki
Piki napsal 07.07.19 v 21:52 10b.

Je to vzducháč a to se cení...

Miklasek
Miklasek napsal 04.07.19 v 19:52

Pravidelný servis pri 1300 km? Ako tomu rozumieť?

BikeZ
BikeZ napsal 30.06.19 v 19:08 10b.

Je vážně parádní. Tak ať ti slouží.

Mark09
Mark09 napsal 30.06.19 v 15:46

Mark09
Mark09 napsal 30.06.19 v 15:45

Více komentářů



TOPlist