PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1991)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Boss.trx850
Vloženo 31.1.2014
Aktualizováno 1.2.2014
Zobrazeno 1 352x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Super motorka, na které jsem se naučil dost věcí jak mechanicky, tak co se týče jízdy v rychlostech nad 100 km/h.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
MZ ETZ 150: Málo koní a na MZ 250 jsem tenkrát neměl.

První dojmy - Proti Simsonu to jelo jak kráva a zjistil jsem, že je dost zásadní rozdíl ubrzdit motorku z dvojnásobné rychlosti, oproti Simsonu. Taktéž odhadem skoro dvojnásobná spotřeba. Už jsem musel se svým rozpočtem jako student taktizovat.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny divočáky, co by se o motorkách měli něco naučit, než začnou jezdit dvěstě bez rozmyslu, bez znalostí techniky, servisu a hlavně odhadů brzdné dráhy k dané rychlosti.

Doplňky na motorce - Topcase z laminátu někým podomácku vyroben. Mnou vyrobený nosič kufru. Vnitřní osvětlení kufru. Vypínač na všechny čtyři směrovky blikající současně. Výměna předního blatníku za blatník z novějšího modelu.

Recenze

Na motorce jsem začal okamžitě ladit. Přední blatník z modelu 640, úprava nosiče pro laminátový kufr, který už na motorce byl při koupi. Nakonec výroba nového dle vlastního návrhu. Přečalounění sedla, se zvýšením pro spolujezdkyni. Čalouněná opěrka pro spolujezdkyni na kufru a odvrtání chladících otvorů do plného předního kotouče. Úprava vypínače pro blikání všech čtyřech blinkrů. Následně přišel na řadu velice kvalitní akrylový metalický celolak-otec byl lakýrník.
Vzhledem k tomu, že jsem byl mladý a hloupý, koupil jsem ji s vyšastaným motorem. Tak jsem si našetřil a rozhodl se, že udělám komplet repas. Tenkrát jsem si na to netroufl sám. Výměna ojnic, pístů, pístních čepů, kroužků, výbrus, ložiska na klice i v převodovce, plus myslím, že snad i nakonec něco v převodovce co se týče řadícího mechanismu a komplet přetěsnění. Následně jsem i vyleštil spalovací prostor, ať se tak nezanáší a trošku lépe vyplachuje a začal jsem používat kvalitnější oleje.
Celková oprava motoru tenkrát tuším vyšla s prací a materiálem na 11 000kč, při tehdejší ceně motorky (jeté) 19 000kč!!! Ale bylo mi to jedno a měl jsme ji rád. Po zajetí šlapala jak hodinky. Šla nastartovat rukou-paráda.
Vyrobil jsem si na ní první plexi na kapotáž a naučil jsem se tento materiál obrábět a tvarovat.
Na této motorce přišly první motorkářské srazy a nějaké drobnější cestování. Vlastnil jsem ji zhruba v letech 1995-1998.

Tahle motorka mě naučila nejvíc:
-přípravy na lak
-lepení polepů
-mechanické opravy všeho druhu
-všeobecný přehled, kde se dá co koupit (jak spotřební materiál, tak materiál na výrobu vychytávek na motorce)
-výroba něčeho z čehokoliv
-dodržování servisních intervalů
-cit pro provozní teplotu motorů
-první zkušenosti s překonáváním adheze pneumatik
-první zkušenosti s přehříváním brzd
-leštění hliníku a leštění a konzervace chromovaných povrchů
a spoustu dalších věcí, ze kterých těžím dosud.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Boss.trx850
Boss.trx850 napsal 10.03.15 v 00:02

No proč? Teď vypadám lépe!

Lyer
Lyer napsal 09.03.15 v 22:24

Proč jsis zakryl obličej??

Boss.trx850
Boss.trx850 napsal 01.02.14 v 19:05

Jojo. Měl jsem pocit, že jsem ji po pár letech taky někde v okolí zahlédl, ale už myslím bez masky. a kufru.

ostravak
ostravak napsal 01.02.14 v 17:22

Super motorka, vlastnil jsem jí po tobě a byla to srdcovka

Big.One
Big.One napsal 01.02.14 v 07:05

Příjemně jsem si početl . Ty pasáže o brzdění z velké rychlosti by se měly tesat .

Více komentářů



TOPlist