Klasická, svižná, sportovní motorka pro začátečníky, kteří začínají už v 16 letech. Motorka je lehká, nenáročná na údržbu a velké plus je také malá spotřeba.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YZF-R125: Vysoká pořizovací cena.
První dojmy - První dojmy jsem nasbíral už, když jsem si sedl na CBRko, které mělo dvoje řidítka (ano, motoškola. :) ) Hned jsem věděl, že je motorka sice relativně malá, ale za to krásně lehká a skvěle ovladatelná.
Motorku bych doporučil pro - Jak jsem již zmínil, stroj je určen spíše pro menší postavy a jako motorka do začátku. :) Je to většinou dočasný stroj, než se majitel trochu vyjezdí a nebo, než doroste na silnější stroj. Případně to může být motorka ideální pro lidi, kteří potřebují jezdit úsporně na kratší vzádlenosti a nebo se například bojí vyšších rychlostí, ale milují to kouzlo motorek. :)
Doplňky na motorce - Vše v originále.
Recenze
Důvod výběru tohoto stroje je jednoduchý. Cena a 4-taktní motor. Cena, která se pohybuje +- 30 000,-Kč u modelů kolem roku výroby 2006 je skvělá. 4-taktní motory jsou známé tím, že mají větší výdrž a menší nároky na údržbu. Sice nejsou tak výkonné, ale myslím, že u této motorky a v tomto věku je důležité jezdit hlavně úsporně, což tato motorka dokonale splňuje na rozdíl od 2-taktních strojů. Motorka si nejvíce sedí s městem a cesty mezi městy (jízda do práce, do školy...).
Motor: Čtyřtaktní jednovál. Asi nemá cenu to nějak složitěji rozebírat. :)
Podvozek: Velice měkký podvozek, který se poměrně často může na našich silnicích hodit, ale při sportovnější jízdě (u mě velice často) bych opravdu ocenil alespoň o něco tvrdší nastavení.
Brzdy: Za mě rozhodně dostatečné. Na těch cca 9kW a 120kg (+ řidič) brzdí skvěle. Když chcete blbnout, v klidu zastavíte i na stoppie. O:)
Ovladatelnost: Naprosto skvělá! Ve chvíli, kdy se s motorkou zžijete, nebudete mít problém si s ní dělat téměř, co chcete.
Spolujezdec: Ale joo, když chcete někam někoho jen tak zavést v okruhu pár kilometrů, tak se to dá. Jinak slabý výkon na nějaké větší jízdy ve dvou.
Úložný prostor: Tak akorát pro naprosto nezbytné věci. Lékárnička, mám tam nějaké náhradní žárovky, TP, pojistka. Můžete přidat ještě nějakou sušenku.
Spotřeba: Dá se jezdit i za 3l/100km, já jezdím kolem 3,5l/100km díky svižnějším jízdám.
Cestování: Nejvíce jsem najel za den 550km. Už to nic moc příjemné nebylo, ale nebylo to ani nesnesitelné. 300km za den není problém a nic nevadí.
Ahoj,moc mě rozesmál tvůj komentář ...Motorka je krásná a Honda je hodná . Já ti moc přeji ať s ní zažiješ spoustu zábavy a najezdíš hodně km .Joo..,a vždy nejen přední kolo dolů ale i to zadní .
pěkný stroj, přeji ti dlouhou sezonu a hodně najetých km bez nehod
Děkuji moc! Tak snažím se to trošku naklopit.. Tobě hlavně úspěšnou sezónu, spoustu zábavy.. a jak píše Markétka: na první lásku se opravdu nezapomíná.. Takže si ji hezky hýčkej, ať toho spolu co nejvíc nalítáte..
Jen se o ni pěkně starej, na první lásky se nezapomíná
A hlavně bez nehod!
justyn - Díky, díky! :)
Vesi8 - Kdybych měl došetřovat na YZFero, tak si zajezdim až někdy v polovině téhle sezóny a to ještě jestli. :( Každopádně bych na jaře měl mít možnost si na YZFeru zajezdit, protože známý dělá u Yamahy a měl by mi dokázat zajistit projížďku, takže se těším jako králík na mrkev. :D ... A díky díky, tobě taky! :) Ať to lítá! :)