PROFIL MOTORKY

Manet Tatran S 100 (1959)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jawarmaniak
Vloženo 1.9.2013
Aktualizováno 1.9.2013
Zobrazeno 3 327x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5.5

Popis motorky


Tak už mám doma druhého Maneta S100/01 - Slovenská pomsta :DD

Více fotografii

Výška jezdce: 670 cm

První dojmy - Další vráčkový Manet 100 ve sbírce. Na rozdíl od předešlého však nebyl zadarmo, ale je takřka kompletní! Je to podtyp 100/01/A. Ještě se sedlem, upevněným koženým řemínkem a karburátorem bez sytiče.

Motorku bych doporučil pro - Pro úplného blázna, protože se stovka řítí neuvěřitelnou rychlostí 60km/h pouze s jedním tlumičem na zadní kejvačce.

Doplňky na motorce - 3kg rzi, mastnoty a prachu

Recenze

No začalo to úplně nenápadně. V květnu 2011 se mi sousedka na chalupě při řeči zmínila, že v kůlničce se dřevem by měl být ještě po jejím manželovi motocykl. Prý, že neví, co to je, ale snad se tomu říkalo Pérák. No tak jsem se druhý den dostavil a ze dřeva jsem vysvobodil Maneta S100/01 :DD Do té doby jsem o těchto skútrech neměl žádné povědomí, ale rozhodl jsem se, že ho dám do kupy. To jsem netušil, jaký damoklův meč jsem si na sebe přichystal. Jednalo se totiž o nekompletní vrak prvního provedení skútru, na které prakticky není možné v dnešní době nic sehnat. Přesto jsem ho dostal do prakticky kompetního stavu...

A tu začíná další story mého utrpení. Při hledání dílů, které ještě schází, se na aukru objevila další S100/01, tentokrát ve verzi A za 400kč a prodejce bydlel nedaleko od mé chalupy...

Takže jsem ho vydražil (cena byla o něco vyšší, než počáteční, ale i tak luxusní). Ač se to nezdá, je takřka kompletní.

Oproti 100/01, která mi stojí v garáži, došlo u tohoto modelu 100/01/A k následujícím modernizacím: vyšší plexištít s výstuhou, nosič zavazadel, nové barevné kombinace, úprava el. soustavy, jiné pedály, jiným rámečkem světlometu a bočními dvířky se třemi otvory. Opravdu masivní modernizace :)

Přes to přeze všechno je to stále model, který se od pozdějších provedení liší podsedlovým plechem, sedlem, upevněným koženým řemínkem, přístrojovou deskou se čtyřmi otovory, karburátorem bez sytiče, jinou konstrukcí spojky, a ještě pár dalšími odlišnostmi.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Janekžid
Janekžid napsal 15.01.16 v 06:37

Čauky koupil sem taky Maneta 100 v rozloženém stavu ale kompletni ale je bez tp. to mě kapku mrzí ale zkouším sehnat TP.nebo to dam na veteranské ,to by neměl byt problém když dělám veteraný ale auta ale hlavně americké no moto chci zrenovovat a když by byli papirý tak si ho nastřikal do jiné barvy než origo,no tak at se sbírka rozrůsta

jawarmaniak
jawarmaniak napsal 09.11.14 v 07:01

Duri01: Je to sice pěkný patriotismus, Ale Manet 100 byl ve své době těžce nedotažený a uspěchaný motocykl, který trpěl celouřadou dětských nemocí. Ty se odstraňovaly teprve během výroby, takže na tom byli bytí hlavně koncoví uživatelé. V rychlosti mne napadá např. tlumič sání, Výfuk, kvůli kterému nemohl být instalován centrální stojan, sedlo upevněné jen koženým řemínkem, takže se na karoserii posouvalo sem a tam, absence nosiče zavazadel a karburátor, který, aby se mohl přeplavit, musela se otevřít dvířka, spojka jen s jednou přítlačnou pružinou, která neměla dostatečný přítlak a konečně i jediný tlumič kmitů na zadku... Ano, byl to pokrokový motocykl, ale jen ve spojitosti s východním blokem, potažmo střední Evropou. V té době už na západě jezdila celá řada skútrů, které byly na mnohem vyšší úrovni (např. Vespa 1953, Piaggio 1946. Kývačky od Jawy a ČZ vlastně dostaly krytování zadní části, jako reakci na enormní nárůst oblíbenosti skútrů ve světě). Rozhodně nechci na Manety nadávat - bylo to myšleno s jistou nadsázkou, ale je třeba na to nahlížet trochu realisticky..

Duri01
Duri01 napsal 08.11.14 v 18:38

Manet S 100 neni žiadna pomsta je to stroj na svoju dobu tak premakaná vec,že môžeme len závidieť konštruktérom čo to dali do kopi.A tvoje stroje sa dajú dať do kopi len trošku zapracovať a bude sa načo pozerať.Prajem ti veľa šťastia.

Asmo
Asmo napsal 17.09.13 v 19:34

Jak říkáš, Slovenská pomsta! Vím, o čem mluvím... Ale přeju Ti Tvé nadšení, ať se dílo zdaří!

elstrem
elstrem napsal 01.09.13 v 19:33

Nádhernej kousek,gratuluji.Práce bude vela.Od doby,co jednoho doma renovuji,mě tyhle skůtry učarovali.

Více komentářů



TOPlist