PROFIL MOTORKY

Harley Davidson XL 1200C Custom (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AldaHD
Vloženo 5.2.2013
Aktualizováno 5.9.2013
Zobrazeno 5 765x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to Harley-Davidson, nic víc - nic míň.

Více fotografii

První dojmy - Pokud nejste zapřisáhlými milovníky moderních technologií, dostane vás hned první nastartování mohutného dvouválce. Přestože Sportster pochopitelně disponuje moderním vstřikováním paliva (můj kousek má starý dobrý karburátor), hezky archaicky a hned od první otáčky se ve svých pryžových blocích roztřese. Pokud vás nedostane svou dychtivou silou, musíte podlehnout jeho zvuku. Line se z výborných sériových výfuků. Celé to ještě umocňuje jaksi archaická vůně. Vibrace se samozřejmě přenášejí také do motocyklu. Pokud ale nestojíte dlouho na místě – například při čekání na železničním přejezdu – jsou to vibrace příjemné. Dodávají totiž jezdci dojem, že má pod sebou opravdu kus „pořádného nepoddajného železa“. Tomu odpovídá svými projevy i převodová skříň. Můžete se snažit sebevíc, ale rychlosti tam vždy padají s příšernou ránou. Majitelé většiny ostatních strojů by si při takovém zvuku mysleli, že jim právě vyběhnul píst nebo se rovnou rozlomil motor. Možná je to zvrácené, ale tyto rány ve mne vzbuzovaly dojem jakési materiálové fortelnosti a neošizenosti amerického stroje. Zajímavé je, že i když má Sportster rychlostí pět, pětku využívám minimálně – je vyloženě dálniční a nízkootáčková. Mám dojem, že je na motorce jen proto, aby se H-D nikdo nemohl smát, že si v 21.století vystačí jen se čtyřmi kvalty.

Motorku bych doporučil pro - MNĚ !!!

Doplňky na motorce - tam jich je... A bude VÍC (je to přece "Custom")

Recenze

S označením Sportster jsme se poprvé mohli setkat v roce 1957. Tehdy to byl ještě litrový motor, který vycházel z dvouválců vyvinutých v roce 1929, a s průběžnými úpravami jste se s ním mohli setkávat až do roku 1986. Jeho nástupcem je v dnešní době používaný motor Evolution, od roku 2007 navíc s elektronickým vstřikováním. Ale dost historie, pojďme jezdit!

Sportster 1200 Custom je zlatá střední cesta při výběru motocyklu značky Harley-Davidson. Není to žádná top nabídka, ale to neznamená, že by byl o to horší. Za dobré peníze si rozhodně koupíte stroj, který je kvalitně zpracován a máte tu ještě dostatek prostoru na dozdobení různými doplňky dle vašeho gusta. Na první pohled vypadá 1200 Custom jako přísný učitel fyziky, ale přitom je to vlastně docela pohodový člověk. Pokud je s ním dobře zacházeno, odmění se vám krásnou jedničkou do žákovské knížky. V rámu z ocelových trubek je uložen nepřehlédnutelný motor s černým práškovým nástřikem a chromovanými kryty, stejně tak nemůžete minout koncovky výfukové soustavy, které tento robustní stroj dokonale zeštíhlují. Zaujala mě i protažená oblá nádrž s chromovaným víčkem bez klíčku. Nad ní má dominantní postavení jediný přístroj, jenž je analogovým rychloměrem. Vidět v něm můžete digitální hodiny nebo celkový počet ujetých kilometrů a můžete si tam také měřit dva tripy. Řídítka jsou protažená směrem k vám, během jízdy se s nimi velmi dobře vede motocykl a také všechna tlačítka, která na nich jsou se dají snadno ovládat. Jako řidiči se mi sedělo docela pohodlně a docela rychle jsem si zvykl i na to, že jsou stupačky vpředu a že se nohy neskládají pod sebe, nýbrž natahují dopředu. Na motocyklu můžete vozit i spolujezdce, ale sedlo mi přišlo krátké, tvrdé a na dlouhé výlety moc příjemné nebude.
Je na čase nastartovat a zjistit, zda pověstné chvění u „haryků“ se projevuje i u tohoto motocyklu. Vibrace motocyklu vás nijak neobtěžují, naopak jsou velmi příjemné, navíc doprovázené hlubokým zvukem linoucím se z koncovek výfuků a tohle prostě žádná konkurence napodobit nedokáže. Zařadím jedničku a z převodovky se ozve tak hlasitý zvuk, že chvíli přemýšlím, jestli je všechno v pořádku. Ale při přeřazení na vyšší stupeň už se žádný hluk neozývá a tak je mi jasné, že tohle je jen další vychytávka konstruktérů. Prostě každý okolo vás musí slyšet, že jste zařadili a chcete se rozjet. Spojka jde lehce, řazení s ní je bezproblémové. Naopak tohle se nedá říct o brzdění. Ne že by to nebrzdilo, to ne, motocykl brzdí dobře, nevlní se, ale pár zatáček mi trvalo, než jsem přišel na to, že to prostě chce jen použít větší fyzickou sílu, se kterou mačkáte brzdovou páčku. Dvanáctistovkový motor jde krásně odspodu, vyloženě mu však sedí střední otáčky, v úplně těch nejnižších otáčkách se mu moc nelíbí a odmění se vám zlověstným zvukem.
Pokud jezdíte po pěkných silničkách, svezení je na Sportsteru úžasné. Ať už si brouzdáte pohodovou jízdou, nebo si dáte ostřejší jízdu. Jen to s tou ostrostí moc nepřehánějte, motor je na to stavěný, ale to stejné se nedá říct o stupačkách a koncovkách výfuku. Hned asi pátá zatáčka mě o tom řádně přesvědčila. Krásně jsem si před ní podřadil, připravil se na nájezd, naklonil se a najednou se ozval skřípavý zvuk a od nohou mi odletovaly jiskry. Tohle se mi bohužel ještě párkrát podařilo, když jsem se nechal unést silou motoru. Podvozek se nijak nekroutí a průjezd zatáčkou je hladký. Bohužel jakmile se dostanete na silnici plnou děr, dostávají zabrat hlavně vaše záda. Motocykl má sice balónové pneumatiky a ty pochytají drobné nerovnosti, ale ty větší vám to dají dost pocítit a také vašim zadním tlumičům. O příjemném průjezdu zatáček se v tomto případě vůbec nedá hovořit a co nepochytí pneumatiky, bohužel rám již nezachrání. Motocykl vám poskočí, vy s ním, což v náklonu není zrovna dvakrát příjemné.
Když porovnám testované motocykly na Demo Experience Tour 2012, Forty-Eight, XR1200X a Night Rod Special s Customem 1200, můžu o něm prohlásit, že je to prostě taková pohodová motorka, se kterou můžete radostně „bublat“ krajinou. Užijete si její hluboký zvuk, příjemný posez a pokud jste klidným jezdcem, který po většinu času jezdí sám, bude pro vás tento Sportster dobrou volbou.

Technické údaje:
Motor: vzduchem chlazený vidlicový dvouválec Evolution do V (45°) se dvěma ventily na válec. Vrtání a zdvih 88,9 x 96,8 mm, zdvihový objem 1202 ccm, kompresní poměr 9,7:1. Největší výkon 67 k (49 kW) při 3200 1/min. Nejvyšší rychlost 165 km/h. Elektronické vstřikování ESPFI, tlakové oběžné mazání se suchou skříní.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod ozubeným řemenem, vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 39 mm, zadní odpružení dvojicí jednotek s nastavitelným předpětím pružin. Brzdy kotoučové, vpředu dvoupístková, vzadu jednopístková. Kola s ocelovým výpletem 16“. Pneumatiky (standartní)130/90 B16 vpředu a 150/80 B16 vzadu. Rozvor 1520 mm, výška sedla nad zemí 710 mm, pohotovostní hmotnost 260 kg, objem palivové nádrže 17 litrů.
Barevné provedení: Vivid Black, Big Blue Pearl, Brilliant Silver Pearl, Ember Red Sunglo/Merlot
Základní cena vč. DPH: základní barva Vivid Black 10 740 eur, volitelná barva 10 920 eur, volitelná dvoubarevná kombinace 11 220 eur

Úpravy mého motocyklu: výkon zvýšen z 49kW na 55kW (vačky vyměněny za ostřejší, větší akcelerační tryska), max. rychlost : 212 km/h, přední.pneu 80/90 B21.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cortes
cortes napsal 31.01.14 v 09:23 10b.

za 10

jindrahd
jindrahd napsal 20.07.13 v 08:00 10b.

Hezký

vanyal
vanyal napsal 08.06.13 v 21:49 10b.

Krasavec...

Dalish
Dalish napsal 26.03.13 v 14:15 10b.

Ahoj.Pěkný Sportík.Tak snad se dočkáme a už brzy vyrazíme

markusk
markusk napsal 22.03.13 v 17:41 10b.

10

Více komentářů



TOPlist