renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson XL 1200C Custom custom (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Viking1
Vloženo 15.5.2016
Aktualizováno 11.5.2020
Zobrazeno 5 037x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Harley Davidson XL 1200 Sportster Custom tě přenese do jinýho světa. Nabídne megaporci opravdovýho ježdění, při kterým jízdu vychutnáváš všemi smysly a doplňuješ je již dávno zapomenutejma emocema.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Harley Davidson Plzeň (Vnitřní Měs - Velkorysost tohoto HD dealera a konkrétně Jiřího Koláře mě velmi mile přepvapila.

Výška jezdce: 193 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Bonneville T120: No protože Haryk je Haryk. Ať si kdo chce co chce říká, Haryk je skutečná legenda.

První dojmy - Že se na Harykovi dá jezdi jenom rovně? Omyl! Tahle motorka svý jméno nenese jen tak. Jenomže slovo sport je spojený s tradičním vzhledem. Překvapí svou mrštností. První dojem? Svoboda! Už to, že k nastartování nepotřebuji žádné klíče. A co dál? Pohoda! Žádnej stres. Vše je tak, jak má bejt...

Motorku bych doporučil pro - Všem, koho už omrzelo se jenom někam hnát. A naopak si chtějí užít to, co už možná dávno zapomněli - ryzí ježdění.

Doplňky na motorce - Originál opěrka s integrovaným nosičem zavazadel.
Předsunutý stupny s přepákováním.
Dragsterová řídítka.
Touringové sedlo.
Odnímatelné plexi.
Vyhřívané gripy Symtec přímo pro HD
Tlumiče Progressive 412
Podpěry brašen
Distance zrcátek
USB a 12V zásuvka na řidítka

Recenze

Proč jsem si tento stroj vybral?
Prvně je jeden z cenově nejdostupnějších. Za druhé jeho sportovní charakter. No fakt, to není vtip. Za třetí návrat ke kořenům. Zjistil jsem, že už si na Résině (BMW K1200 RS) neumím užívat výlety kolem komína jinak, než střelbou po okrskách. Ale rychlost byla ten jediný zážitek, který jsem si po slezení z motocyklu uvědomoval. Na dálky do Alp super, ale dálku jezdím jenom jeden týden do roka. Ježdění je o něčem jiném. Znovu chci cítit vítr ve vlasech, znovu chci jako správnej motorkář alespoň jednou do roka zmoknout na žmach, zmrznout tak, že mě musej odsekávat od řídítek a zároveň chci jízdu vnímat ne automaticky, ale jako zaslouženou odměnu z ovládání motocyklu. Jízdu, při které vychutnávám každou zatáčku, mohu se kochat krajinou, všimnou si srnek u silnice, cítit vůni pole nebo rozkvetlé louky.
Taky chci mít pocit, že mě nikdo nešidí. Když chrom, tak na železe, ne na plastu. A když už jsme u materiálu, tak plast na Harykovi je jenom sklíčko u blinkrů. Jinak nikde. Blatník je z plechu, světlomet je skleněnej a pak už jenom pořádnej kus železa. Nadto opravdu moc krásně vypadá.

Vzhled:
Tento model je lakovanej v kombinaci Whisky/Vivid Black metalíze. Nádrž nese tři barvy - přidává pás se stříbrnou metalízou, do kterýho je vepsán název výrobce. Blok motoru je v černým matu stejně jako paprskový kola. Ty jsou ještě doplněný leštěnejma plochama. Chrom je tak jenom tam, kde ho člověk fakt hledá - výfuky, kaplička s budíkem, světlomet a pár dalších detailů. Není tak přechromováno.

Startování
Už startování naznačuje, že tenhle motocykl bude o pohodě. Furt někde lovit klíče? A proč? Sednu, zmáčknu startér a jedu! Motorka totiž pozná, že na ní sedí její páneček. Jen si tak něžně pípne "jsem tu pro tebe" a můžeme vyrazit.

Motor
Motor je klenotem celého motocyklu. Nenazval bych ho strojem, ale mistrovským dílem. Sportsterovi obzvláště sedí matná čerň a chromu tak akorát, aby to nebylo přeplácaný. Dvouvál nabízí vysokej krouťák už od dvou tisíc otáček a jde krásně za plynem. Dalo by se říci, že při pohodové jízdě si vystačíte s rozsahem 2000 - 3000 otáček za minutu. Z výfuků se line něco nepopsatelného. Ten barytón uměj zkrátka jenom u HáDé. K dispozici je pět převodových stupňů. Ve městě stačí první tři, na okrskách vyhoví čtyřka a teprve na rovinách a rychlých přesunech nad 80 km/h má smysl pětka. Šetka nechybí. Jedno řazení méně je spíše o pohodě a paměti. U šestikvaltu někdy nevím, co mám zařazeno a bez kontrolky bych byl ztracenej. Haryk ze mě sklerotika nedělá.

Brzdy
Říká se, že Haryk přibržďuje, nebrzdí. A oporou tomuto názoru je jenom jeden brzdovej kotouč na předním kole. Ano, brzdy nejsou jedovatky. Jenomže s tímhle strojem se dvěstě nejezdí. A ke zpomalení ze 120 km/h tyhle brzdy bohatě stačej. A to říkám při zkušenosti nezajetých nových brzd, jejichž účinek se každým bržděním zlepšoval a po víkendu ježdění mi stačilo přibržďovat dvěma prsty na páčce.

Podvozek
Motocykl je to nízkej. Tedy zdvihy nejsou extra velký. Při jízdě ve dvou na rozbitý silnici občas šly tlumiče na doraz, pomohlo je drobet přitáhnout. Nicméně o nepohodlí a poskakování se nedá mluvit. Za předpokladu, že ze Sportstera nebudete chtít vydojit výkony endura.
EDIT: Po dvou letech ježdění jsem tlumiče vyměnil vpředu i vzadu za Progressive 412, které více odpovídají mojí váze. Takže - kdo je tak do 90 km, pro toho jsou originály dostatečné. Chlap o vyšší váze, kterej navíc nejezdí sám nebo vozí zavazadla, to chce lepší tlumení.

Ovladatelnost
Jak jsem říkal, tahle motorka ve hbitosti umí překvapit. Snadno se vodí do zatáček s přesností na tloušťku sirky. Nabádá vás zkoušet, kolik toho ještě snese. A náklony jdou překvapivě veliké. Pouze ve dvou jsem si škrtal kolíkem stupačky. Poloměr otáčení je menší, než obvykle. Také těžiště je nezvykle nízko. A tak překlápění z jedné strany na druhou je snadné, projížděné serpentýny nejsou utrpením, ale spíše naopak odměnou.

Pohodlí
Řídítka jsou u tohoto modelu dragsterová, tedy rovná. Nechal jsem si ještě přemontovat stupačku dopředu. Nohy tak nemám skrčený pod sebou, ale na pohodu mírně dopředu. Jízdní pozice je tak uvolněná, mohu sedět rovně nebo se mírně naklonit vpřed, třebas při akceleraci. Neubírám tak záklonem místo pro spolujezdce a netlačím ho do opěrky.

Spolujezdec
Spolujezdec má k dispozici menší sedlo. Je třeba otevřeně říci, že k dlouhému cestování moc není. Ale řešení je. Buď koupit jiné sedlo (už se stalo), anebo si po nějakých dvou hodinách jízdy dělat pauzičky na kávu. Spolujezdci pomáhá v pohodlí nadstandardní opěrka. Je snadno snímatelná - nasazuje se na standardně namotovaný úchyt, stačí jenom nasadit na první boční třmen a na ten druhý zacvaknout - z obou stran zadního blatníku. Nicméně ohledně sedla a pohodlí si vždycky vzpomenu na Pavla Suchého, který objel na jawě svět. Viděli jste sedlo na jawě 634? No tak!
EDIT: Nasazovací opěrka se nesnese s podpěrami na brašny. Došlo k výměně za jinou opěrku, která je natvrdo. A doplnil jsem opěry na brašny.

Úložný prostor
Standardní úložný prostor jednoduše neexistuje. Není ani pod sedlem, ani v bočním kastlíku (tam je olejová nádržka). Nicméně nejste odkázáni jen na batoh. Prvně rolka pomůže se zákonnou výbavou. A pak už je možné si vybírat z nepřeberného množství možností. Já si hnedle zkraje vypomohl instalací nosiče zavazadel na opěrku spolujezdce. A časem přibude sada bočních kufrů (mohou mít objem až 60 litrů každý) a válce. Víc není potřeba.
EDIT: Originál kufry od HD jsou tak za 24 kolíků. To se mi zdálo moc a z druhovýroby to prostě není ono. Takže jsem si pořídil jenom odnímatlené brašny. Až jednou nebudu vědět, do čeho vrazit love, koupím origo z modelu Super Low. A tomu, kdo chce mít kufry rovnou od začátku, doporučuji koupit přímo model SUPER LOW.

Spotřeba
Nádrž má objem 12,5 litrů. Spotřeba je 4,0 - 5,5 l/100 km. Tzn. reálný dojezd je mezi 220 - 250 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mazy31
mazy31 napsal 14.04.23 v 19:55 10b.

Krásná barevná kombinace a prostě vše. U mně stejný příběh při výběru

Hawki
Hawki napsal 12.02.21 v 20:57 10b.

Zdravím,mám model r.2014 a sháním prodloužení předního blatníku. Jeden mi už od Puigu přišel ale bohužel nepasuje,je na Customa s úzkým blatníkem. Napořizoval jste někdo,nebo prosím nějaký odkaz. Moc díky,s pozdravem Frank.

Křesťan
Křesťan napsal 24.01.18 v 12:17 10b.

No paráda!

Rookie81
Rookie81 napsal 13.05.17 v 20:53 10b.

pěkně napsáno

cortes
cortes napsal 10.02.17 v 03:13 10b.

Více komentářů



TOPlist