Poslední model sportsteru s karburátorem, v pro nás poněkud netradičním barevném provedení "perleťová žluť", najeto cca 15 tis. km.
Výška jezdce: 172 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson XL1200L Sportster Low: Nebyl právě k mání
První dojmy - První dojmy z kratičké zkoušky se nijak zásadně nelišily od těch předpokládaných, takže jsem nebyl ničím překvapen. Již déle vlastním a průběžně užívám několika různých strojů, tento je pro mě nový pouze značkou a objemovou třídou.
Motorku bych doporučil pro - Výkonný stroj pro provoz na silnicích se slušným povrchem, vhodný na kratší a střední vzdálenosti, pro dostatečně vyježděné motorkáře.
Doplňky na motorce - Plexištít vyměněn za podstatně pevnější a kvalitnější, osazeny kožené brašny na podpěrách, za opěrkou spolujezdce mininosič s praktickou stylovou koženou sumkou, nezbytný "chlasták" s dostatečně velkou kovovou lahví, na vidlích tvarově netradiční kožená rolka, ozdobný kovový pás na palivové nádrži, z gripů i páček byly odstraněny zbytečné kožené třásně, po vhodných přídavných dálkových světlech za únosnou cenu prozatím pátrám.
Občasnou platnost známého úsloví o trpělivosti a růžích dokládají poslední snímky v sérii nahoře - již s homologovanými přídavnými světly.
5/2014 instalován zadní nosič pro možnost zvýšení přepravní kapacity. Na snímku osazen mírně doplněným kufrem Held..
Recenze
Snaha vyhnout se v popisu pouhým tak často prezentovaným klišé typu "H-D - co dodat, vše popsáno nesčetněkrát" či "H-D - nic víc, nic míň" a přitom uvést kloudný poznatek z mého sporadicky využívaného seznamovacího šestinedělí s tímto novodobým importem americké legendy úkol víceméně komplikuje. Zatím tedy pouze výměna náplní, kterou provádím vždy po zakoupení již provozovaného stroje, a přezutí předního kola (vše orig. H-D).
***
Začátkem 4/14 přezuto zadní kolo a nainstalována nová baterie (vše orig. H-D).
V průběhu 6/14 instalace K&N filtru, přetryskováno a seřízeno (na "brzdě"). Následující zimu opatřeno dynojetem a přední 21" kolo vyměněno za orig. 19" (nová ložiska i pneu), pro naše běžné komunikace vhodnější (řádně zapsáno v TP). V rámci údržby výměna olejových náplní včetně př. tlumičů, instalace nové (pancéřové) brzd. hadičky (nová kap.), nové gripy. Tyto, ač příjemné k uchopení rukou, coby designově neladící opět vyměněny - snad už definitivně. 5/17 - Na původní držáky osazen zcela nový plexištít.
***
Dojmy z jízdy? Pohodlný posez v širším doplňkovém dvojsedle, excelentní zátah dostatečně silného motoru, při jízdě je tento bezmála třímetrákový stroj dobře ovladatelný, tlumiče, zejména pro jízdu ve dvou a s plnou zátěží, by mohly být s ohledem na naše silnice tužší, brzdy - obzvlášť v součinnosti - jsou účinné, charakteristické vibrace z motoru (uložen na silentblocích) docela příjemné a jízdu ozvláštňující, spotřeba naturalu v rámci očekávání - 17litrová palivová nádrž zajišťuje bezpečný dojezd cca 250 kilometrů. Separované ovládání blinkrů - na obou gripech - je sice logické, avšak pro mne nezvyklé a vzhledem k provozování více motocyklů vyžaduje při řízení větší pozornost.
Orig. výfuky podle mého soudu jsou slyšitelné dostatečně a jejich zvuk mému sluchu docela lahodí (na rozdíl od názoru většiny mladších kolegů-nespokojenců). Dojmy a pocity tandemisty neznám - i na tomto výkonném stroji jezdím sólo...
***
Jen hodně nerad a s velikou lítostí se budu smiřovat s nutností prodeje tohoto krásného a pohříchu mocně návykového stroje. Vzhledem k jeho minimálnímu využívání a mému "poněkud" pokročilému věku to může být co nevidět aktuální...
V květnu 2018 si jej "po ose" odvezl jeho nový majitel...
Krasavec, to sedlo bude pohodlnější než moje.
Moc pěkná mašina!
Nepokrytě závidím, ale přeju Ti to..vo tom žádná !!!.. Jak ale píšeš - není pro greenhorny, mám zatím k obsahu respekt...
prostě jiná super taky mám jinou jak černou