PROFIL MOTORKY

Ducati ST4 S (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník lbedrich
Vloženo 30.12.2012
Aktualizováno 6.8.2019
Zobrazeno 4 278x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Vynikající podvozek a legendární motor. Suchá spojka, drsný motor a výborný brzdy. Je to Ducati. Nic pro začátečníka a nebo horší povrch.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki SV 1000S: Vzhled a technika motoru se mi líbily, určité charisma taky, zvuk dvouválce.. Nakonec rozhodl vyspělejší podvozek Ducati.
Suzuki TL 1000R: Vzhled a charisma OK. Proti byla horší dostupnost a problematičtější servis.
Kawasaki ZX-12R Ninja: Výkon, vzhled, objem - OK. Nakonec jsem se vrátil k výběru z dvouválců.

První dojmy - Fantazie ve středních otáčkách, jízda jak po kolejích na dobrém povrchu. Vzhledem ke stavu obutí a nastavení podvozku jsem se s ní pár kilometrů sžíval, ale netrvalo to dlouho. Suchá spojka - co dodat .. Týden jsem levačku po průjezdu Prahou léčil ortézou.

Motorku bych doporučil pro - ST4S je vhodná pro sportovně založené cestovatele po dobrých silnicích. Charakterizoval bych ji asi jako převlečenou závodní motorku - charakter pořádné drsné mrchy v krásném beránčím rouchu. Je vhodná pro někoho, kdo hledá motorku s duší a charakterem. Není pro každého.

Doplňky na motorce - Karbonový zadní blatník
CNC páčky
Jinak vše originální

Recenze

Několik let jsem na motorce nejezdil .. naposled to byla bratrova GSX 750 RW. A pak jsem se tak trochu zbláznil a po pár měsících rozhodování jestli ano nebo ne atd. jsem se pustil do výběru a pak hledání. A když jsem objevil tuhle krásku, bylo rozhodnuto. Motor 996 - není co dodat, suchá spojka, vpředu zlatě nitridovaná a plně seřiditelná Showa, vzadu plně seřiditelná jednotka Öhlins, Marchesini kola, sportovně cestovní kapotáž a ne tak ultimátní posez "vše na rukou". Přece jen mám svoje roky a chci za řídítky ujet víc jak 100km.







Servisní knížka, jasný původ, dobrý stav a málo kilometrů, zkrátka po poradě se zkušenějšími jsem na konci srpna jel pro ni. Bohužel registr vozidel v té době nebyl zrovna ve stavu který by umožnil rychlé vyřízení nové registrace a značky, takže jsem se dostal ven až na konci září. Zatím mám za sebou cca 700 km, ale pokusím se svoje dosavadní zkušenosti a pocity shrnout:
- podvozek je na dobrém povrchu na jedničku, vzhledem ke stávajícím gumám (stáří 8 let a zadní má pěknou plošku) jsem si moc nedovolil. Před sezónou přezuju - asi to budou Michelin Pilot Power 2CT. Na horším povrchu je to za trest - po D1 jsem při přesunu jel chvílema i ve stupačkách. Provedl jsem kontrolu nastavení tlumení a návrat k továrnímu, a nastavil jsem vzadu předpětí na svoji váhu. Do přezutí se s tím nedá nic vymyslet.
- řetěz je v háji .. nutná výměna. Pořádné vyčištění a namazání nepomohlo - nepravidelně opotřebený, nedá se správně napnout.
- brzdy - vpředu OK. Opletené hadice, desky zatím dobrý a kotouče čistý a rovný. Vzadu je to lepší brzdit motorem - zkrátka Ducati - ale nestěžuju si. Stejně jsem si kdysi zvykl brzdit prakticky jen přední brzdou. Na jaře vyměním kapalinu.
- motor - paráda. Jsou výkonnější, ale tenhle mně dostal. Vibrace, zvuk výfuku, ryk sání když mu popustíš uzdu, tuhá spojka. Záběr ve středních (4 až 7 tisíc) otáčkách je krásně plynulý a předvídatelný, pod 4 se bude s Tebou prát a kolem 3000 Ti nafackuje. Čeká mně spousta servisní práce - kontrola a prevence. Výměna řemenů - nemají najeto ale jsou starý, kontrola a případně seřízení ventilů, výměna oleje a filtrů, revize hadic, výměna spon a chladicí kapaliny. Kolem startéru je malá mapa - pár kapek oleje prosáklo. Vzhledem ke stáří řemenů jsem netočil nad 7000 a při odřazení se chovám slušně.

Na závěr stručně shrnu zkušenosti za těch pár stovek kilometrů:
+ podvozek - a očekávám že po výměně pneu to bude ještě lepší
+ přední brzda
+ motor - charakter ušlechtilého vidlicového dvouválce mně dostane jen si na něj vzpomenu - mrazení v zádech, chlupy na rukou se ježí .. kdo to nezažil, neuvěří
+ zvuk - i sériové výfuky vzbudí pozornost, suchá spojka a její cinkání je něco nepopsatelného
- na horším povrchu je sportovní podvozek hodně tuhý a tvrdý, necítím se úplně jistý - ale snad je to i těmi starými pneumatikami (vzadu ploška)
- tuhost spojky - a ve městě je to za trest
- zadní brzda by mohla být lepší - ve městě bych to docela uvítal

Tak to je zatím vše.

9.6.2013
Tak máme za sebou cca 1400 kilometrů. A taky velký servis včetně řetězové sady, svíček a spojkových lamel. Chování se neuvěřitelně zlepšilo. Nervozita je pryč, motor je jak vyměněnej.

21.11.2013
Pořád jsem přemýšlel jak tuhle motorku vystihnout. Jak její charakter a chování, pocit z jízdy atd. popsat jednou větou. A pak mi to došlo. Každý kdo měl Ducati mi to asi potvrdí (já to tak alespoň cítím) - aby jsi měl z jízdy dobrý pocit, musíš si to odpracovat. Když dáš Ducati svojí aktivitou (řídítky, v sedle ale hlavně zatížením ve stupačkách) najevo co chceš, tak se Ti odmění. Úžasnou měrou. V opačném případě máš smůlu.

6.8.2019
Stále spolehlivě slouží a kromě anabáze s rezavou nádrží - viz. deník - žádný problém. Běžná údržba a spotřebák (pneu, baterie, kapalina, olej, filtry). Doufám že ještě dlouho vydrží. Spotřeba při cestovním tempu mimo dálnici cca 5.2 - 5.5.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vladimirator
Vladimirator napsal 06.05.14 v 08:46 10b.

Pěkná vońavka!! Přeju aby byla hodná

Gulf
Gulf napsal 22.11.13 v 12:28 10b.

Parádní. Kdysi jsem na ní byl rychlejší na Dubé než s 996.

Propran
Propran napsal 06.11.13 v 22:04

Moc pěkná motorka.

Grisoroad
Grisoroad napsal 25.05.13 v 11:52 10b.

Moc pěkná klasika :)

kokoška.
kokoška. napsal 13.04.13 v 10:53 10b.

Krasnej Ital!!!

Více komentářů



TOPlist