Buell XB9SX (2005)

Vlastník 7905Bull
Vloženo 18.3.2012
Aktualizováno 20.11.2022

r.v. 2005, dnes 03/2012 najeto 7000 tis. km. vše v originálním stavu bez úprav a s minimálním opotřebením. Modrý průhledný kryt a kšilt

První dojmy - První dojmy :) Poprvé jsme se potkali u prodejce v garáži, modrá barva plastů je skvělá kombinace, motor duněl svým typickým chraplákem a první seznámení na cestě díky tmě bylo velmi opatrné. Láska na první pohled.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně ne pro vyznavače klidné jízdy, kteří mají rádi vyrovnaný a klidný chod motoru :) Je to osobnost, takže je dobrá pro nezhýčkaný.

Doplňky na motorce - Zatím nic. Plánuji zachovat co nejvíce v originálním stavu

18.3.2012
Dlouho jsem přemýšlel o motorce a po předchozích zkušenostech a snech nakonec vyhrál Buell. Měl jsem štěstí a dostal se k modelu s malým počtem mil v kombinaci s výborným stavem. Majitel byl docela smutnej, když jsme odjížděli a já měl naopak velkou radost. Až bude pár kilometrů, něco sem připíšu.

25.3.2012
Po včerejším tankování a odpoledním grilování v přítomnosti Buella jsem dnes vyrazil na menší výlet. Celkem jsme spolu byli cca 200km a bez větších problémů. Do zatáček chodí hodně pěkně, ani nepociťuji nutnost se s ním "prát" jak tu někteří píšou, jen v malých rychlostech na křižovatkách a při rozjezdech mám ještě slabiny, to se ale musí trénovat :) Pohodlí v sedle je dostačující, jen přejezdy krátkých příčných nerovností jsou náročnější, trochu mi to poskakuje, přičetl by jsem to ke krátkému rozvoru a nastavení odpružení, které pokusím upravit na svou váhu. Motor táhne pěkně a nemá problém ze sebe vydat potřebný zátah, když je třeba. Spojka je trochu těžší a je nutné mít silnou ruku, aby se člověk rychle neunavil. Zvuk je krásnej i se sériovým výfukem, nejlepší samozřejmě při dojíždění a postupném podřazování :) Jediné co mě zatím trochu rozhodilo byla spotřeba, než jsem si uvědimil, že mám angličana a tudíš se musí vše násobit 1,6 :) to už je potom lepší :D Jinak na pravou nohu je dobrý teplo od svodů výfuku a na levou zase dávkuje vůni spáleného benzínu konec výfuku, když si ji člověk zapomene nohu trochu vzádu, třeba při parkovacím manévru :) Za mě zatím dobrý, Buell nic než dunivé vrnění nevydáváí, tak asi taky dobrý :)

6.7.2012
K dnešnímu dni je na Buellovi najeto skoro 9000km. Absolvovali jsme spolu garančku a komplet kontrolu, která potvrdila výborný stav a odpovídající km :) Po garančce jsem musel vyměnit i pneumatiky, které byli na hraně, ale velký defekt zadní pneu vše urychlil. Obul jsem Dunlop Sportmax Roadsmart. Zatím jsem spokojen, v zatáčkách dobře drží a souhlasím s jedním recenzentem, že "neujíždí" na asfaltových zálivkách, kterýma se spravují trhliny. Několikrát jsem si již vyzkoušel přední brzdu, která je opravdu hodně ostrá a dá hodně síly aby člověku oči nevypadli z důlku :) s ní se musí opatrně, ale dokáže člověku opravdu v nouzi pomoci. Složitější je čištění všeho možného, protože holt bez kapotáže není nic uchráněno před muškama, včelama a vším dalším, ale to je prostě naháč :) Slabinou za horšího počasí je zadní perforovaný plech nad kolem, přes který je člověk nahozený od vody přes celá záda raz dva :( Jízdní vlastnosti jsou výborné, obzvláště jízda v zatáčkách :) ideální cestovní rychlost je do 110-120 km/hod, nad tuto rychlost už musí člověk vynakládat zbytečně moc sil, pokud si nechce lehnout a vypadat hodně komicky :) Vše zatím funguje jak má a spokojenost je zatím velká :)

1.12.2012
První sezóna s Buellem je za náma, bohužel nebyla zakončena moc dobře. Nejdříve přestal fungovat spínač brzdy, potom přestalo svítit zadní světlo, naneštěstí při noční jízdě. Vrcholem toho bylo vyhoření regulátoru napětí poslední hezký víkend, kdy byla plánována vyjížďka s pár dalšíma lidma. První dvě závady jsou odstraněný, ale ten regulátor pořád sháním. Už jsem našel u jednoho dealera, ale po dotazu na vhodnost pro daný model cenu skoro zdvojnásobil a dostal se na to co ostatní. Chápu, že nikdo nechce prodávat se ztrátou, ale měl by jsem inzerovat to co mám a za ty peníze co mohu prodávat. Jinak mi silnice, dunivej chrapot a náklony v zatáčkách začínají chybět a těším se na další sezónu. Jinak jsem také hodnotil kup dvoudílné kombinézy od MBW a jsem spokojen, co se týká poměr cena / výkon. Negativem je jen jedna náprsní kapsička na doklady, plochej telefon, klíč od garáže a několik bankovek na tankování, pokud vám vrátí hodně drobných máte problém :) Žádné nitě z kombinézy nelezou, tvar drží dobře k mé postavě 170 cm je pohodlná. Trochu složitejší bylo její pořízení, protože nebyla nikde poblíž skladem aby si ji člověk mohl vyzkoušet a nakonec jsem se domluvil až u třetího dealera, který vše objednal a byl se schopen domluvit na zápůjčce. Kombinace bílá modrá černá je super, jen ta bílá na nohách je trochu problematičtější co se znečištění týká.

Takže hurá na lyže :D

19.1.2014
Rok a něco se s rokem sešel, tak si sem zase napíšu pár poznámek. Jsme teď na cca 17 000 km, bez většího trápení s čímkoli. Jen asi po této zimě budu muset investovat do baterky a určitě mě čeká přední obložení. Pneumatiky jsem ještě neměnil a vypadá to až na konec letošní sezóny a to jestli. Teď je na nich 8 000 km. Mám rád zatáčky, pneu sjeté symetricky, ale určitě oproti ostatním tahám álo za plyn, dle srovnání zkušeností s ostatníma :D
Při jednom tankování mi vyteklo docela dost benzínu na průhledný kryt nádrže a udělala se na něm nevzhledná mapa. Bylo vyřešeno rozleštěním za pomoci sady na laštění světlometů. Jen lehce. Vzali jsme i přední kryt a vše je jak nové. Nyní je vidět všechno co se pod krytem skrývá.
Měli jsme taky jednu krušnou chvilku, kdy mě přehlédl přede mnou jedoucí mladík. Pozdravil se se známým, zsatavil, já taky, ale tu zpátečku co tam dal jsem už na Bilíkovi nenašel :( Zastavil se, až měl prdel svýho kombíku o moje přední kolo víš. Ani jsem nestihnul troubit jak rychle se to stalo a jak neočekávaný byl pro mě couvací manévr. Naštěstí vše udržela brzda a jediné co přišlo k lehké ujmě byl přední blatník. Lehce poškrábaná plocha cca 5x 5 cm. kolo, vidle, vše po kontrole v servise v pořádku. Už jsem se ale viděl pod autem srolovanej.
Kombinéza MBW zatím v pořádku, akorát po vánocích budu muset trochu sundat co jsem nabral :D
Regulátor napětí jsem sehnal minulou zimu nakonec ze zahraničí za 2800,- kč i s poštovným. Balení vypadlo nové, originální a výrobek taky. Zatím vše funguje jak má.
Vzhledem k průběhu letošní zimní sezóny se už těším na motorku a doufám, že jaro přijde dříve než jindy :) Lyže jsou zatím v garáži vedle Buella.
Absolvoval jem 3 srazy, tak to letos zopakujeme, jestli bude s kým vyrazit :)

20.11.2022
Tak rok od roku si říkám, že sem něco napíšu :) No tak skoro po deseti letech to dopadlo. Motorka funguje jak má, až na jeden detail, který trápí hodně Buellů. Tím je měnič napětí. Celkem jsem už použil tři. Dva originál a nyní mám pár tisíc km s náhradu. Potom, co odešel druhý měnič napětí jsme se rozhodli vyměnit i stator, který mohl po pár stovkách km "sežrat" nový měnič napětí. Půlku jedné sezóny mě stálo objednání měničů napětí a v další sezóně laborování nad náhradou měniče napětí za originál a ten stator.
Z USA je něco kupovat za rozumnou cenu složité, několikrát jsem se setkal s odmítnutí, že na trhy mimo USA náhradní díly nedodávají. Nakonec jsem vše vždy řešil přes https://www.twinmotorcycles.nl/
Po výměně dvou baterek za ta léta, kdy očividně originál baterka vydržela nejvíce jsem zainvestoval díky zvětšujícímu se vozovému parku sběratelských kousků do udržovačky baterie.
Aktuálně najeto cca 26 000 km. Poprvé budu měnit jenom zadní pneu, přední nechávám.
Motorku si užívám jenom na vyjížďky, výjimečně jsem si ji bral do práce. Ježděni v zácpě po Praze není ale to, co tomuhle poskakujícímu dvouválci sedne. Nejlépe se rozjet někde do zatáček, do kterých se ochotně sklápí skoro sám. Nicméně potkávám po Praze jednoho nadšence, který jezdí do práce a z práce celkem pravidelně :)

zach21
zach21 napsal 24.01.13 v 19:01 10b.

Pěknej origo kus

Pěkný pěkný

mlufka
mlufka napsal 10.08.12 v 12:29

10b hezká mašina Jsi Dvorák? Já jsem tu takovou motorku ještě snad ani nepotkala

Paťan
Paťan napsal 29.07.12 v 21:24

10 b . jojo, ten cedník na špagety vzadu je za trest...