renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 900 (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pája19
Vloženo 5.1.2012
Aktualizováno 19.9.2020
Zobrazeno 5 701x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1


Vloženo: 20.06.2016, Uskutečněno: 20.06.2016, Stav tachometru: 71000 km, Zhlédnuto: 13x


Pokořil jsem magickou hranici 1000 najetých kilometrů, tak mám nějaký poznatky z vývoje a provozu.
Nalil jsem do oleje Engine Flush od Valvoline, nechal pět minut povrčet a vypustil. Stejně tak sem vylil i filtr a přední hlavu(pod spodnim víčkem přední hlavy je minimálně deci oleje). Následoval výplachovej olej, projet pět km a zas vypustit, tentokrát vyměnit i filtr a nalejt Shell 15W-50 advance ultra "RECOMENDED by DUCATI", takže nejlepší!
V přední hlavě trochu cvakalo, tak jsem změřil ventilový vůle, který byly cca o 7 setin jinde než by měly, takže jsem je doladil a cvaká to vesele dál. Nevim, starý hlavy to nedělaly, tyhle trochu jo. Asi moc ostrý vačky, nebo nevim.
Jednou z nejzábavnějších věcí na Ducati motoru je odvzdušňovák karteru, kterej blije snad na každý Dukně, kterou jsem viděl. Koupil jsem kvůli tomu novější provedení, asi z 996ky? a po pětistech kilometrech hádejte co... No poblitý od oleje, stejně jako se starym odvzdušňovákem. Takže demontáž, velkou silou jsem to nemoch rozdělat, tak jsem to rozdělal ještě větší silou. Sice to prasklo, ale přesně ve lepenym spoji. Lepěj to hoši italský nějakym sekunďákem, kterej po čase prostě netěsní(rv 99). Rychle šmirglem opucovat původní lepidlo, pečlivě odmasti, nanýst kvalitní silikon a pak už se jen modlit, aby to drželo a konečně neblilo. Po sto km zatim dobrý!
Ještě jsem měřil komprese za studena. Přední válec se zlepšil z původních 11,5 na 12,1 atm a zadní z 12,2 na 12,5 atm. Ještě to budu měřit po najetí 3 tisíc km, tak uvidíme, jak se to vyvine.
Dle příručky se mám s novým motorem mazlit prvních 1000km do 5 tisíc ot/min a rukojetí pracovat velmi jemně! Opruz jak sviňa, ale co. Už mám najeto cca 1200km, takže to můžu velmi jemně rvát až k 6000 ot/min. Stejně opruz jak sviňa. Motor furt tak pocukává a nadává, kroutí se a vzteká se, že chce nažrat benzínu, ale já mu prostě nedám. Dělám to pro jeho dobro, tak co.
Ještě zkoušim pustit vidlice trochu víc do brejlí směrem nahoru, tak uvidíme, jestli bude nějaká změna.
No a ještě bych zapomněl na nerezový šrouby kapotáže. Z původních se mi jeden cestou stratil, tak musim měnit všecky, ať nevypadá jako nějakej slepenec.
Fotky dodám, ale stejně není moc co fotit...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Měření výkonu zase

    Už ani nevím, kolikrát jsem byl s Elefantem na brzdě, ale finální čísla jsou sympatická, takže mám chuť se pochlubit. Vesměs všechny úpravy motoru jsou v deníku zapsány, takže je nebudu znova vypisovat. Výsledek je 9

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 14.09.2020
    Uskutečněno: 14.09.2020
    Tachometr: 83000km
    Komentářů: 1x
  • lehký setrvačník

    Motor se mi povedlo naladit tak příjemně, že jsem se rozhodnul to trochu pokazit lehkým setrvákem. Do klasických devítistovek Ducati lze s menšími úpravami namontovat setrvačník z Monstera 600. Není to žádná drahá věc a

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 06.07.2018
    Tachometr: 77500km
  • podvozek Hyperpro

    No a aby toho nebylo málo, tak jsem si přes zimu udělal radost a sehnal jsem do předku progresivní péra Hyperpro včetně olejové náplně a na zadek jsem zakoupil jetej tlumič z Grancanyona a k němu taky péro Hyperpro. Na p

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 28.07.2018
    Uskutečněno: 30.04.2018
    Tachometr: 77000km


TOPlist