renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 900 (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pája19
Vloženo 5.1.2012
Aktualizováno 19.9.2020
Zobrazeno 5 701x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1


Vloženo: 28.07.2018, Uskutečněno: 29.04.2018, Stav tachometru: 77000 km, Zhlédnuto: 14x


Už před nějakou dobou jsem se smířil s tím, že budu jezdit jen po asfaltu. Na všechny klouzavější povrchy nemám koule. Takže musela následovat výměna pneu za něco silničnějšího. Jenže co obout na ty úzký ráfky? Nic. Takže přeplíst ráfky. Jenže jak pak s STK? Takže rovnou celý kola.
Na Ebay jsem sehnal přední kolo z Navigátora, náboj stejnej, ale ráfek Behr 3x18 palců a na to už slušná guma sehnat šla. Zvolil jsem Bridgestone BT016 Hypersport v rozměru 110/70 R18. Dnes už bych volil jinak. Ráfek je sice německej, pevnej a kvalitní, ale moc těžkej... Stejně tak guma, sedí jak přibitá, ale jedna z nejtěžších na trhu. Rozdíl hmotností pneumatik stejnýho rozměru - různýho výrobce je až jeden kilogram a to už na obratnosti pocejtí i takovej tupec, jako jsem já. No pro dobro věci, jsem udělal alespoň Tubeless úpravu. Duše vážila asi 500g, slovy půl kila, takže musela do pryč a nahradila jí kus 16ti palcový šprcky z byciklu(50g). A to se vyplatí!
Při porovnání hmotnosti původního 19ti palcového kola včetně ojeté pneu a nového 18ti palcového kola s novou pneu je váha stejná. A to se nevyplatí sakra! Ale jak jsem psal, těžkej ráfek, těžká a navíc nová guma, nezkušenej úpravce atd... Každopádně guma drží jak blbec a ve vysokejch rychlostech není nervózní.

Zadní kolo pro změnu z GranCanyona. Ráfek Sanremo, lehkej italskej výkovek a nejlehčí supersportovní třísměs, co jsem sehnal, Michelin Pilot Power 3 160/60 R17. K tomu duše, co měla cca 900 gramů, slovy skoro kilo vole(!) letěla bez váhání do kopřiv a následovala tubeless úprava. Ráfek byl zvoksidovanej jak prase, takže odstranit lak, přebrousit a vyleštit. Taky jsem si musel pohrát trošku s vejpletem. Teda ne, že bych si to na předku taky celý nerozplet a zas nevyplet, ale na zadku bylo potřeba trošku hnout s výslednou polohou ráfku vůči ose, aby koleso bylo co nejblíž k řetězu a pokud možno v ose motorky. K zadnímu kolu ještě přibyl slušivý blatníček, kterej supluje ofrouďáckou plachtu, chránící tlumič před bordelem. Váhovej zisk na zadním kole je cca -2 kila, takže to už je znát na obratnosti bajku fest a grip je zas někde jinde, takže si na výjezdy ze zatáček musím přeladit pravý zápěstí.
Poděkování za leštění ráfku a výrobu blatníčku patří samozřejmě Mongolovi z MongolMotors Zminný. Ráfek lesk jak blesk a blatníček během chvíle z kusu plastu slušivý doplněk.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Pája19 (2) napsal 04.08.2018 v 18:35

Ahoj, děkuji za koment. Jak se daří? Ukaž nám to ve svým profilu!

tesařík (1) napsal 04.08.2018 v 11:43

A tož vidím ,že pomaly přestávám svýho bévalyho Elefanta poznávat ,ale bavíš se pěkně a v podstatě ty a Dalila ste mě okázale cesto po které se take vedám to znamená odlehčit upravit zvednout koně akorát ja zachovám původní henduro odkaz.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Měření výkonu zase

    Už ani nevím, kolikrát jsem byl s Elefantem na brzdě, ale finální čísla jsou sympatická, takže mám chuť se pochlubit. Vesměs všechny úpravy motoru jsou v deníku zapsány, takže je nebudu znova vypisovat. Výsledek je 9

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 14.09.2020
    Uskutečněno: 14.09.2020
    Tachometr: 83000km
    Komentářů: 1x
  • lehký setrvačník

    Motor se mi povedlo naladit tak příjemně, že jsem se rozhodnul to trochu pokazit lehkým setrvákem. Do klasických devítistovek Ducati lze s menšími úpravami namontovat setrvačník z Monstera 600. Není to žádná drahá věc a

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 06.07.2018
    Tachometr: 77500km
  • podvozek Hyperpro

    No a aby toho nebylo málo, tak jsem si přes zimu udělal radost a sehnal jsem do předku progresivní péra Hyperpro včetně olejové náplně a na zadek jsem zakoupil jetej tlumič z Grancanyona a k němu taky péro Hyperpro. Na p

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 28.07.2018
    Uskutečněno: 30.04.2018
    Tachometr: 77000km


TOPlist