Už před nějakou dobou jsem se smířil s tím, že budu jezdit jen po asfaltu. Na všechny klouzavější povrchy nemám koule. Takže musela následovat výměna pneu za něco silničnějšího. Jenže co obout na ty úzký ráfky? Nic. Takže přeplíst ráfky. Jenže jak pak s STK? Takže rovnou celý kola.
Na Ebay jsem sehnal přední kolo z Navigátora, náboj stejnej, ale ráfek Behr 3x18 palců a na to už slušná guma sehnat šla. Zvolil jsem Bridgestone BT016 Hypersport v rozměru 110/70 R18. Dnes už bych volil jinak. Ráfek je sice německej, pevnej a kvalitní, ale moc těžkej... Stejně tak guma, sedí jak přibitá, ale jedna z nejtěžších na trhu. Rozdíl hmotností pneumatik stejnýho rozměru - různýho výrobce je až jeden kilogram a to už na obratnosti pocejtí i takovej tupec, jako jsem já. No pro dobro věci, jsem udělal alespoň Tubeless úpravu. Duše vážila asi 500g, slovy půl kila, takže musela do pryč a nahradila jí kus 16ti palcový šprcky z byciklu(50g). A to se vyplatí!
Při porovnání hmotnosti původního 19ti palcového kola včetně ojeté pneu a nového 18ti palcového kola s novou pneu je váha stejná. A to se nevyplatí sakra! Ale jak jsem psal, těžkej ráfek, těžká a navíc nová guma, nezkušenej úpravce atd... Každopádně guma drží jak blbec a ve vysokejch rychlostech není nervózní.
Zadní kolo pro změnu z GranCanyona. Ráfek Sanremo, lehkej italskej výkovek a nejlehčí supersportovní třísměs, co jsem sehnal, Michelin Pilot Power 3 160/60 R17. K tomu duše, co měla cca 900 gramů, slovy skoro kilo vole(!) letěla bez váhání do kopřiv a následovala tubeless úprava. Ráfek byl zvoksidovanej jak prase, takže odstranit lak, přebrousit a vyleštit. Taky jsem si musel pohrát trošku s vejpletem. Teda ne, že bych si to na předku taky celý nerozplet a zas nevyplet, ale na zadku bylo potřeba trošku hnout s výslednou polohou ráfku vůči ose, aby koleso bylo co nejblíž k řetězu a pokud možno v ose motorky. K zadnímu kolu ještě přibyl slušivý blatníček, kterej supluje ofrouďáckou plachtu, chránící tlumič před bordelem. Váhovej zisk na zadním kole je cca -2 kila, takže to už je znát na obratnosti bajku fest a grip je zas někde jinde, takže si na výjezdy ze zatáček musím přeladit pravý zápěstí.
Poděkování za leštění ráfku a výrobu blatníčku patří samozřejmě Mongolovi z MongolMotors Zminný. Ráfek lesk jak blesk a blatníček během chvíle z kusu plastu slušivý doplněk.
Vlastník | Pája19 | |
---|---|---|
Vloženo | 5.1.2012 | |
Aktualizováno | 19.9.2020 | |
Zobrazeno | 5 701x |
Ahoj, děkuji za koment. Jak se daří? Ukaž nám to ve svým profilu!
A tož vidím ,že pomaly přestávám svýho bévalyho Elefanta poznávat ,ale bavíš se pěkně a v podstatě ty a Dalila ste mě okázale cesto po které se take vedám to znamená odlehčit upravit zvednout koně akorát ja zachovám původní henduro odkaz.