PROFIL MOTORKY

Jawa 50/585 Mosquito (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník motorkar50
Vloženo 22.7.2011
Aktualizováno 9.5.2016
Zobrazeno 11 681x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa Mosquito typ 586. Moje Mášenka, mám ji moc rád, nic bych za ni nevyměnil, je to prostě moje sluníčko. :)

Více fotografii

První dojmy - Motorka mi padla hnedka do ruky. Byl to prostě v mém věku velký stroj. Poodlý posez, lehká s pěkným ovládáním.

Recenze

Jawa Mosquito typ 586. Poměrně vzácný typ, alespoň dle JIP (jeden internet povídal). Základním rozdílem oproti 585 je, že v dokladech je uvedena max rychlost 40km/h.Doklady se v tomto rozcházejí se skutečností. Toto umožňuje řízení již od 15 let. Po technické stránce, oproti 585 nemá baterii a tudíž pouze magnetoelektrické zapalování. Dle technických dat uvedených v návodu k obsluze jsou oba typy stejné. Motocykl je určen k jízdě na pevných silnicích, do terénu a na polňačky to moc není.Motocykl je předchůdcem Jawa Robby a s ním má mnoho společných dílů.
Jízdní vlastnosti.
jedná se o lehký velmi dobře ovladatelný motocykl (při porovnání s Manetem) pro začínající jezdce nebo pro toho, kdo chce za jídy si odpočinout. Motocykl má slušné jízdní vlastnosti. Je vybaven motorem TOMOS 50ccm s 5 stupňovou převodovkou s neutrály mezi každým stupňem.Chlazení je náporové vzduchem. Přenos sil je řetězem. Vpředu je klasická vidlice s olejovou náplní, vzadu odproužení pomocí dvou per s tlumiči. Nosnost motocyklu je do 150kg a je dostačující.
Rám.
Kolébkový rám se slušnou tuhostí (nevlní se).
Motor.
Slovinský motor TOMOS o obsahu 50ccm s 5stupňovou převodovkou a neutrály mezi každým stupňem. Trochu neobvyklé, ale dá se na to zvyknout, předvším je potřeba s řadičkou zvolna a při řazení dolů dát krátký meziplyn. Poté tam rychlosti padají velmi dobře. Dále je potřeba kontrolovat hladinu oleje v motoru.
Brzdy.
Vpředu kotoučová s kapalinou ovládaným pístkem. Brzda je hodně předimenzovaná a brzdí velmi dobře. Zadní brzda je budnová ovladaná mechanicky pedálem. Brzdí též velmi dobře, ale musí se s ní hodně citlivě.
Kola.
Litá kola osazená pneumatikami s duší. Přední mám silniční, zadní polodrapák. Pneu sedí poměrně dobře na suchu. Na vodě je to již horší. Je potřeba kontrolovat tlak a upravovat ho při jízdě ve dvou nebo jednom (velké rozdíly) I když jsou stejné jako u robika je problematická jejich dostupnost.
Osvětlení a elektrika.
Eletrické rozvody jsou řešeny jednovodičovou soustavou napájenou z alernátoru o napětí 12 V. Napětí je vedeno přes stabilizátor a usměrňovač napětí. Vn je kladívkové s zapalovací cívkou. Cívka je umístěna do jednoho bloku se stabilizátorem pod sedlem. Osvětlení 12V vpředu asymetrickým světlometem s velmi špatným přístupem při výměně žárovky. Moto je vybaveno elektrickými směrovkami. Ovládání všech ele.spotřebičů a zápalka je umístěno na řídítkách.
Benzín.
Používám Natural 95 do kterého míchám olej Valvoline 2T v poměru 1:40 dle doporučení výrobce. Je lepší používat kvalitní olej. Máša jede daleko lépe. Problém je nemožnost montáže benzínového čističe do hadičky přívodu. Při tomto pokusu nebyl zajištěn dostačený přísun paliva.
Posez
je ve vzpřímené poloze a do výšky tak 180cm bezproblémový. Trošku vadí výšková nesouměrnost stupačky a nožní brzdy. Možná jenom vada kusu. V sedle se sedí poměrně pohodlně i když by chtělo aby bylo rovnější a bylo možné si při delší jízdě odsednout a nesjíždět k nádrži. Spolujezdec,alespoň co říkají nemají problémy, pokud nemají velké břicho.
Přístupnost
Přístupnost pro seřizování je dobrá. Stačí sundat sedlo a sjemout boční plasty a je přístup ke všemu. Při údržbě karburátoru se musí sejmout nádrž. Trochu problém je při demotáži a montáži zadního kola. Moto se musí naklonit což při jednom člověku je dost problematické. Demontáž a montáž předního kola je bez problémů. Plášť z kola není možné sundat amaterským způsobem a je nutné je dát do dílny.
Úložné prostory
Úložny prostor je pouze pod sedlem v zadní kocovce a stačí tak na základní výbavu. Na moto tohoto typu dostačující.

Mášu mám od července a jsem s ní nad míru spokojen :)
Mášenka je nejhezčí motorka na světě,
Nikdy bych ji za nic nevyměnil ani neprodal.
Miluji ji.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Borakk
Borakk napsal 07.07.15 v 16:40 10b.

Ahoj nahodou som nasiel tvoje rozpravanie o Tvojej Jawe.Ja mam od roku 1995 jawu 586 vyrobni cislo BK 0011-je to prvni motorka prodana na slovensku mam na ni najezdenych pres 37 000 km bez nejakych velkych problemu

Freeangel
Freeangel napsal 21.05.14 v 22:36 10b.

Freeangel
Freeangel napsal 21.05.14 v 22:35

prohlédl jsem všechny tvé člnky, projížďky a všechna čest. Je vidět, že tě to baví. Jen tak dál.

Více komentářů



TOPlist