renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/585 Mosquito (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník janischja
Vloženo 11.5.2013
Aktualizováno 11.5.2013
Zobrazeno 3 676x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Jawa 50/585 Mosquito- můj první motocykl, zrozen stejného roku jako já =)

První dojmy - Když jsem moskviče koupil, tak byl spíš nepojízdný, šel pouze zřídka. Ale cena byla neodolatelná a zapůsobila na nás nostalgie. Domů ho vezl taťka, teda spíš táhl taťka, jelikož jsem ještě neměl řidičák. Hned jak jsme ho devezli domů, začali jsme ladit vše možné. ... Teď už jezdí krásně =)

Recenze

"Jawa - žádná jiná značka v našich krajích a motocyklových srdcích nemůže vyvolat tolik emocí, nadějí, ale i zklamání. Rozhodně nejde o lhostejnost, ať už nositeli a pokračovateli české motocyklové tradice přejeme to nejlepší, nebo se ušklíbáme nad tím, jak jim to jde těžko a pomalu. Troufám si napsat, že velká většina místních techniků ví, co ještě schází, aby byla značka zase o něco lepší, aby se výroba a hlavně prodej zase o něco zvedly. Jawa připravuje další nové modely, v padesátkách už vrčí čtyřdobé motory, už se ani trochu nepodobají dřívějším "fichtlům" a také dnes už osmiletý Mosquito je v současnosti překonán. Vzpomeňte na tu slávu, kdy spatřilo Mosquito světlo světa jako první balónek naděje.
Protože nebyl k dispozici jiný motor, sáhl výrobce po vyzkoušeném dvoudobém slovinském Tomosu o výkonu téměř 4 kilowaty (3,8 kW) s pětirychlostní převodovkou. Na motocyklu se objevily i díly dodávané prestižními výrobci. Například karburátor Bing s průměrem difuzoru 18 mm nebo přední jednopístková brzda značky Brembo. Kapalinou ovládaná brzda měla k dispozici kotouč o průměru 200 mm. Vzadu jste našli bubnovou brzdu ovládanou mechanicky o průměru 124 mm. V roce 1995 doporučoval výrobce ještě prodejní cenu těsně pod magickou třicetitisícovou hranicí, ale tu překonal hned v následujícím roce (32.680 Kč). Na vině byla desetiprocentní inflace a trochu se hřešilo na to, že i tak zůstávala cena na slušné úrovni a dál se držela ve své kategorii na nejnižším bodu. Motocykl vypadal na designérsky povedené endurko, měl dostatečnou akceleraci a hmotnost 78 kg. Osazen byl trubkovým rámem, zadní kyvnou vidlicí obdélníkového profilu se dvěma tlumiči, řadou plastových doplňků, italskými litými třípaprskovými koly a výborným předním zářivým světlem s použitou 35W žárovkou. jízdními vlastnostmi však více vyhovoval silničnímu ježdění. Jako největší slabost se od začátku ukazovala převodovka, jež umožňovala zařazení neutrálu mezi všemi rychlostmi. Jezdec neměl šanci poznat, například kontrolkou, kdy jde o neutrál mezi jedničkou a dvojkou a kdy o dalších několik překážejících neutrálů (celkem čtyři). Znamenalo to, že nechtěný neutrál mohl přijít na řadu zrovna ve chvíli, kdy bylo nutné podřadit. Složité bylo i hledání jedničky k rozjezdu.
Nicméně příznivci značky a dorůstající teenageři se právem radovali. Na světě byl obstojný malý motocykl za cenu, která nebyla řadě rodičů až tolik na obtíž. Proti nejbližšímu konkurentovi, kterým se stal další čerstvý český výrobek, padesátka Dandy z Českých Budějovic, měl "komár" výhodu více než 4000 Kč v ceně a celého 1,2 kW ve výkonu, a to už bylo v kopci nebo při maximálce znát. Čtyři kilowaty už dokázaly při troše cviku zvednout frajersky přední kolo nad asfaltový povrch. Motocykl měl jednoduchou konstrukci, přemíra elektroniky nehrozila a začínající "-náctiletí" nejen jezdili, a to s průměrnou spotřebou 2,5-3 litry na sto kilometrů, ale s prybívajícími zkušenostmi se nemuseli bát podívat se věci na kloub. V tomto ohledu se Mosquito nejvíce blížilo svým předchůdcům, které jsme mívali v garáži rozebrané každou chvilku. Nějaký ten píst z pionýra by možná tatínkové současné dorůstající mládeže ve své dílně ještě našli."

http://www.bert.cz/m.../jawa50mosquito.html

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist