renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/585 Mosquito (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Skvarek
Vloženo 21.2.2009
Aktualizováno 29.5.2013
Zobrazeno 5 835x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7

Popis motorky


Moje první motorka. Hýčkám si ji, někdy až moc a hledám chyby tam, kde nejsou. :D

Více fotografii

První dojmy - aaa

Recenze

Když jsem ji v září roku 2008 dovezl s tátou, mohl jsem na ni jen koukat, protože jsem motorku ještě řídit neuměl. Týden na to mě naučil základ-rozjet se a zabrzdit. Pak už jsem jezdil po mé obci a po okolních lesních a polních cestách, ihned mi padla do ruky. Když už jsem měl pocit, že ji ovládám docela dobře (což bylo asi za 14 dní), troufl jsem si s ní na silnici (z lesní cesty zpět do obce, cesta vede do mírného kopce). Kopl jsem 1,2,3,4, najednou tachometr ukazoval 70 a já měl v očích hrůzu . Říkal jsem si kolik to vytáhne, když jsem ještě neřadil 5. Pár dní na to jsem jel opačnou cestou, vytáhl jsem tachometrových 85! Pro mě to tenkrát byla neuvěřitelná rychlost, ale také to ode mě bylo nezodpovědné, protože jsem v té rychlosti vylítl do zatáčky a vyhodilo mě to do protisměru, štěstí, že byla silnice prázdná. To už byla docela velká zima, tak jsem se rozhodl odmontovat baterku, umýt a přikrýt ji.

V roce 2009 jsem se na ni dál a dál učil, táta mi ji občas dovezl k babičce, kde je opravdu minimální provoz, takže jsem si mohl dovolit jezdit i po silnici, žádná závada se neobjevila, vše fungovalo, jak mělo.

Roku 2010 se začalo všechno kazit. Vůbec jsem ještě neznal údržbu. Takže jako první odešla baterka. Pak se kdosi na fichtlpokecu ptal, na co slouží ten šroub vedle šroubu na volnoběh. Já to samozřejmě nevěděl, tak jsem to já vůl musel vyzkoušet, takže jsem si totálně rozšteloval karburátor. Navíc začaly odcházet lamely. Já si to tenkrát vůbec neuvědomoval, myslel jsem si, že to řve, protože to někde saje faleš, a že je v háji regulátor dobíjení, a ne baterka. O prázdninách jsem si udělal řidičák a těšil se, až se poprve legálně projedu. Moje první legální projížďka se ale změnila v noční můru. Motorka řvala, jak nenakrmené mimino, žádný tah, vůbec nic pozitivního. Předčasně jsem ji proto zazimoval a počítal, kolik budou stát opravy.

Přes zimu jsem se tady na fóru informoval, co s tím teda je a začal rok 2011 . rok, kdy jsem do komára vrazil tolik peněz, že mě jich bylo líto.
Musel jsem začít brzo zjara, protože v dubnu mě čekala technická.
Takže jsem začal nakupovat-vysokoteplotní email, baterie, sací filtr, lamely. Půjčil jsem si od dědy plynový hořák a šlo se na vypalování výfuku, jakmile se skončilo, pořádně se musel vyklepat usazený karbon. U v té době mi bylo podezřelé, že v tom výfuku cosi štěrchá. Výfuk jsem nastříkal, natřel stříbřenkou a namontoval zpět. Vše se vyměnilo a zdálo se, že už by to mělo zase fungovat. Ovšem zapomnělo se na karburátor, tak jsem ho jakž takž seřídil, za studena . Samozřejmě, že jsem přijel na technickou a motorka se chovala divně. Kupodivu jsem ji před technikem nakopl, nenechal jsem na sobě znát nejistotu. O prázdninách jsem přišel na to, že se nějak přehřívá. Jednou jsem dojel domů sáhl jsem na hlavu a koleno, ty doslova topily, koncovka byla úplně studená. Takže se objednával nový výfuk . Naštěstí mi zbylo ještě trochu emailu a stříbřenky, takže to nebylo zbytečný kupovat. .Ještě k tomu se začalo kouřit zpod válce, odešlo těsnění . Objednat jsem musel kompletní sadu těsnění, protože pouze pod válec neměli. Problém byl ovšem v tom, že nebylo na skladě a dodává se z Maďarska. Objednal jsem to ve stejný den. Výfuk byl následující den doma, takže je ten starý ze zvědavosti rozřezal. Z tlumící vložky byl šrot. Na těsnění jsem nedočkavě čekal. Týden, 2,3. Pak už mi došla trpělivost a šel jsem koupit těsnící papír. Vystřihl jsem si tedy těsnění a těšil se, jak si konečně zajezdím. Těsnění bylo nasazeno, a už stačilo dát zpět válec, hlavu, svíčku, fajfku. Ovšem při nasazování válce se vyskytl problém: pístní kroužky nebyly v zámcích, což jsme nevěděli, takže jsme válec tlačili silou přes píst. Stalo se ale nechtěné, kroužky praskly. Já se v tu chvíli opravdu naštval, jednak, protože jsem věděl, že to půjde špatně sehnat, a taky protože jsem zase kvůli své neznalosti způsobil, že si dlouho nikam nezajedu. Tímto pro mě rok 2011 skončil. Abych nezapomněl, karburátor jsme seřídili podle tabulkových hodnot a vyčistili, koupil jsem novou pojistku jehly, protože v té staré nebyla jehla na 3.zářezu shora možná

Letos, čili v roce 2012 jsem motorce dopřál novou pístní sadu a výbrus, takže teď už jenom zajíždět.

Vše to stálo 3890 Kč + poštovné 1030 Kč, takže celkem 4910 Kč.

Proto jsem si ji ale kupoval, abych se na ní naučil jezdit, udržovat, opravovat, jezdí fakt líp než pionýr, nebo simson a věřím, že pro mě nebude problém přestoupit na silnější.

8.8.2012 ...po 35 kilometrech po výbrusu se mi rozletěl píst( indická AMBICA, pozor na ně, i když přiznávám, že část viny může být na mé straně) , už do toho nebudu investovat, takže půjde z domu.

Epizoda Mosquito tímto pro mě končí, další motorka bude za dlouho-sním o Suzuki LS 650 Savage a než našetřím 50000, tak to potrvá nějakej ten pátek

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Franky
Franky napsal 14.02.16 v 23:10 9b.

Pěkný nezkreslený pohled na uživatele - začátečníka , od uživatele začýátečníka .

Více komentářů



TOPlist