renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki RM 250 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník markriha
Vloženo 14.7.2011
Aktualizováno 7.3.2012
Zobrazeno 7 220x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


Japonské dvoutakty vyžadují od jezdce velikou kuráž a zároveň respekt. Motorka umí dělat radost stejně jako lámat ruce a vaz na počkání. Jízda na ní je neustálé čekání na jezdcovu chybu, která se netoleruje. 90.léta jsou léta japonských dvoutaktů...

Více fotografii

Recenze

Dnes je škoda, že jsem neměl fotoapárat abych dokumentoval typickou motokrosovou motorku od "čecha". Historie motocyklu, tedy co já odezřel byla taková, že byla ježdéná sponzorovaným týmem až do doby, kdy byla těžce havarovaná a následně prodaná do rukou českých "garážových břídilů". Ti dokázali stroj během několika měsíců dostat do stavu, ve kterém se v USA takový motocykl rozebere a obohatí jím trh náhradních dílů, což u nás zatím nefunguje. Pořizovací cena stroje byla 30k, cena investic k dnešnímu dni něco okolo 100k. Zkušenosti?... k nezaplacení. Budíž tento text velkou inspirací pro všechny, kdo uvažují o koupi té své vysněné.

Motocykl jsem dostal darem. Pohledem 20ti letého kluka co slezl z ČZ 380 úžasná mašina. Byla zima, jezdit se nedalo. Po 14 dnech stání na místě z tlumičů a pružící jednotky vytekl "zbytek" oleje. První investice, 10k. Podvozek ježděný bez oleje, vodící pozdra na šrot. Při montáži předních vidlic a namontování předního kola zpět do stroje:řidítka rovně, kolo pod úhlem 15 stupňů ► ohlá řídítka, zkroucené brýle (ona nehoda);pokus o rovnání, uražený doraz řízení na spodních brýlých ► takže velká rána. Nějak se to dalo dohromady. Kolo relativně rovně. První jízda na jaře. Trvala 2 minuty;roztavené spodní oko ojnice ► skondenzovaná voda v klikové skříni + poloha kliky v dolní úvrati ► zarezlá klec, jehly se nemohly otáčet, tak se smýkaly. Rozebraný motor, vše KO. Válec asi tak 1000x zadřený. Neuvěřitelná vůle. Takže totálka: nikasil, pístní sada, ojnice + ložiska, ložiska na klice, celá nová spojka (roztrhané ocelové lamely). Výjezd... 3 nádrže v pohodě;náhle rychlá smrt. Motor bez jiskry. 2 letá akce, na kterou se nezapomíná. Je jen jedna firma v republice, která tuší: Ignitech. Díky jim moc, umí oživit i mrtvolu. Takže nová elektrika. Závada: cívky v zapalování. Děda co mi je převíjel (údajně odborník na opravu elektriky) namotal polovinu cívek L a polovinu R, takže výsledné napětí 0V. Důvod? Motorka, jak se posléze ukázalo, byla celá ve vodě...taky uplné normální problém (pouze asi v čechách). Po 2 letech shánění kdo by stroj opravil start. Neseříditelný karburátor. Bovdenem bylo na volnoběh držené šoupě v otevřené poloze;volnoběžný okruh nefungoval. Půl roku. Nový karburátor PWK z ameriky za 1/5 cenu než v čechách. Nové brýle z ameriky. Vyměněné snad všechny ložiska v rámu/opdružení, totální repase brzd/třmenů, přední kotouč měl axiální házení 5mm, po povolení z náboje kola vypadal jak ten talíř na házení... a to jsem toho moře zapomněl. Po pěti letech stání na špalku a házení peněz do studny motorka jezdí. Jezdí jak ďas, je absolutně spolehlivá, s novým karburátorem chování motoru super, spotřeba dolů. Hýčkám si jí jak dítě. Tady už se snad nedá mluvit o opravě, ta motorka byla vytažená z rakve! Každé ložisko / náhradní díl, co jsem z tý motorky sundal bylo originální. Kvalita těchto motorek je naprosto zarážející a pokud si tuhle motorku koupí hobby "nezávodník" na ježdění po lese a po polích, dá jí co potřebuje, kvalitní oleje, umyje z ní bláto VAPkou tak tu motorku vedle vás položí do rakve, protože normální člověk to v životě nezničí.

TwoStrokeForEver!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jirka147
jirka147 napsal 27.12.12 v 12:17 9b.

lukš.
lukš. napsal 01.11.11 v 16:29

Máš to krásně popsaný a obdivuju tvou trpělivost ale když už jede tak JEDE

markriha
markriha napsal 31.10.11 v 19:47

Brašu, takže jak jsem slíbil: utahovací moment hlavy (6 matic) pro RM 250 r.v. 1993 - 1995 = 23 - 27 Nm, pro valec (4 matice) = 36 - 40 Nm. Myslim ze tohle by Ti mělo stačit :).. Osobně bych si dal hodně bacha na to, jakým klíčem to budeš utahovat. Pokud máš nějakou paštiku, rozhodně nastavuj tu spodní hranici, víc utáhnout to můžeš vždycky! Předpokládám že se jedná o momenty nenamazaných suchých závitů.

markriha
markriha napsal 31.10.11 v 11:52

Zdar. Reknu to takhle: protoze Suzuki narozdil treba od Hondy nepouziva tesneni pod hlavou ale pouze O-krouzky.. kdyz jsem ja motor skladal tak jsem to utahoval na cit (pac jsem jeste nemel zadna moudra k ruce), coz je pochopitelne subjektivni mira Nm :). Ale pokud chces po me cislo, tak se Ti dnes podivam do Clymera a dneska Ti to sem hodim. Jinak kdybys chtel vedet cokoliv z teto literatury:

http://www.amazon.co...Manual/dp/B0034FC0VU

... tak staci napsat. Jinak nezoufej a opravuj. Ja teda jeste nejsem na konci, pac si ji chci vyslechtit k dokonalosti, ale mam za sebou prvni sezonu a motorka funguje jak svycary. Bez jedine zavady... uzasnej stroj a podotykam ze s ohledem na konstrukci vsech japonskych dvoutaktu az do ted je tento motor spolu s posledni generaci motoru od Hondy (kterej je paradoxne uplne stejnej...po roce 2003 objevena amerika) nejlepsi a nejvetsi drzak!! Omlouvam se za pozdni odpoved, pokud chces komunikovat bez prodlev, pak na markriha@email.cz.

pepicek58
pepicek58 napsal 24.10.11 v 20:18

koukam že máme hodne podobný problémi :D jen bych se chtel zeptat na jaký moment dotahuješ hlavu?

Více komentářů



TOPlist